تکنولوژی تغییر رنگ بدنه

تکنولوژی تغییر رنگ بدنه در خودروهای BMW چگونه کار می‌کند؟

در این ویدیو نگاهی به تکنولوژی تغییر رنگ بدنه در خودروهای BMW انداخته‌ایم تا ببینیم این فناوری نو و پیشرو چگونه عمل می‌کند.

اینکه بتوانیم تنها با فشردن یک دکمه رنگ اتومبیل‌مان را تغییر دهیم بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است. تکنولوژی جالب توجه‌ای که شرکت آلمانی بی ام و در جریان نمایشگاه CES 2022 با یک طرح اولیه از خودروی iX Flow از آن رونمایی کرد.

بی ام و برای دستیابی به قابلیت تغییر رنگ بدنه، از پنل های نازک جوهر الکترونیکی (E Ink) در iX Flow استفاده کرده است. مدیران این شرکت چنین ساختاری را یک فناوری اختصاصی می‌دانند که با فشردن یک دکمه فعال شده و می‌تواند ظرف مدت چند ثانیه رنگ خودرو را تغییر دهد.

در ویدیو پایین طراحان و کارمندان کمپانی BMW به طور کامل درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری و عملکرد این تکنولوژی توضیح می‌دهند.

گفتنی است خودروسازان هر ساله در نمایشگاه CES اختراعات و فناوری‌های نوآورانه‌ای را به معرض نمایش می‌گذارند، اما بسیاری آن‌ها تولید انبوه و به بازار عرضه نمی‌شوند، از این رو مشخص نیست قابلیت تغییر رنگ بی ام و در آینده نزدیک به محصولات این خودروساز آلمانی راه پیدا کند یا خیر. همچنین به نظر مشکلات قانونی از لحاظ تعیین مالکیت خودروها و برخورد پلیس با متخلفان نیز در این مسیر پیش پای پی ام و قرار دارد، اما در هرصورت تکنولوژی تغییر رنگ بدنه موضوع جذاب و جالب توجه‌ای است.

نظر شما در این باره چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*