تویوتا GRMN یاریس

تویوتا GRMN یاریس ، هاچ بک تند و تیز ژاپنی معرفی شد

تویوتا GRMN یاریس در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد. این هاچ بک ویژه بازار ژاپن بوده و فقط 500 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید تویوتا آشنا می‌شویم.

تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو از تویوتا GRMN یاریس پرده برداشت. این خودرو به عنوان نسخه قدرتمندتر مدل معروف GR محسوب می‌شود که ویژه بازار ژاپن طراحی شده و قرار است فقط 500 دستگاه از آن به تولید برسد.

مشخصات تویوتا GRMN یاریس

تویوتا GRMN یاریس

تویوتا برای GRMN یاریس نسبت به GR یاریس تغییرات زیادی را در نظر گرفته است و آن را در سه مدل معمولی، پکیج پیست و پکیج رالی به فروش خواهد رساند که البته تمام نسخه‌ها فاقد صندلی‌های عقب خواهند بود. همچنین طراحان کاپوت را با مدل فیبر کربنی جایگزین کردند و این هاچ بک ژاپنی اکنون در داخل از صندلی‌های اسپرت ریکارو بهره می‌برد.

تویوتا GRMN یاریس

طراحان با هدف ارتقای استحکام بدنه حدود 545 نقطه جوش بیشتری را برای تویوتا GRMN یاریس نسبت به GR یاریس در نظر گرفتند. این خودرو از همان موتور 1.6 لیتری 3 سیلندر نسخه GR یاریس بهره می‌برد، اما قدرت این پیشرانه اکنون از 261 اسب بخار به 272 اسب بخار و گشتاور آن نیز از 370 نیوتن‌متر به 390 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.

تویوتا GRMN یاریس

ضرایب گیربکس 6 سرعت دستی نیز در نسخه جدید نسبت به نسخه GR نزدیک‌ترند. علاوه بر این، تویوتا به جای دیفرانسیل تورسن که در GR یاریس وجود دارد، برای مدل جدید در جلو و عقب از دیفرانسیل‌های لغزش محدود مکانیکی استفاده کرده است. از ویژگی‌های نسخه پکیج این هاچ ژاپنی می‌توان به باله جدید جلو، رکاب‌های بزرگ‌تر، بال فیبر کربنی عقب، کمک‌فنرهای قابل تنظیم بلیستن، ترمزهای بزرگ‌تر و رینگ‌های 18 اینچی منحصربه‌فرد ساخت BBS اشاره کرد.

تویوتا GRMN یاریس

تویوتا اعلام کرد وزن این نسخه جدید نسبت به GR یاریس حدود 20 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. مشتریان تویوتا GRMN یاریس می‌توانند آن را در پکیج پیست با رنگ فولادی مات نیز سفارش دهند که البته این خودرو در این رنگ فقط در 50 دستگاه به فروش خواهد رسید. همچنین نسخه پکیج رالی این خودرو نیز از یک رول بار، یک مجموعه گِل‌پخش‌کن، کمک‌فنرها و میله‌های تثبیت‌کننده جدید بهره می‌برد. ضمن این که وزن نسخه پکیج رالی نسبت به GR یاریس حدود 30 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

تویوتا GRMN یاریس

تویوتا GRMN یاریس با قیمت پایه حدود 64 هزار و 100 دلار به فروش می‌رسد که البته مشتریان برای نسخه پکیج رالی حدود 73 هزار و 400 دلار و برای نسخه پکیج پیست باید حدود 74 هزار و 200 دلار پرداخت کنند. از آنجایی که فقط 500 دستگاه از این هاچ بک ژاپنی تولید خواهد شد، تویوتا قصد دارد از میان متقاضیان قرعه کشی کرده و این خودرو را به برندگان قرعه کشی عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*