تماشا کنيد : ردپاي واضح اندرويد در سيستم عامل تايزن سامسونگ !

samsung-z

سه روز پیش سامسونگ اولین گوشی خود را که به سیستم‌ عامل جدید این شرکت با نام تایزن مجهز است، معرفی کرد. گوشی‌همراه هوشمندی که میزبان این سیستم عامل جدید است نیز سامسونگ زد (Z) نامیده شده و از لحاظ ظاهری به هیچ وجه شباهتی به گوشی‌های فعلی این شرکت ندارد.

البته از لحاظ سخت افزاری سامسونگ برای این گوشی چیزی کم نگذاشته است و آنرا به صفحه نمایش ۴.۸ اینچی از نوع سوپر AMOLED به همراه پردازنده چهار هسته‌ای که احتمال می‌رود اسنپ‌دراگون ۸۰۰ باشد و ۲ گیگابایت رم با دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز کرده‌ است.

samsung-z

همانطور که گفته شد سامسونگ تمام تلاش خود را انجام داده تا این گوشی جدید از لحاظ سخت‌افزاری قابل رقابت با محصولات تراز اول بازار (حداقل اندرویدی‌ها) باشد و در همین راستا، سنسور تشخیص اثر انگشت به همراه پشتبیبانی از شبکه مخابراتی LTE 4 را در کنار باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری به خدمت گرفته است. در خصوص سیستم عامل نیز این گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اخیرا ویدئویی از نسخه خصوصی‌سازی شده تایزن، بر روی گوشی که شباهت زیادی به سامسونگ زد دارد منتشر شده است.

در نگاه اول می‌توان گفت، بیشترین چیزی که در این ویدئوی ۳ دقیقه‌ای خودنمایی می‌کند شباهت رابط کاربری TouchWiz گوشی گلگسی اس ۵ با منوهای این سیستم‌ عامل جدید است و با این حساب می‌توان گفت که ردپای سیستم عامل اندروید کاملا در تایزن مشاهده می‌شود. با این حال باز هم قضاوت را به عهده شما می‌گذاریم.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*