خودروهای تولید داخل

اینها با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای تولید داخل هستند

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به تازگی با کیفیت و بی کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل در آذر ۱۴۰۰ را معرفی کرده است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها در کشور را بر عهده دارد. این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هر خودرو، بر اساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

این شرکت گزارشی که از این بررسی حاصل می‌شود را هر ماه به وزارت صمت ارائه می‌کند. فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از ایرادهای موجود در خودرو به وسیله هدایت آدیت به کشف عیوب عملکردی و تأثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است. گفتنی است در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای تولید داخل را در پنج دسته قیمتی مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین ۱ تا ۵ ستاره کیفی را به آن‌ها اختصاص می‌دهد. هدف اصلی از این گزارش، ارتقای کیفیت خودروها،‌ افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است.

در گزارش منتشر شده برای آذر 1400، خودروهای بهمن دیگنیتی، بهمن فیدلیتی و دنا پلاس توربو اتوماتیک تنها خودروهای سواری 5 ستاره و باکیفیت ترین خودروهای داخلی هستند. وانت نیسان آپشنال با یک ستاره و ام وی ام ایکس 33 اس با دو ستاره بی کیفیت ترین خودروهای تولید داخل در ماه گذشته لقب گرفته‌اند.

رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل – آذر 1400

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش وانت

خودروهای تولید داخل

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش سواری

خودروهای تولید داخل

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سبک

خودروهای تولید داخل

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سنگین

خودروهای تولید داخل

جدول مقایسه سطوح کیفی خودروهای گروه سنگین

خودروهای تولید داخل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*