استون مارتین والکری

غرش استون مارتین والکری 12 سیلندر، خیابان‌های آلمان را به لرزه در می‌آورد

استون مارتین والکری 12 سیلندر، الهه‌ی لمانز و رقیب سر سخت هایپر کارِ مرسدس Project One، بالاخره خجالت را کنار گذاشت و به خیابان‌های مونیخ سر زد. در ادامه با مشخصات فنی این خودرو به علاوه‌ی ویدئو و مجموعه عکس‌های زیبای آن در خیابان‌های مونیخ همراه خواهیم شد.

اکنون مسابقات 24 ساعته‌ی لمانز در سطح جدیدی برگزار می‌شود. بنابراین ما بسیار خوش شانس هستیم که در بهترین زمان ممکن می‌توانیم آن‌ها را تماشا کنیم. هایپر کارهای برقی، در حال حاضر فصل جدیدی از داستان دور و دراز لمانز را روایت می‌کنند. این خودروها در سال‌های ابتدایی حضور خود در لمانز، واقعا شرایط خوبی نداشتند. موضوع تا جایی جلو رفت که طرفداران قدیمی مسابقات لمانز، با پلاکاردهایی که عکس پورشه 917 یا CLK GTR یا حتی مزدا 7B7 افسانه‌ای را داشتند، دست به اعتراض زدند. بنابراین خودروسازان سعی کردند هر چیزی که در چنته دارند رو کنند. استون مارتین والکری، دقیقا تعبیر جمله‌ی قبلی است. خوشبختانه در هفته گذشته، شاهد یکی از اولین نمونه‌های تحویلی این خودرو به یکی از مشتریان آلمانی بودیم.

واقعا دیدن این خودرو در کنار فولکس واگن گلف و آلفا رومئو میتو، صحنه‌ی جالبی را در اتوبان خلق کرده بود.

مشخصات فنی استون مارتین والکری هیبرید

ما از مالک پولدار این خودرو اطلاعی نداریم. تنها می‌دانیم که او بیش از 3 میلیون دلار برای خرید نسخه‌ی جاده‌ای استون مارتین والکری هزینه کرده است و هیچ ترسی از قدرت 1,160 اسب بخاری آن ندارد. این نسخه از استون مارتین والکری، فقط در 150 عدد ساخته شده است. برای درک این موضوع کافی است بدانید که خودروی فراری F40 که خود شخص انزو فراری در پروسه ساخت آن حضور داشت، فقط در حدود 1131 عدد ساخته شده بود.

داستان تولد والکری

برای افرادی که با این خودروی تمام هیبرید آشنایی ندارند بهتر است بگوییم که والکری، تقریبا یک خودرو فرمول یک است که می‌خواهد به لمانز برود. این خودرو در همکاری بسیار هیجان انگیزی، بین تیم‌های مسابقه‌ای استون مارتین و ردبول ریسینگ به همه معرفی شد. اولین نمونه‌ی والکری در سال 2016 متولد شد و پروسه ساخت آن تا امروز ادامه داشته است. آدرین نیوی (Adrian Newey)، طراح پر سابقه‌ی خودروهای فرمول یک، مسئولیت طراحی آن را به عهده داشت و انصافا هم شاهکار خلق کرده است. کریستین هورنر (Christian Horner)، مدیر ارشد تیم فرمول یک ردبول ریسینگ، والکری را شاهکار مهندسی، در نیروی رو به پایین یا همان داون فورس (down force) خوانده بود.

استون مارتین والکری

علاوه بر طراحی بی‌نظیر آیرودینامیکی که بر اساس خودروهای فرمول یک انجام شده است. سیستم ترمز احیا کننده هم دقیقا بر اساس خودروهای فرمول یک عمل می‌کند. این سیستم، انرژی موتور الکتریکی 160 اسب بخاری والکری را تامین می‌کند. سیستم ترمز احیا کننده در خودروهای الکتریکی معمولی، در زمانی که راننده پای خود را از پدال گاز برمی‌دارد، نقش خود را ایفا کرده و باتری‌ها را شارژ می‌کند. اما این سیستم در خودروهای فرمول یک، با انرژی گرمایی که از گرمای ترمز گیری تولید می‌شود کار می‌کند. علاوه بر موتور الکتریکی، یک پیشرانه بنزینی را هم داریم. این موتور از نوع 12 سیلندر خورجینی با حجم 6.5 لیتر است که به دست مهندسین آمریکایی شرکت کازورث (Cosworth) ساخته شده. سیستم تعلیق تطبیقی هم بالاخره در این خودرو قرار گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*