پوکو M3

بررسی پوکو M3 ؛ گوشی پرطرفدار بازار ایران

پوکو M3 توانسته با طراحی زیبا، مشخصات قابل قبول و قیمت مناسب جای خود را در میان کاربران گوشی‌های هوشمند باز کند. در ادامه به بررسی Poco M3 می‌پردازیم.

فعلا آيفون، گلکسی و ردمی را فراموش کنید. این روزها پوکو توانسته با یک گوشی ارزان قیمت حسابی گرد و خاک کند. پوکو M3 تمامی مواردی که برای تبدیل شدن به یک گوشی پرفروش نیاز است را در خود جای داده است و توانسته فروش خوبی را هم تجربه کند؛‌ اما آيا این گوشی می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند؟ در بررسی Poco M3 با گجت نیوز همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست عناوین بررسی پوکو M3

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

مشخصات فنی پوکو M3

گوشیPoco M3
ابعاد و وزن۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی‌متر، ۱۹۸ گرم، بدنه جلویی از شیشه (گوریلا گلس 3)، بدنه پشتی از پلاستیک، فریم پلاستیکی
صفحه نمایش۶.۵۳ اینچ IPS LCD، حداکثر روشنایی پایدار ۴۰۰ نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹، تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 662 (۱۱ نانومتری)، هشت هسته‌ای (۴ هسته کورتکس A73 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز، ۴ هسته کورتکس A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی آدرنو 610
حافظه۴ گیگ رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SDXC (اختصاصی)
نرم افزاراندروید 10 در کنار رابط کاربری MIUI 12 به همراه لانچر اختصاصی پوکو
دوربین عقب
  • دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز، گشودگی دیافراگم f/1.8، اندازه حسگر ۱/۲.۰ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر
  • دوربین ماکرو: ۲ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق: ۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.1، اندازه حسگر ۱/۴.۰ اینچ، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۸ وات، پشتیبانی از شارژ معکوس
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، رادیو FM،‌ درگاه مادون قرمز، اسپیکر‌های استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

طراحی و کیفیت ساخت

پوکو M3 یک نسخه تغییر یافته از سری ردمی شیائومی نیست، بلکه به صورت اختصاصی توسط پوکو طراحی شده است و خب همانطور که می‌بینید، طراحی منحصر به فردی هم دارد. در واقع پوکو تلاش کرده به جای تقلید از شرکت‌های دیگر، بهترین استفاده را از یک بدنه تمام پلاستیکی بکند و نتیجه نیز مثال زدنی است. طراحی پوکو ام 3 به‌ گونه‌ای است که این گوشی گرانتر از قیمت واقعی خود به نظر می‌رسد.

اول از همه به بدنه جلویی پوکو می‌پردازیم که تماما توسط نمایشگر پوشیده شده است. حاشیه‌‌های نمایشگر باریک هستند و یک ناچ قطره طور نیز در بالای آن جا گرفته است. همچنین نمایشگر با لایه‌ای از گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

بدنه پشتی از پلاستیک ساخته شده است و کمی به سمت فریم انحنا دارد. هرچند که بافتی مشابه چرم مصنوعی دارد و حس خوبی را منتقل می‌کند. همچنین گوشی به آسانی از دست سر نمی‌خورد و مستعد جذب اثر انگشت نیست. در بدنه پشتی یک تکه شیشه‌ای بزرگ مشکی رنگ را هم می‌بینید که مجموعه دوربین و لوگو پوکو را در خود جا داده است.

این تکه فقط به جهت زیبایی در آن قسمت قرار گرفته‌ است و کارایی دیگری جز متفاوت کردن این گوشی از گوشی‌های ردمی و ریلمی ندارد.

در بدنه پشتی گوشی یک درگاه سه‌گانه وجود دارد که می‌توانید از آن برای دو سیم کارت و یک کارت حافظه بهره گیرید. در سمت راست دستگاه نیز شاهد حضور دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور هستیم. این دکمه به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند. حسگر اثر انگشت این گوشی فوق‌العاده سریع است و به شکل عجیبی دقیق عمل می‌کند. حتی می‌توانید حسگر این گوشی را با بهترین‌های دنیای موبایل مقایسه کنید.

در بدنه بالایی گوشی یکی از اسپیکر‌های استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، فرستنده مادون قرمز و میکروفون قرار دارند. در بدنه پایینی نیز دیگر اسپیکر استریو گوشی و درگاه USB-C دیده می‌شوند. ابعاد پوکو M3 برابر با ۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی‌متر است و ۱۹۸ گرم وزن دارد. پوکو باریک‌ترین گوشی بازار نیست، ولی از طرفی هم وزن آن را نمی‌توان بیش از حد دانست؛ مخصوصا وقتی که می‌بینیم به یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است.

