ناصر العطیه قهرمان رالی داکار 2021 عربستان

پایان رالی داکار 2022 عربستان؛ از قهرمانی ناصر العطیه تا مرگ دردناک راننده فرانسوی

رالی داکار 2022 عربستان با قهرمانی ناصرالعطیه و مرگ تاسف‌بار یکی از اعضای تیم PH Sport به پایان رسید. در ادامه برندگان این دوره را مشاهده کنید.

رالی داکار 2022 عربستان از 12 دی (2 ژانویه)‌ در شهر حائل عربستان آغاز شد و نهایتاً 24 دی (14 ژانویه) در شهر جده به پایان رسید. ناصر العطیه قطری که پیش‌تر در سال‌های 2011، 2015 و 2019 برنده این مسابقات شده بود، امسال با تیم «گازو ریسینگ» (Gazoo Racing) تویوتا نیز چهارمین عنوان قهرمانی خود را به دست آورده است.

ناصر العطیه، قهرمان رالی داکار 2022 عربستان

ناصر العطیه 51 ساله که در دوازدهمین و آخرین مرحله شنی در شهر بیشا، بیش از 5 دقیقه از نزدیک‌ترین رقیب خود «سباستین لوب» (Sebastien Loeb) عقب افتاده بود، در آخر با اختلاف بیش از 27 دقیقه نسبت به رقیب فرانسوی خود قهرمانی رالی داکار 2022 عربستان را از آن خود کرد. سبابستین لوب برای دومین بار نایب قهرمان شد. «یزید الرجحی» (Yazeed Al Rajhi)، راننده اهل عربستان صعودی نیز به جایگاه سوم دست پیدا کرد. وی پیش‌تر هفت بار در مسابقات شرکت کرده بود اما تاکنون در سه جایگاه اول قرار نگرفته بود.

رالی داکار 2022 عربستان

این درحالی است که راننده بریتانیایی «سم ساندرلند» (Sam Sunderland)، راننده اهل شیلی «پابلو کوئینتانیلا» (Pablo Quintanilla) را با اختلاف 3 دقیقه و 27 ثانیه‌ای شکست داد و برای دومین بار قهرمان مسابقات موتورسواری داکار شد. این نزدیک‌ترین اختلاف در این مسابقات از سال 1994 تاکنون به حساب می‌آید. «ماتیاس واکنر» (Matthias Walkner) از اتریش، قهرمان دوره 2018 داکار، مقام سوم را کسب کرد.

با این وجود، پایان رالی داکار 2022 عربستان خوش نبود. با توجه به گفته پلیس به برگزارکنندگان رالی داکار، «کوئنتین لاواله» (Quentin Lavalée) 20 ساله از فرانسه که مکانیک ارشد تیم PH Sport بود، هنگام رانندگی در یک مسیر ارتباطی با یک کامیون تصادف کرده و جان خود را از دست داده است. «ماکسیم فریر» (Maxime Frere) از بلژیک هم سرنشین خودرو بود که مجروح و به بیمارستان جده منتقل شد.

رالی داکار 2022 عربستان

در رالی داکار 2022 عربستان چه گذشت؟

بزرگ‌ترین رقبای ناصر العطیه از همان ابتدا با چالش مواجه شدند. «استفان پیترهانسل» (Stephane Peterhansel)، رکوددار قهرمانی در مسابقات رالی داکار که سال گذشته نیز برنده رقابت شده بود، چرخ عقب خودروی خود را از دست داد و «کارلوس ساینز» (Carlos Sainz) در مسیریابی به مشکل بر خورد. میل کاردان خودروی لوب نیز شکست و تا روز استراحت یک هفته قبل، ناصر العطیه 50 دقیقه جلوتر از بقیه بود. سباستیون لوب در تلاش برای دستیابی به اولین قهرمانی خود در رالی داکار، بسیار به ناصر العطیه نزدیک‌ شد ولی همچنان برتری با العطیه و کمک‌راننده او «متیو بامل» (Mathieu Baumel) بود.

ناصر العطیه درباره تجربه خود از رالی داکار 2022 عربستان چنین گفته است:

این دوره مسابقات باورنکردنی بود. کل مسابقه بی‌دردسر پیش رفت. روز اول اختلافی را به وجود آوردیم و از آن روز برتری را در دست گرفتیم. خیلی خوشحال هستیم و گمان می‌کنم تا یک هفته یا ده روز دیگر دوباره به دوره بعدی داکار فکر می‌کنیم.

رالی داکار 2022 عربستان

ناصر العطیه با دستیابی به چهارمین عنوان قهرمانی خود، در کنار «آری وتنن» (Ari Vatanen) در جایگاه دوم رکوردداران قهرمانی داکار قرار گرفته است. همان‌طور که گفته شد، استفان پیترهانسل در صدر قرار دارد؛ وی 8 بار در بخش خودرو و 6 بار در بخش موتورسیکلت قهرمان شده است.

سباستین لوب نیز درمورد رالی داکار 2022 عربستان چنین بیان داشته است:

ما هیچ‌وقت دست از تلاش برنداشتیم، به همین دلیل پشیمان نیستیم. ناصر [العطیه] تجربه زیادی دارد و همچنین کمک‌راننده‌ای دارد که نمی‌گذارد اشتباه کند و اینطور توانست مسابقه را به بهترین شکل به پایان برساند. هرچند من همچنان لذت بردم، چون هر وقت که به او نزدیک می‌شدیم، حس فوق‌العاده‌ای داشت.

رالی داکار 2022 عربستان

سام ساندرلند که با تیم جدید خود GasGas در رالی داکار 2022 عربستان حضور پیدا کرد، پیش‌تر با شرایط سختی دست و پنجه نرم کرده بود. وی در رالی قزاقستان تصادف بدی داشت و به دلیل بیماری از رالی مراکش کناره‌گیری کرده بود.

فصل خیلی سختی داشتم اما وقتی برنده داکار می‌شوی، ارزشش را دارد.

پابلو کوئنتالینا برای دومین بار نایب قهرمان شده و در خصوص تجربه خود از این دوره مسابقات گفته است:

[مسابقه] از نظر جسمی و روحی طاقت‌فرسا بود ولی من از عملکردم راضی هستم.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره رالی داکار 2022 عربستان چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*