BMW سری 7 نسخه M760i xDrive

با BMW سری 7 نسخه‌ی 12 سیلندر آشنا شوید؛ هیولای آلمانی هیچ رقیبی نخواهد داشت

بی ام و سری 7 نسخه Final V12 آخرین خودروی 12 سیلندر تولید انبوه BMW خواهد بود. در ادامه با مشخصات این هیولای بی رقیب آلمانی آشنا خواهید شد.

بی ام و در آینده نزدیک سرانجام به عمر پیشرانه‌های 12 سیلندر خود پایان خواهد داد. در حال حاضر تنها خودروی این شرکت که با پیشرانه 12 سیلندر به عرضه می‌رسد، BMW سری 7 نسخه M760i xDrive است و این خودروساز بزرگ آلمانی قصد دارد نسخه‌ای ویژه از آن را به‌عنوان آخرین خودروی 12 سیلندر تولید انبوه خود روانه بازار کند. این نسخه ویژه Final V12 نام دارد و تنها 12 دستگاه از آن در ماه ژوئن امسال تولید و در ماه ژوئیه به خریداران تحویل داده می‌شود.

BMW سری 7 نسخه M760i xDrive

پیش از توضیح درباره ویژگی‌های این نسخه جدید، بهتر است ابتدا به پیشرانه V12 بی ام و بپردازیم. پیشرانه 12 سیلندر کنونی این شرکت یک پیشرانه بزرگ 6.6 لیتری توئین توربو به همراه یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته است که قابلیت تولید قدرت 601 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون‌متر را دارد. همچنین شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در تنها 3.6 ثانیه را به دنبال می‌آورد. جالب است بدانید سیستم کنترل شروع (Launch Control) نسخه M760i به دلیل گشتاور فوق‌العاده بالای خودرو در دور موتور پایین، به‌جای دنده یک از دنده دو شروع به کار می‌کند.

BMW سری 7 نسخه M760i xDrive

در زمینه طراحی نمای بیرونی، BMW سری 7 نسخه Final V12 دارای یک نشان V12 مخصوص در قسمت عقب است که پیش‌تر در این خودرو به کار نرفته بود. همچنین از چرخ‌های 12 اینچی ویژه‌ای با رنگ خاکستری یا مشکی و کالیپرهای ترمز با رنگ مشکی یا آبی برخوردار است. بی ام و اعلام کرده است که خریداران امکان انتخاب 80 رنگ مختلف را خواهند داشت. البته تصویر بالا تنها تصویری است که از این خودرو منتشر شده است.

در فضای داخلی نسخه ویژه BMW سری 7، روی صفحه زیر هر درب و پوشش موتور خودرو نوشته THE FINAL V12 درج شده است. صفحه کوچکی هم روی کنسول خودرو با نوشته «1 از 12» نصب شده است که به راننده یادآور می‌شود یک خودروی بسیار محدود و خاص را در اختیار دارد. همچنین همان‌طور که انتظار می‌رود، این نسخه ویژه نهایی از تمام آپشن‌های موجود بهره‌مند خواهد بود. خریداران حتی جامی سفارشی برای یادبود دریافت خواهند کرد که حاوی اطلاعاتی نظیر رنگ خودرو، جزئیات چرم فضای داخلی و شماره شناسایی خودرو است.

BMW سری 7 نسخه Final V12 به معنای واقعی یک نسخه ویژه خواهد بود. بی ام و به‌جای عرضه این خودرو در نمایندگی‌ها، برای 12 مشتری منتخبی که از مدت‌ها قبل بی ام و سری 7 دوازده سیلندر داشته‌اند دعوت‌نامه‌ای جهت خرید نسخه ویژه Final V12 ارسال خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*