چری جتور T-X و هاوال کول داگ

رقبای سرسخت فورد برانکو، اینبار از چین می‌آیند؛ یکی از چری و دیگری از گریت وال

دو خودروساز چینی شناخته‌شده چری و گریت وال از دو آفرودر جدید رونمایی کرده‌اند که به وضوح هدف از رقابت با فورد برانکو دارند.

چری و گریت وال دو خودروساز برجسته بازار چین هستند که سعی در ورود به سایر بازارها دارند. با این حال، دو محصول جدید این شرکت‌ها یعنی جتور T-X از چری و هاوال کول داگ (Haval Cool Dog) از گریت وال، نشان می‌دهند که رویکرد چندان نویی را در پیش نگرفته‌اند و سعی در ارائه نمونه‌های مشابه خودروهای مطرح جهانی دارند. شباهت این دو خودروی جدید به فورد برانکو کاملاً آشکار است.

چری جتور T-X

چری به‌تازگی طی رویدادی جتور T-X را به نمایش گذاشته که به طرز عجیبی شبیه به فورد برانکو است. با این حال، هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی این خودرو در دسترس نیست و مشخصات فنی آن طی نمایشگاه خودرو پکن در ماه آپریل به اشتراک گذاشته خواهد شد.

هرچند همچنان باید منتظر جزئیات بیشتر از آفرودر چری ماند، درباره هاوال کول داگ اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گرفته است. این آفرودر 4.52 متر طول، 1.88 متر عرض و 1.75 متر ارتفاع دارد و فاصله دو محور آن 2.71 متر است. همچنین وزن آن به 1710 کیلوگرم می‌رسد. هاوال کول داگ طی نمایشگاه خودرو پکن برای اولین بار به‌صورت عمومی به نمایش گذاشته خواهد شد و مدتی بعد به عرضه خواهد رسید.

هاوال کول داگ

با این وزن، انتظار می‌رود این خودرو مجهز به یک موتور بزرگ باشد یا از پیشرانه برقی برخوردار باشد ولی در واقع چنین نیست. هاوال کول داگ مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 181 اسب بخار است. همچنین از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد.

هاوال کول داگ

علاوه بر این‌ها، احتمالاً نام عجیب آن هم توجه شما را جلب کرده است. هر دو برند «هاوال» (Haval) و «اورا» (Ora) که تحت مالکیت گریت وال قرار دارند، از شیوه نامگذاری غیرمعمولی استفاده می‌کنند درحالی که اصولاً باید با شیوه نامگذاری، محصولات خود را از یکدیگر متمایز کنند. Ora Good Cat نمونه‌‌ای از اورا با نامگذاری عجیب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*