اندروید 13

در اندروید 13 با فشار یک دکمه بین دستگاه‌هایتان فایل جابجا کنید

گفته می شود که اندروید 13 – Android 13 مانند گوشی های آیفون قابلیتی دارد که می توان با فشار یک دکمه، فایل ها را به دستگاه دیگری منتقل کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد اندروید 12 تازه از راه رسیده و جدید است، می‌خواهیم از شایعات جذاب در خصوص اندروید 13 صحبت کنیم و فکر نمی‌کنیم که صحبت از آن ضرری داشته باشد. در واقع چنین کاری مثل این است که درست بعد از عرضه آیفون 13 برای شما از آیفون 14 حرف بزنیم.

ایجاد آخرین سیستم اُپن سورس یا منبع باز گوگل که به نام مخروط برفی شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که گوگل از سنت هر ساله خود که نام اندروید جدید را از روی دسرها انتخاب می‌کرد، فاصله گرفته است. (البته این سنت از اندروید Q یا اندروید 10 تغییر پیدا کرد و در واقع گوگل نوعی سنت شکنی کرد.)

ویژگی‌های جدید شایعه شده برای اندروید 13 چیست؟

برای آن دسته از کاربرانی که معتقدند سیستم عامل iOS در حال قدیمی شدن است، اندروید 12 با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید، نفس تازه‌ای به روح طرفداران سیستم عامل اندرویدی دمیده است. از طرفی رابط جدید Material You رنگارنگ، منحصر به فرد و متفاوت است.

اندروید 13

گوگل اندروید را (به خصوص در پیکسل) به عنوان سیستم عاملی می‌بیند که برای مرتفع کردن دغدغه‌های مصرف کننده یا مشتری توسعه یافته است.

آیا از انتظار کشیدن و منتظر ماندن متنفر هستید؟ به دستیار گوگل (Google Assistant) اجازه دهید تا با توجه به تماس تلفنی شما از آن مراقبت کند تا زمانی که دیگر منتظر نباشید. این همان کاری است که اندروید به بهترین نحو ممکن انجام خواهد داد. نام دسر داخلی اندروید 13 طبق آنچه به بیرون درز کرده، تیرامیسو است.

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی است که از لایه‌های کیک اسفنجی آغشته به قهوه و براندی یا لیکور با پودر شکلات و نیز پنیر ماسکارپونه تشکیل شده است. پیش‌تر در خصوص قابلیت‌های اندروید 13 گفته شد که این نسخه از سیستم عامل، دارای صدای بلوتوث کم مصرف است که برای پخش محتوای صوتی در هدفون و سمعک به کار می‌رود.

انتظار می‌رود که ویژگی صدای بلوتوث کم مصرف به کاربران اندروید 13 کمک کند تا بتوانند عمر باتری خود را بهبود بخشند و اتصال صوتی پایداری را بدون نیاز به کاهش کیفیت صدا در دستگاه‌های هوشمند خود، تجربه نمایند.

زمان آن رسیده تا گوگل پیکسل 6 یا پیکسل 6 پرو را انتخاب کنید

از دیگر ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود به اندروید 13 افزوده شود، قابلیت Panlingual است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد به جای اینکه یک زبان را برای کل سیستم عامل خود انتخاب کنند (مثلا زبان فارسی) در هر بخشی که نیاز دارند، زبان‌های مختلفی را برگزینند. (یعنی می‌توان از چند زبان برای سیستم عامل گوشی خود بهره ببرید.)

گوگل پیکسل

اندروید 13 همچنین قادر است تا ویژگی Phantom Process Killer را غیرفعال کند تا به کمک این سوئیچ جا به جایی، بتوانید جلوی برنامه‌هایی را که در پس زمینه در حال استفاده بیش از حد قدرت پردازشی هستند را بگیرد.

و اکنون به گفته اندروید پلیس، اندروید 13 ممکن است دارای یک ویژگی کوچک اما جالب باشد که اگر در تلفن اندرویدی خود از رسانه استفاده می‌کنید، حتما به کارتان می‌آید. وقتی که به سایر دستگاه‌های اندرویدی از جمله گوشی هوشمند، تبلت و کروم کست‌های دیگر نزدیک شوید، اعلان‌های مفیدی را روی صفحه نمایش خود خواهید دید. اگر هم به قدر کافی نزدیک دستگاه‌های اندرویدی نباشید، پیغامی را دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید به دستگاه‌های دیگر نزدیک شوید.

زمانی که به اندازه کافی نزدیک شوید، روی دستگاه خود با دستگاهی که قصد ارسال رسانه به آن را دارید، ضربه می‌زنید و انتقال انجام می‌شود. زمانی که کار تمام می‌شود، برایتان پیغامی ارسال خواهد شد تا بدانید که عملیات کی به پایان رسیده است.

به نظر می‌رسد این ویژگی اندروید شبیه آن چیزی است که به کاربران آیفون امکان می‌دهد تا روی هوم پاد ضربه بزنند و بدین ترتیب فایل‌های رسانه‌ای موردنظرشان را انتقال دهند.

چند هفته دیگر پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 منتشر می‌شود

اندروید 13

ماه آینده باید شاهد انتشار اولین پیش نمایش توسعه دهندگان برای اندروید 13 باشیم. اما به یاد داشته باشیم که تا زمان انتشار نسخه رسمی این سیستم عامل (احتمالا اکتبر آینده) تمامی اخبار منتشر شده تنها در حد یک شایعه است.

اندروید 13 برای انتقال رسانه احتمالا از نوعی اتصال مانند NFC یا باند اولترا واید یا حتی هر دو استفاده می‌کند. اگر همه چیز مطابق با برنامه پیش برود، کاربر اندرویدی که لیست پخش موزیک در گوشی خود دارد، می‌تواند آن را بدین وسیله به دستگاه دیگری منتقل نماید.

البته مدل‌های پیکسل اولین مدل‌هایی خواهند بود که قابلیت نصب نسخه بتای اندروید 13 و نسخه نهایی اندروید 13 را خواهند داشت. همچنین همان‌طور که گفتیم، نسخه نهایی این سیستم عامل اکتبر از راه خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*