سری هواوی میت 50

هواوی میت 50 در دو نسخه با پردازنده‌های کایرین و اسنپدراگون عرضه می‌شود

امسال شاهد رونمایی از سری هواوی میت 50 خواهیم بود. گوشی های پرچمدار Huawei Mate 50 در دو نسخه با پردازنده‌های کایرین و اسنپدراگون ارائه خواهند شد.

بیش از یک سال از معرفی رسمی سری هواوی میت 40 گذشته است و به خاطر تحریم‌های آمریکا، پیدا کردن نسخه 5G این گوشی‌ها در بازار کار راحتی نیست. از طرفی اگر به فروشگاه اینترنتی رسمی هواوی هم سر بزنید، این گوشی‌ها را مشاهده نخواهید کرد. آیا شرایط به همین منوال برای هواوی پیش خواهد رفت؟ پاسخ خیر است؛ چرا که قرار است سری هواوی میت 50 به زودی با تغییر مهمی به عنوان جانشین میت 40 روانه بازار شود.

سری هواوی میت 50 از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد

در هفته‌های گذشته گزارش‌های مختلفی از سری هواوی میت 50 منتشر شده است. بر اساس این گزارش‌ها، Mate 50 از چیپ RF تولید شده توسط خود هواوی استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب دیگر گوشی‌های هواوی محدودیتی در زمینه دسترسی به اینترنت پرسرعت موبایل نخواهند داشت.

سری هواوی میت 50 / هواوی میت 40 پرو پلاس

هواوی میت 40 پرو پلاس

همچنین گفته می‌شود که این گوشی در دو نسخه با تراشه کایرین 9000 و تراشه‌ اسنپدراگون عرضه خواهد شد. این آخرین باری است که هواوی می‌خواهد از کایرین 9000 استفاده کند. نسخه مجهز به کایرین این گوشی‌ها که به چیپ RF هواوی مجهز شده‌اند، از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد؛ اما در نسخه مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 همچنان امکان دسترسی به 5G وجود ندارد.

علاوه بر اینها، شایعاتی نیز در رابطه با طراحی و زمان عرضه این گوشی‌ها شنیده می‌شوند. گویا طراحی بدنه پشتی سری هواوی میت 50 مشابه میت 50 خواهد بود. Derek Yu مدیر کسب و کار محصولات هواوی در اروپا و کانادا نیز پیش‌تر گفته بود که گوشی‌های Mate 50 در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد. وی همچنین اعلام کرده بود که این گوشی‌ها در یک کنفرانس جهانی رونمایی خواهند شد و از HarmonyOS بهره می‌برند.

سری هواوی میت 50 / هواوی میت 40

هواوی میت 40

وقتی از Derek Yu درباره آينده گوشی‌های پرچمدار در بازار‌های اروپایی سوال شد، وی گفت که هواوی به سرمایه‌گذاری در گوشی‌های پرچمدار و مخصوصا نمونه‌های با نمایشگر تاشو و البته سری P و میت ادامه خواهد داد. وی همچنین گفت که بخش تحقیق و توسعه این شرکت در شانگهای در حال کار روی یک چیپ 5G است.

به نظر می‌رسد که هواوی هنوز از کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود ناامید نشده و قصد دارد همچنان به این مسیر ادامه دهد. برخی کاربران بر این باورند که هواوی حتی می‌تواند در سال 2023 به وضعیت پایداری در این بخش برسد. در رابطه با سری هواوی میت 50 هم گفته می‌شود که احتمالا در بهمن ماه معرفی خواهد شد؛ اما برخی بر این باورند که این گوشی‌ها همچنان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و به این زودی معرفی نخواهند شد.