فسیل های انسان

انسان 30 هزار سال پیرتر از آنچه قبلا تصور می‌شد است

شواهد و نتایج جدید نشان می‌دهد که انسان 30 هزار سال پیرتر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد؛ اما سن واقعی بشریت چقدر است؟

طبق جدیدترین بررسی‌های انجام شده روی فسیل‌های مشهور 1 Omo در اتیوپی، محققان دریافتند که سن بشریت 30 هزار سال قدیمی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کرده‌اند. قدمت فسیل‌های تازه یافت شده به 230 هزار سال پیش برمی‌گردد و این یعنی قدمتی بیش از یافته‌های پیشین دارد.

این که بدانیم انسان‌ها برای اولین بار در چه زمانی متولد شدند، بسیار جذاب است. دانشمندان از مدت‌ها پیش در پی کشف منشا بشریت هستند و تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند که منجر به موفقیت چشمگیری نشده است.

انسان 30 هزار سال پیرتر از یافته‌های قبلی

محققان هر چند سال یک بار، فسیل‌هایی را می‌یابند که سن بشریت را کمی عقب‌تر می‌کشاند و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد. در حال حاضر دانشمندان در تلاش هستند تا فسیل‌هایی را در شرق آفریقا پیدا کنند زیرا این منطقه گونه ما انسان‌ها (هومو ساپینس) را نشان می‌دهند.

فسیل های انسان

محققان در تحقیقات اخیر خود بقایای انسانی را پس از فوران آتشفشان بزرگ اتیوپی یافتند. پس از بررسی‌های صورت گرفته روی این کالبد، تخمین زدند که متعلق به 230 هزار سال پیش است. اکنون در کمال ناباوری سن بشریت به طور عجیبی افزایش یافته است. بقایای اُمو 1 اواخر دهه 1960 در اتیوپی پیدا شد. از زمان پیدایش فسیل انسان در اتیوپی محققان در تلاش هستند تا تاریخ دقیق سن آن را کشف کنند. بالاخره پس از سال‌ها تلاش، توانسته‌اند با تمسک به لایه‌های آتشفشانی در استخوان‌های این فسیل، سن آن را بیابند. در کوشش‌های قبلی سن آنها به 200 هزار سال می‌رسید.

حالا محققان دانشگاه کمبریج بریتانیا دریافته‌اند که فسیل های Omo 1 که در اتیوپی پیدا شده‌اند باید به تاریخی قبل از فوران عظیم آتشفشان که 230 هزار سال قبل رخ داده مربوط باشند. بقایای این فسیل در دره ریفت واقع در آفریقای شرقی در جنوب غربی اتیوپی پیدا شده و آنجا سرزمینی است که سرشار از بقایای انسان اولیه و ابزارهای سنگی است.

دره ریفت آفریقای شرقی

حال در تحقیق جدید دکتر سلین ویدال و همکارانش مشخص شده که بقایای این دره به بیش از 230 هزار سال قبل باز می‌گردد. ویدال می‌گوید:

وقتی داده‌ها به دستم رسید و متوجه شدم که قدیمی‌ترین انسان خردمند منطقه پیرتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شده، به وجد آمدم.

اگرچه این فسیل در حال حاضر به قدر کافی تصورات دانشمندان را زیر و رو کرده اما محققان می‌گویند ممکن است سن این بقایا قدیمی‌تر از 230 هزار سال باشد. آنها امیدوارند که پژوهش‌های جدید بتواند نور بیشتری بر کران بشریت بتابد و راز سن بشریت را فاش کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*