بدنه پوکو ام 3 کیفیت ساخت خوبی دارد؛ اما ضد آب نیست و خب در این بازه قیمتی هم نباید انتظار چنین چیزی را داشته باشیم. تنها ایرادی که به طراحی این گوشی وارد است، شکل فریم میانی آن است که باعث می‌شود برداشتن گوشی از روی میز کمی خوشایند نباشد. هرچند که این مشکل هم با یک قاب محافظ حل می‌شود.

صفحه نمایش

پوکو M3 به یک نمایشگر 6.53 اینچی IPS LCD با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. تراکم این نمایشگر هم به ۳۹۵ پیکسل در اینچ می‌رسد. چنین رزولوشنی برای یک گوشی اقتصادی خیلی خوب است و همین نیز یکی از مزیت‌های این گوشی نسبت به رقبایش به حساب می‌آید.

نمایشگر گوشی با لایه‌ای از گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود؛ اما پوکو یک گلس را هم در داخل جعبه محصول قرار داده تا در صورت تمایل استفاده کنید.

حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت دستی به ۳۹۵ نیت می‌رسد و اگر هم آن را روی حالت خودکار قرار دهید، به مرز ۴۴۰ نیت خواهد رسید. این میزان روشنایی برای استفاده در یک روز آفتابی خیلی خوب نیست و باید با کمی دقت به نمایشگر نگاه کنید. حداقل روشنایی نمایشگر نیز برابر با ۲.۵ نیت است که در هنگام خواندن یک متن در اتاقی تاریک چشم شما را اذیت نخواهد کرد. کنتراست نمایشگر هم فراتر از ۱۵۰۰:۱ است.

باتری

پوکو M3 به یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. همانطور که انتظار داشتیم این گوشی عملکرد بسیار خوبی از خوب در تست باتری به جا گذاشت. با یک بار شارژ انرژی مورد نیاز برای ۲۱ ساعت و ۵۷ دقیقه وب‌گردی و یا ۱۷ ساعت و ۳ دقیقه تماشای ویدیو آفلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین پس از شارژ کامل گوشی، کاربر می‌تواند برای ۴۶ ساعت و ۴ دقیقه تماس صوتی 3G برقرار کند.

این گوشی در حالت آماده به کار نیز مصرف باتری بسیار کمی دارد. پوکو ام 3 از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما شرکت سازنده یک آداپتور ۲۲.۵ وات را در جعبه قرار داده است. با استفاده از این شارژر، در مدت ۳۰ دقیقه تنها ۲۵ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد و پس از یک ساعت نیز این میزان به ۴۶ درصد خواهد رسید. برای شارژ کامل نیز باید ۲ ساعت و ۵۹ دقیقه صبر کنید.

چنین چیزی اصلا خوب نیست، ولی خب فراموش نکنید که با یک گوشی ارزان قیمت طرف هستیم که به یک باتری بزرگ مجهز شده است.

اسپیکر

پوکو M3 به اسپیکرهای استریو با خروجی متعادل مجهز شده است. بلندی صدای اسپیکرها خوب است و کیفیت فوق‌العاده‌ای نیز دارند. ام 3 یکی از معدود گوشی‌هایی است که می‌توانید در آن بیس را بشنوید و حس کنید. نت‌های میانی نیز به خوبی شنیده می‌شوند، ولی خب نت‌های بالایی به خوبی گوشی‌های دیگر نیستند.

به طور کلی کیفیت خروجی صدای پوکو M3 به حدی است که آن را در میان بهترین‌های بازار قرار می‌دهد.

نرم‌افزار و عملکرد

پوکو از MIUI 12 بهره می‌برد که بر پایه اندروید ۱۰ است. البته اخیرا آپدیت اندروید 11 نیز برای این گوشی منتشر شده که ظاهر گوشی را زیباتر از گذشته می‌کند و ویژگی‌های مختلفی را به آن اضافه می‌کند. در ادامه به بررسی MIUI 12 (بر پایه اندروید 10) می‌پردازیم.

رابط کاربری این گوشی با نمونه مشاهده شده در گوشی‌های ردمی و سری می شیائومی فرق دارد و با برنامه‌های از پیش نصب شده کمتری همراه شده است. MIUI امکانات شخصی‌سازی زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و انیمیشن‌های سیستمی نیز روان و رنگارنگ هستند.

