اینترنت 5G

اینترنت 5G باعث بروز بحران هوایی فاجعه‌بار می‌شود

شرکت هواپیمایی امارات با اعلام اینکه اینترنت 5G باعث بروز بحران هوایی فاجعه‌بار می‌شود، پروازهای خود را به 9 شهر آمریکا به تعلیق درآورد.

شرکت هواپیمایی امارات اخیرا از توقف پروازهای خود به 9 شهر آمریکا شامل سیاتل، سانفرانسیسکو، اورلاندو، نیوآرک، میامی، هیوستون، دالاس فورت ورث، شیکاگو و بوستون به دلیل ارائه اینترنت 5G در این شهرها خبر داد. البته پروازهای این شرکت هواپیمایی به فرودگاه بین‌المللی دالس واشنگتن دی سی، لس‌آنجلس و نیویورک ادامه خواهد داشت.

خطر اینترنت 5G برای صنعت هوانوری 

اینترنت 5G

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد ارائه خدمات شبکه تلفن همراه 5G باعث شده تا این شرکت پروازهای خود را به 9 شهر آمریکا متوقف کند. این شرکت برای کاهش نگرانی‌های عملیاتی در این حوزه با سازمان‌ها و مقامات مربوطه همکاری کرده و پس از انجام بررسی‌های لازم مجددا پروازهای این شرکت از سر گرفته خواهند شد.

پس از این که شرکت‌های بزرگ مخابراتی چون وریزون و ای‌تی‌اندتی خدمات اینترنت 5G را ارائه کردند، برخی از رهبران صنایع هوایی از جمله امریکن ایرلاینز، دلتا ایر لاین، یونایتد ایرلاینز و ساوت وست ایرلاینز به همراه رهبران FedEx و UPS با انتشار بیانیه‌ای هشدار دادند این اقدام باعث ایجاد یک بحران هوایی فاجعه‌بار در آمریکا خواهد شد.

این شرکت‌های خدمت‌رسانی هوایی در نامه خود تاکید کردند استقرار فناوری 5G باعث تداخل در پروازها خواهد شد. در واقع آنها بر این باورند که این فناوری جدید ارتباطی باعث هرج و مرج در فناوری‌ها می‌شود و هزاران آمریکایی را در خارج از مرزهای این کشور با مشکل مواجه خواهد کرد.

اینترنت 5G از باند فرکانسی C استفاده می‌کند، اما این باند به فرکانس‌هایی که هواپیما برای اندازه‌گیری ارتفاع از آنها بهره می‌برند بسیار نزدیک است. اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد اینترنت 5G باعث اختلال در ابزارهای حساس داخل هواپیما به ویژه دستگاه تغییر ارتفاع می‌شود و می‌تواند روی عملیات پرواز در زمان دید کم هواپیما به میزان قابل توجهی تاثیر بگذارد.

توقف نصب شبکه‌های 5G در فرودگاه‌ها

اینترنت 5G

وزارت حمل و نقل آمریکا نیز نسبت به استفاده از این خدمات هشدار داد و از شرکت‌های این حوزه خواست تا نصب شبکه‌های 5G را به تعویق بیندازند تا قانون‌گذاران برای بررسی موضوع فرصت بیشتری داشته باشند. با وجود این که دو شرکت وریزون و ای‌‌تی‌اند‌تی در ابتدا اعلام کردند خدمات جدید اینترنت مشکلاتی را به همراه ندارند، اما اکنون پذیرفتند تا زمانی که بررسی‌های لازم انجام نشد، فرایند راه‌اندازی تعدادی از این شبکه‌ها در فرودگاه‌ها را متوقف کنند.

هرچند در حال حاضر راه‌اندازی شبکه‌های 5G به تاخیر افتاد، اما شرکت هواپیمایی امارات بسیاری از پروازهای خود به آمریکا را متوقف کرد. همچنین شرکت‌های ایر ایندیا و ای‌ان‌ای نیز برای دوری از پارازیت‌های احتمالی 5G برخی از پروازهای رفت و برگشت خود به آمریکا را متوقف خواهند کرد. ایرباس و بوئینگ نیز با استفاده این فناوری در آمریکا مخالفت کردند و هشدار دادند این فناوری روی صنعت هوانوردی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*