بخاری برقی تسلا

باز هم ایلان ماسک و یک دادگاه جدید؛ این‌بار بابت خرابی سیستم بخاری برقی خودروهای تسلا

خودروهای برقی تسلا، می‌توانند آینده‌ی دنیای پیش روی انسان‌ها باشند. اما آن‌ها به قدری موفق هستند که بتوانند مدیر ارشد خود یعنی ایلان ماسک را از زندان دور کنند؟

اخیرا یخبندان و ترافیکی 24 ساعته در بزرگراه 95 ویرجینیا رخ داد که باعث بوجود آمدن سوال بسیار مهمی درمورد بهینه بودن خودروهای الکتریکی شد. آیا خودروهای الکتریکی در شرایط آب و هوایی سخت، بهتر از خودروهای بنزینی یا گازوئیلی عمل می‌کنند؟ جواب این سوال ممکن است سرنوشت خودروهای الکتریکی و شخص ایلان ماسک را تغییر دهد و شاید او را راهی زندان کند.

بخاری برقی تسلا

خودروهایی که پیشرانه‌ی درون سوز دارند، از گرمای پیشرانه‌ی خود برای روشن کردن بخاری استفاده ‌می‌کنند. اما سیستم بخاری در خودروهای الکتریکی، عملکرد مشابه هیترهای برقی دارد و در بخاری آن‌ها، از المنت‌های حرارتی استفاده شده است. این المنت‌ها می‌توانند با جریان DC یا AC کار کنند. اگر بخواهیم بخاری خودروهای برقی را با خودروهای درون سوز مقایسه کنیم، به طور یقین، خودروهای درون سوز برنده‌ی این رقابت خواهند بود. سیستم بخاری برقی بسیار حساس است و همین موضوع می‌تواند جان سرنشینان را در شرایط آب و هوایی بسیار سرد، در معرض خطر قرار دهد.

بخاری برقی تسلا دردسر ساز می‌شود

بخاری برقی تسلا

اما بخاری‌ خودروهای تسلا، فراتر از چند المنت و فن است. برای مثال، بخاری خودرو تسلا مدل Y، حدود 12 حالت گرمایشی دارد و عملکرد آن فوق‌العاده پیچیده است. به طور خلاصه و ساده، این بخاری مثل سیستم گرمایش کولر گازی کار می‌کند و مصرف برق بسیار پایین‌تری نسبت به بخاری معمولی سایر خودروهای الکتریکی دارد.

اما این سیستم به تازگی ایرادات خود را نشان داده و باعث نگرانی مالکان خود شده است. شرکت تسلا اعلام کرده است که این مشکل، بر اثر آخرین آپدیت خودروهای این شرکت به وجود آمده و آن‌ها به سرعت در حال اصلاح این مشکل هستند. حتی کار به جایی رسید که ایلان ماسک در توییتی در صفحه شخصی خود، از مشتریان تسلا عذرخواهی کرد و به آن‌ها وعده داد که این مشکل، در سریع‌ترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

بخاری برقی تسلا

اداره‌ی کنترل ترافیک کانادا، از ثبت 16 شکایت از سیستم بخاری خودروهای تسلا در فصول سرد امسال خبر داده است. دمای هوا در فصل‌های سرد در مناطقی از آمریکای شمالی و کانادا واقعا می‌تواند جان انسان‌ها را بگیرد. شکایات مشابهی در سازمان‌های دیگر هم علیه سیستم گرمایشی خودروهای تسلا مدل 3 و مدل Y صورت گرفته است.

ساکنین کانادا و آمریکای شمالی، بخش بزرگی از جامعه‌ی تسلا سواران را تشکیل می‌دهند. با توجه به سرمای بی‌سابقه در این مناطق، اگر مشکل بخاری‌های خودروهای برقی تسلا حل نشود، بدون شک پای ایلان ماسک به عنوان مقصر اصلی به دادگاه باز خواهد شد.

خودروهای تسلا بدون نقص است

بخاری برقی تسلا

اما چه خواهد شد اگر بهترین عملکرد را برای بخاری‌ برقی خودروهای تسلا فرض کنیم؟ آیا یک بخاری برقی می‌تواند به مدت 24 ساعت روشن بماند و هیچ مشکلی پیش نیاید؟

یک یوتیوبر معروف به نام Dirty، سعی کرده است تا به این سوال‌ها جواب دهد. او دو خودرو تسلا مدل X و مدل Y خود را به بیرون از پارکینگ، جایی که دما در حدود منفی 9 درجه سانتی‌گراد بود منتقل کرد. هر دو خودروی او از مدل‌های 2021 هستند و هیچ مشکلی از نظر باتری ندارند. او آزمایش خود را درحالی انجام داد که میزان شارژ هر دو خودرو در حدود 98 درصد بود.

این یوتیوبر، دمای داخل خودرو را روی 21 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرد و ضمن روشن گذاشتن خودرو، آن را ترک کرد. بعد از 12 ساعت وقتی دوباره به میزان شارژ باقی مانده خودرو‌ها نگاه کرد، با نتیجه جالبی رو به رو شد. هر دو خودرو، در حدود 58% شارژ باتری داشتند که این میزان از باتری، برای رسیدن به یک ایستگاه شارژ کاملا کافی است. او عنوان کرده است که بیشترین مصرف باتری، برای تنظیم دمای اولیه کابین صرف شده است و بعد از آن، مصرف انرژی به میزان خوبی کاهش پیدا کرده است.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که باتری خودروهای برقی، برای اینکه بهترین عملکرد خود را داشته باشند باید در دمای مناسبی قرار بگیرند و شرایط یخبندان، باعث افت ظرفیت آن‌ها می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*