از برنامه‌های پیش فرض گوشی می‌توان به آمازون، لینکدین، فیسبوک، GetApps، Duo، Mi Credit، Mi Play، پادکست‌ها، ShareMe و Themes اشاره کرد. از میان این برنامه‌ها Themes و GetApps از همه آزار دهنده‌تر هستند؛ زیرا مرتب نوتیفیکیشن نشان می‌دهند. شما می‌توانید با رفتن به تنظیمات گوشی، این نوتیفیکیشن‌ها را مسدود کنید،‌ ولی راهی برای حذف کردن آنها از گوشی نیست.

MIUI 12 میزان حافظه گوشی را به زیبایی نشان می‌دهد. وقتی از تنظیمات گوشی وارد بخش حافظه شوید، با یک استوانه رنگارنگ مواجه خواهید شد که نشان می‌دهد چه مواردی چه میزان از حافظه گوشی شما را اشغال کرده‌اند.

پس از چند ماه استفاده متوجه خواهید شد که گوشی همانند روز اول روان نیست و اجرای برخی برنامه‌ها نیز خیلی طول می‌کشد. حتی در هنگام گشت و گذار در رابط کاربری نیز گاهی اوقات شاهد لگ‌ خواهید بود. در واقع MIUI حتی پس از چند هفته استفاده هم کمی سنگین به نظر می‌ٰرسد. این مشکل می‌تواند تا حدی به خاطر چیپست مورد استفاده در پوکو‌ M3 باشد.

بنچمارک

توان پردازشی Poco M3 توسط تراشه اسنپدراگون 662 که بر پایه معماری ۱۱ نانومتری ساخته شده است، تامین می‌شود. این تراشه از یک پردازنده ۸ هسته‌ای (۴ هسته کورتکس A73 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز) بهره می‌برد. پردازشگر گرافیکی نیز آدرنو 610 است.

۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.0 این تراشه را همراهی می‌کنند. نسخه‌ دیگری هم از این گوشی با ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.1 موجود است. هر دو نسخه از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. حالا بیایید نگاهی به بنچمارک‌ها بیندازیم تا ببینیم پوکو در مقایسه با سایر گوشی‌ها چگونه است.

گیک‌‌بنچ 5 (چند هسته‌ای)

Realme 7 Pro (Snapdragon 720G) : 1811
Xiaomi Redmi Note 9S (Snapdragon 720G) : 1785
Poco M3 (Snapdragon 662) : 1398
Samsung Galaxy A21s (Exynos 850) : 1100

گیک‌بنچ 5 (تک هسته‌ای)

Realme 7 Pro (Snapdragon 720G) : 576
Xiaomi Redmi Note 9S (Snapdragon 720G) : 570
Poco M3 (Snapdragon 662) : 308
Samsung Galaxy A21s (Exynos 850) : 184

متاسفانه پردازنده گوشی در تست تک هسته‌ای کند عمل می‌کند و به همین خاطر است که در هنگام انجام کارهای رومزه در سیستم عامل اندروید مثل گشت و گذار در منو‌ها و یک جابه‌جا شدن بین برنامه‌ها یک لگ محسوس را حس خواهید کرد.

GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen)

Realme 7 Pro (Adreno 618) : 25
Xiaomi Redmi Note 9S (Adreno 618) : 26
Poco M3 (Adreno 610) : 11
Samsung Galaxy A21s (Mali G52) : 19

GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen)

Realme 7 Pro (Adreno 618) : 14
Xiaomi Redmi Note 9S (Adreno 618) : 15
Poco M3 (Adreno 610) : 5.9
Samsung Galaxy A21s (Mali G52) : 11

رزولوشن بالای نمایشگر یک ویژگی بسیار خوب برای این بازه قیمتی به حساب می‌آيد؛ اما همین ویژگی خوب در هنگام بازی کردن بلای جان شما خواهد شد. در واقع اگر نتوانید رزولوشن بازی را به 720p کاهش دهید، تجربه یک بازی روان غیر ممکن خواهد بود. منظورمان این نیست که نمی‌شود با این گوشی بازی کرد، بلکه باید انتظارات خود و تنظیمات بازی را متناسب با توان گوشی تنظیم کنید.

تست‌های Onscreen نیز به خوبی برتری گوشی‌های مجهز به نمایشگر‌های 720p مثل گلکسی A21s را نسب به پوکو M3 نشان می‌دهند.

