گریت وال تانک 300

گریت وال تانک 300 معرفی شد؛ آفرودر لوکس چینی

گریت وال تانک 300 به‌زودی به شکل انبوه تولید و به بازار عرضه می‌شود. این شاسی بلند لوکس چینی از طراحی جذاب و ویژگی‌های آفرودی متعددی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی گریت وال (GWM) در سال 2020 به صورت رسمی از خانواده تانک پرده برداشت. البته تمام اعضای این خانواده را شاسی بلندهای آفرودی تشکیل می‌دهند و فقط سایز آنها با یکدیگر تفاوت دارد. تانک 300 به عنوان نخستین عضو این خانواده یک شاسی بلند سایز متوسط محسوب می‌شود که فقط تعداد محدودی از آن به تولید رسید، اما تولید انبوه آن به دلیل شیوع کرونا حدود 2 سال به تعویق افتاد و اکنون گریت وال قصد دارد آن را در سه ماهه اول 2022 به شکل انبوه تولید و به بازار عرضه کند.

مشخصات گریت وال تانک 300

گریت وال تانک 300

گریت وال در ابتدا قصد داشت تانک 300 را تحت برند لوکس WEY به بازار عرضه کند، اما سرانجام این خودروساز چینی نظر خود را تغییر داده و تصمیم بر آن شد تا تمام اعضای این خانواده با برند جدید Tank روانه بازار شوند. از این رو تانک 300 به عنوان نخستین عضو این خانواده با برند جدید Tank به فروش خواهد رسید.

گریت وال تانک 300

طول تانک 300 به 4.7 متر و فاصله محوری آن نیز به 2.7 متر می‌رسد که چنین ابعادی آن را در کنار تویوتا پرادو J150 قرار می‌دهد. این خودرو به شکل استاندارد از سیستم محرکه دو دیفرانسیل ساخت BorgWarner بهره می‌برد که شامل 3 حالت دو چرخ سبک (2H)، چهار چرخ سبک (4H) و چهار چرخ سنگین (4L) است. از این رو این خودرو برای آفرود کاملا یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

گریت وال تانک 300

تانک 300 به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با کد E20CB مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 227 اسب بخار و گشتاور 387 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها متقل خواهد شد. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 9.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

گریت وال تانک 300

طبق گفته گریت وال، این خودرو با وزن 2.1 تا 2.3 تنی به ازای هر 100 کیلومتر حدود 9.3 تا 9.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین با توجه به این میزان مصرف سوخت، گریت وال حجم باک این خودرو را به 80 لیتر افزایش داده تا مالکان نگران اتمام سوخت نباشند. تانک 300 را نباید فقط یک شاسی بلند آفرودی دانست، در واقع این خودرو بسته به نوع آپشن‌ها حدود 30 تا 47 هزار دلار قیمت دارد که چنین قیمتی آن را به یک شاسی بلند لوکس مدرن و گران‌قیمت تبدیل می‌کند.

گریت وال تانک 300

این شاسی بلند آفرودی چینی از تجهیزات متعددی چون سیستم اتوپارک، سیستم ریموت پارکینگ، آینه عقب تمام دیجیتالی، رادارهای پیشگیری از تصادف در جلو و عقب با ترمز اضطراری، شارژر وایرلس و سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده بهره می‌برد. گفتنی است به کمک سیستم ریموت پارک می‌توان فرایند پارک کردن و خارج کردن خودرو از پارکینگ را با اپلیکیشن و از راه دور انجام داد.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خودروسازی از جمله صنایع بسیار مهمی میباشد که در شناساندن سطوح و لول اقتصاد هر کشور میتواند باشد. مانند بنز و تویوتا که نام و لول دوکشور آلمان و ژاپن را در دیگر صنایع هم برایشان بالا برد قطعا” فقط ظاهر نمیتواند حرف برای گفتن داشته باشد تکنولوژی انجین و گیربکس و توانایی ها و مهمتر از همه آلیاژ قابل قبول صنعت خودرو ..بیشترین نقش را دارند. چین در حال حاضر در آلیاژ بکاربرده در تمام قسمتهای خودرو کمی تقلب دارد. و امید میرود برای ورود دائمی به بازار آمریکا و اروپا و آمریکای شمالی که مهمترین جای محک اتومبیل ها هستند باید تقلب را کنار بگذارد. چراکه بازار پرسود این سه جا کاملا” با کشورهای جهان سوم و فقیر فرق دارند.