پشتیبانی نرم افزاری وان پلاس

وان پلاس در حال پایان دادن به پشتیبانی از دو پرچمدار محبوب خود است

به زودی پشتیبانی نرم افزاری وان پلاس از دو گوشی پرچمدار این برند به پایان می‌رسد. کاربران این گوشی‌های محبوب می‌توانند گوشی وان پلاس 10 پرو را خریداری کنند.

وان پلاس به صورت رسمی از پایان پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های وان پلاس 6 و وان پلاس 6T خبر داد. این گوشی‌ها در سال 2018 معرفی شده بودند و از این پس نه تنها آپدیت‌های اصلی اندروید، بلکه آپدیت‌های امنیتی را هم دریافت نخواهند کرد.

پایان پشتیبانی نرم‌ افزاری وان پلاس 6 و وان پلاس 6T

پشتیبانی نرم افزاری وان پلاس

در بیانیه رسمی وان پلاس اینگونه آمده است:

پس از ۳ آپدیت اصلی اندروید، بیش از ۳ سال آپدیت امنیتی، حدود ۶۰ بتا داخلی و بیش از ۳۰ بتا عمومی حالا وقت بستن این فصل و اعلام پایان پشتیبانی رسمی نرم‌ افزاری از وان پلاس 6 و وان‌ پلاس 6T رسیده است.

این گوشی‌ها سه سال پیش با اندروید 8.1 Oreo روانه بازار شدند و تا به اینجای کار آپدیت اندروید 11 را هم دریافت کرده‌اند؛ اما کاربران این گوشی‌ها برای دریافت اندروید 12 فقط می‌توانند به رام‌های غیر رسمی امید داشته باشند.

وان پلاس 6 دارای یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بود و از تراشه اسنپدراگون 845 در کنار ۶ یا ۸ گیگ رم و ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. انرژی مورد نیاز این گوشی توسط یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین میشد که آن هم با یک شارژر سریع ۲۰ وات همراه شده بود. در بدنه پشتی گوشی نیز شاهد حضور دو دوربین ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی بودیم.

پشتیبانی نرم افزاری وان پلاس

وان پلاس 6T از یک نمایشگر ۶.۴۱ اینچی بهره می‌برد و به یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بود. شرکت سازنده حسگر اثر انگشت گوشی را در زیر نمایشگر قرار داده بود. سایر مشخصات این گوشی تفاوتی با نسخه استاندارد OnePlus 6 نداشت.

وان پلاس چندی پیش از گوشی پرچمدار جدید خود به نام وان پلاس 10 پرو رونمایی کرد. وان پلاس 10 پرو از طراحی زیبایی بهره می‌برد و به گفته شرکت سازنده نیز بزرگترین دستاورد طراحی آنها در تاریخچه گوشی‌های وان پلاس بوده است. از نمایشگر گرفته تا ماژول دوربین پشتی همه متفاوت به نظر می‌ٰرسند.

وان پلاس 10 پرو می‌تواند انتخاب خوبی برای کاربران گوشی‌های وان پلاس 6 و‌6T باشد. در ادامه نگاهی به مشخصات وان پلاس 10 پرو خواهیم کرد.

مشخصات وان پلاس 10 پرو

پشتیبانی نرم افزاری وان پلاس / وان پلاس 10 پرو

  • نمایشگر امولد ۶.۷ اینچی با رزولوشن +Quad HD (۳۲۱۶ در ۱۴۴۰ پیکسل) ، فناوری LTPO 2.0، رفرش ریت تطبیقی ۱ تا ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۰۰۰ هرتز
  • پردازنده ۴ نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1
  • ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۲ گیگ رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
  • دوربین اصلی ۱/۱.۴۳ اینچی و ۴۸ مگاپیکسلی (سونی IMX789) با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، دوربین فوق عرض ۱/۲.۷۶ اینچی و ۵۰ مگاپیکسلی (سامسونگ JN1) با میدان دید ۱۵۰ درجه، دوربین تله ‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4، لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۳.۳ برابری
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی (حسگر سونی IMX615) با دیافراگم f/2.4
  • حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر
  • درگاه USB-C، اسپیکر‌های استریو، دالبی اتموس، میکروفون‌های دوگانه با فناوری حذف نویز
  • ابعاد ۱۶۳ در ۷۳.۹ در ۸.۵۵ میلی‌متر، ۲۰۰.۵ گرم
  • پشتیبانی از شبکه 5G، بلوتوث ۵.۲، GPS، NFC
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۸۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*