انتوتو 8

Realme 7 Pro (Snapdragon 720G) : 278414
Xiaomi Redmi Note 9S (Snapdragon 720G) : 254000
Poco M3 (Snapdragon 662) : 177904
Samsung Galaxy A21s (Exynos 850) : 107157

سر آخر نوبت به تست انتوتو می‌رسد. پوکو M3 در این تست عملکرد درخشانی ندارد؛ اما روی هم رفته بد نیست.

پوکو M3 گوشی خیلی سریعی نیست و این را باید در هنگام خرید آن در نظر بگیرید. در واقع شما با یک گوشی ۵ میلیون تومانی طرف هستید و اگر کمی انتظارات خود را در مورد بازی کردن کم کنید، با مشکل مواجه نخواهید شد. خبر خوب اینکه گوشی در هنگام استفاه سنگین داغ نمی‌کند و شاهد افت عملکرد نیستیم.

دوربین

در بدنه پشتی پوکو‌ M3 سه دوربین را مشاهده خواهید کرد؛ اما این دوربین‌ها آنچنان پیشرفته نیستند. دوربین اصلی این گوشی به یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی Quad-Bayer با اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر مجهز شده است و از لنزی با دیافراگم‌ f/1.8 بهره می‌برد. از قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و نایت مود اشاره کرد.

پس از دوربین اصلی، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و پیکسل‌های ۱.۷۵ میکرومتری قرار گرفته است. این دوربین به فوکوس خودکار مجهز نشده است. در نهایت نیز شاهد حسگر ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق هستیم.

کیفیت تصاویر در نور مناسب

تصاویر پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی برای این بازه قیمتی فوق‌العاده هستند. این موضوع به خصوص در شرایط آب و هوایی ناخوشایند بیشتر جلوه می‌کند. در تصاویر دوربین اصلی جزئیات زیادی را مشاهده می‌کنید و وضوح تصویر و کنتراست نیز بسیار خوب هستند. گستره داینامیک هم متوسط ارزیابی می‌شود.

دوربین‌ اصلی رنگ‌ها را کمی گرم‌تر از حالت واقعی ثبت می‌کند، ولی به طور کلی رنگ‌ها شاداب هستند. سیستم کاهش نویز دوربین پوکو M3 هم خیلی زیاده‌روی نمی‌کند و به همین خاطر سطح بالایی از جزئیات را در عکس‌ها شاهد هستیم، ولی خب از طرفی کمی هم نویز در تصویر دیده می‌شود.

در گوشه‌های فریم نیز تصاویر کمی نرم به نظر می‌رسند، ولی به طور کلی دوربین این گوشی ما را شگفت زده کرد؛ زیرا انتظار چنین کیفیتی را در این بازه قیمتی نداشتیم.

گزینه‌ای به نام AI Camera هم در منظره‌یاب گوشی مشاهده می‌شود. این گزینه سعی می‌کند صحنه را شناسایی کند و بر اساس آن برخی پارامتر‌ها را تغییر دهد. متاسفانه در عمل تنها کاری که این قابلیت انجام می‌دهد بالا بردن بیش از حد کنتراست و اشباع رنگ است. به طور کلی تصاویر شما در این حالت نابود می‌شوند و بهتر است هیچ‌ وقت از آن استفاده نکنید.

شما می‌توانید با دوربین اصلی تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی نیز ثبت کنید، ولی پیشنهاد می‌کنیم که چنین کاری را انجام ندهید؛ زیرا تصاویر در این حالت اصلا خوب به نظر نمی‌رسند.

پوکو به یک حسگر سنجش عمق مجهز شده است که در هنگام ثبت تصاویر پرتره به کار می‌آید. ظاهرا این حسگر کار خود را به خوبی انجام می‌دهد؛ زیرا سوژه اصلی از پس زمینه به خوبی جدا می‌شود و تاری پس زمینه نیز طبیعی به نظر می‌رسد. جزئیات تصاویر پرتره هم به خوبی دوربین اصلی هستند و فکر می‌کنیم که کاربران از حالت پرتره این گوشی راضی خواهند بود.

حالا نوبت به دوربین ماکرو می‌رسد. این دوربین در روی کاغذ خوب است؛ اما در عمل، استفاده کردن از آن همچون کابوسی وحشتناک به نظر می‌رسد. فوکوس این دوربین ثابت و در حدود ۴ سانتی‌متر است و باید حداقل ۶ یا ۷ بار عکس بگیرید، تا یک عکس واضح و خوب به دست بیاورید.

وقتی نور به اندازه کافی باشد، دوربین جزئیات نسبت خوبی را ثبت می‌کند و نویز نیز در سطح خوبی قرار دارد، ولی کنتراست آنچنان تعریفی نیست. هرچند که وقتی نور محیط مناسب نباشد، میزان نویز به شدت افزایش می‌یابد و تصاویر عملا غیر قابل استفاده می‌شوند.

