ردیابی خودرو

ردیابی خودرو با موبایل؛ راهنمای صفر تا صد

همزمان با افزایش روز به روز قیمت خودرو و تبدیل آن به سرمایه‌ای برای مردم، شاهد کاهش امنیت خودروها هستید. متاسفانه تعداد زیادی از شهروندان، به سرقت رفتن خودروهایشان را تجربه کرده‌اند.

شمار زیادی از این افراد از روش‌های امنیتی مانند قفل فرمان، قفل پدال یا حتی انواع مختلف دزدگیر استفاده می‌کردند. این موضوع نشان می‌دهد که امروزه روش‌های امنیتی مذکور، قدیمی شده و باید برای حفظ امنیت اتومبیل‌ها در جستجوی راه‌های دیگری بود. یکی از مطمئن‌ترین روش‌های نوین، استفاده از موبایل برای ردیابی خودرو است.

استفاده از ردیاب برای کنترل و حفظ امنیت خودرو

یکی از گزینه‌های مطمئن برای کنترل اتومبیل‌های شخصی، خرید ردیاب ماشین است. این ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند که به روش‌های متفاوتی در قسمت‌های مختلف خودرو نصب می‌شوند. دستگاه ردیاب پس از نصب، اطلاعاتی از قبیل موقعیت مکانی و جغرافیایی خودرو، سرعت و جهت حرکت را در اختیار مالک قرار می‌دهد.

ردیابی خودرو از طریق گوشی موبایل

جی پی اس ماشین، سیستمی است که همواره با ماهواره‌ها در ارتباط بوده و موقعیت خودرو را تعیین می‌کند. لازم به ذکر است که با استفاده از جی پی اس‌های حرفه‌ای‌تر، حتی می‌توان خودرو را از راه دور خاموش کرد و جلوی حرکت آن را گرفت. اما ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی تمایل به خرید این نوع ردیاب‌ها و صرف هزینه‌های بالا نداشته باشند. در این صورت می‌توان از طریق تلفن همراه هوشمند که اکثر افراد در دست دارند، موقعیت مکانی خودرو را پیگیری کرد.

ردیاب‌ها صرفا برای موقعیت‌یابی خودرو‌ها نیستند. برای مثال می‌توان با استفاده از ردیاب شخصی، افرادی که نیاز به کنترل دارند، مانند بیماران مبتلا به آلزایمر را ردیابی کرد. با توجه به این که موبایل‌ها نسبت به ردیاب‌ها نقاط ضعف بسیاری از جمله اتمام سریع باتری و عدم آنتن‌دهی دقیق دارند، استفاده از ردیاب‌ها منطقی‌تر است.

ردیابی خودرو

چگونه موبایل خود را به جی پی اس تبدیل کنیم؟

بیشتر مردم برای جلوگیری از پرداخت قیمت جی پی اس خودرو از روش‌های دیگر برای ردیابی وسیله نقلیه خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، برای این که بتوانید اتومبیل خود را از طریق گوشی موبایل چک کنید، علاوه بر گوشی اصلی، به یک گوشی هوشمند ثانویه هم نیاز دارید. گوشی دوم باید همیشه در ماشین قرار داشته باشد. فراموش نکنید که گوشی موجود در خودرو باید دائم شارژ شود. علاوه بر این باید یک بسته اینترنت مناسب هم روی آن فعال باشد. عدم توجه به هرکدام از این دو شرط، مانع ردیابی خودرو می‌شود. مرحله‌ بعدی این مورد است که قابلیت‌های GPS و Mobile Data را روی تلفن همراه دوم فعال کنید.

در قدم بعد باید یک اپلیکیشن موقعیت یابی روی هر دو موبایل نصب شود. برای این کار می‌توان از برنامه‌هایی مانند mapme, hurdlr, evertrack, triplog و سایر اپلیکیشن‌های مشابه استفاده کرد. پس از نصب برنامه باید حساب کاربری تشکیل داده و برای خود یک نام کاربری و یک پسوورد انتخاب کنید. حالا این نرم افزار، تلفن همراه شما را به عنوان یک جی پی اس شناسایی کرده و با آن همگام می‌شود. در بعضی از اپلیکیشن‌های مذکور، هر حساب کاربری فقط روی یک دستگاه فعال می‌شود. در چنین شرایطی باید روی تلفن دیگر از نسخه تحت وب آن برنامه استفاده کنید.

مزایای استفاده از تلفن همراه به عنوان ردیاب

با تبدیل موبایل به یک جی پی اس، شما می‌توانید در صورت تغییر و تعویض خودرو هم موبایل خود را جابه‌جا کرده و از آن استفاده کنید. با این روش می‌توانید هزینه کمتری نسبت به خرید ردیاب‌های حرفه‌ای‌ پرداخت کنید.

ردیابی خودرو

معایب استفاده از تلفن همراه به عنوان ردیاب

این نوع ردیابی هم مانند هر روش دیگری معایب خاص خود را دارد و ممکن است این معایب، فرد را از به کارگیری این روش منصرف کند.

  • گوشی موبایل قابل پنهان کردن نیست (فقط در جاهایی مانند داشبورد یا زیر صندلی پنهان می‌شود.) بنابراین ممکن است سارق به راحتی آن را پیدا کند.
  • در صورت قطع شدن اینترنت در برخی مکان‌ها، امکان ردیابی وجود ندارد و موقعیت خودرو از دسترس خارج می‌شود.
  • باتری گوشی موبایل دائماً نیاز به شارژ دارد و در صورت خاموش شدن، امکان ردیابی وجود نخواهد داشت.
  • این روش فقط در صورتی قابل استفاده است که مالک خودرو دو موبایل داشته باشد. همچنین موبایل دوم همیشه در ماشین باشد. به عبارت بهتر موبایل دوم برای انجام امور دیگر قابل استفاده نیست.

به طور کلی معایب تبدیل گوشی موبایل به جی پی اس برای ردیابی خودرو، نسبت به مزایای آن بیشتر است! این روش برای استفاده کوتاه مدت و موقت (در برخی شرایط خاص و اضطراری) می‌تواند مفید باشد اما برای استفاده دائمی کاربردی نیست.

ایمن ردیاب؛ معتبرترین عرضه کننده انواع جی پی اس و ردیاب در کشور

استفاده از جی پی اس موبایل یک روش بسیار محدود برای ردیابی است. در صورتی که می‌خواهید امنیت کامل را برای خودروی خود فراهم کنید، بهتر است از یک ردیاب کمک بگیرید. انواع مختلفی از ردیاب خودرو در بازار وجود داشته که کاربردهای مختلفی دارند. هر کدام با توجه به نوع نصب و محل قرارگیری‌شان در قسمت‌های مختلف خودرو، می‌توانند به نوبه خود امنیت خودرو را فراهم کنند. از مزایای دیگر استفاده از این گونه ردیاب‌ها این است که به گزارش موقعیت مکانی خودرو محدود نیستند و اطلاعات بیشتری را به مالک می‌دهند.

برای این که با انواع ردیاب آشنا شوید، جزئیات و عملکرد هرکدام را بشناسید و بتوانید بهترین ردیاب را انتخاب کنید، خرید از ایمن ردیاب را به شما توصیه می‌کنیم. ایمن ردیاب انواع مختلف ردیاب شخصی و جی پی اس خودرو را با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن 44420001-021 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه بپرسید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*