کیفیت عکس‌ها در شب

کیفیت تصاویر دوربین اصلی در شب را می‌توان متوسط ارزیابی کرد. البته جزئیات خوب هستند و تصاویر نیز تار نیستند، ولی به طور کلی تاریک هستند و نویز زیادی در آنها دیده می‌شود. رنگ‌ها نیز نسبت به واقعیت کم‌رنگ‌تر هستند و کنتراست هم فاصله زیادی با حالت ایده‌آل دارد.

در برخی گوشی‌های شیائومی استفاده از HDR، شرایط را بهبود می‌بخشد؛ اما در پوکو M3 استفاده از HDR تاثیر چندانی ندارد.

دوربین اصلی پوکو M3 از نایت مود هم پشتیبانی می‌کند و توصیه می‌کنیم که پس از غروب آفتاب، حتما از آن استفاده کنید. در این حالت تصاویر روشن‌تر می‌شوند و هایلایت‌ها نیز بهتر دیده خواهند شد. البته سیستم کاهش نویز گوشی عملکرد سخت‌گیرانه‌تری خواهد داشت و بسیاری از جزئیات را حذف می‌کند؛ اما با وجود این، ما نایت مود را به حالت استاندارد ترجیح می‌دهیم.

سلفی

پوکو M3 به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 و فوکوس ثابت مجهز شده است. عملکرد دوربین سلفی در ثبت جزئیات را می‌توان متوسط دانست و کنتراست و رنگ‌ها نیز قابل قبول هستند. هرچند که در تصاویر نویز وجود دارد و گستره داینامیک را نیز در بهترین حالت می‌توان متوسط ارزیابی کرد.

اگر در حال گرفتن عکس سلفی در داخل خانه باشید، گاهی اوقات دوربین نمی‌تواند نوردهی را به خوبی مدیریت کند و صورت شما شبیه به روح خواهد شد.

دوربین سلفی از حالت پرتره نیز پشتیبانی می‌کند. اگر مدل موی شما خیلی خاص نیست و با تار شدن گوش‌های خود هم مشکلی ندارید، می‌توانید از حالت پرتره استفاده کنید.

فیلم‌برداری

دوربین اصلی پوکو M3 می‌تواند با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. در این گوشی خبری از فیلم‌برداری 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیست. بیت‌ریت ویدیو برابر با ۲۰ مگابیت بر ثانیه است و صدا‌ها هم با بیت‌ریت نسبتا پایین ۹۶ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شوند. متاسفانه هیچ خبری از لرزشگیر دیجیتال در این گوشی نیست.

گستره داینامیک ویدیو‌های ضبط شده با پوکو پایین است و جزئیات نیز متوسط هستند، ولی کنتراست و رنگ‌ها را می‌توان در این بازه قیمتی قابل قبول دانست.

جمع‌بندی

پوکو M3 بسیاری از ویژگی‌های یک گوشی میان رده را با قیمت یک گوشی اقتصادی ارائه می‌دهد. این گوشی به نمایشگری با رزولوشن بالا، اسپیکر‌های استریو، باتری غول پیکر و یک چیپست خوب مجهز شده است و همه اینها کمتر از ۵ میلیون برای شما هزینه خواهند داشت.

 

البته پوکو ام‌ 3 یک گوشی بی‌نقص نیست و قرار هم نیست که اینگونه باشد. به عنوان مثال به دوربین فوق عریض و NFC مجهز نشده است و در هنگام گشت و گذار در منوها نیز کمی لگ و کندی را مشاهده خواهید کرد. برای بازی کردن هم باید رزولوشن و کیفیت گرافیک را کاهش دهید تا بازی روان اجرا شود.

مزایا و معایب

مزایا

  • صفحه نمایش بزرگ ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن 1080p و کنتراست خیلی خوب
  • طراحی منحصر به فرد
  • عمر باتری کم نظیر
  • اسپیکرهای استریو واقعی با خروجی فوق‌العاده
  • کیفیت خوب دوربین اصلی در نور مناسب و تصاویر پرتره
  • رابط کاربری MIUI 12
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه اختصاصی کارت حافظه
  • قیمت جذاب

معایب

  • سرعت شارژ پایین
  • لگ در رابط کاربری
  • نبود دوربین فوق عریض
  • نبود NFC
  • دوربین ماکرو فاجعه
  • عملکرد عجیب دوربین سلفی
  • کیفیت فیلم‌برداری متوسط