تبلت لنوو

آیپد اپل یا تبلت لنوو؟ کدام یک را بخریم؟

زمانی که بحث خرید تبلت به میان می‌آید، نام چندین برند معتبر و مطرح به عنوان اولویت‌های اول در ذهن نمایان می‌شوند؛ زیرا این برندها از سالیان گذشته موفق به تثبیت جایگاه خود در بازار شده‌اند. البته انتخاب تبلت یکی از این برندها نیز دغدغه نسبتا رایجی میان افراد است. از آنجایی که محصولات تمامی برندهای تولیدکننده تبلت از کیفیت و کاربرد قابل قبولی برخوردار هستند، بدیهی است که نمی‌توان یک انتخاب و خرید ساده داشت. اصلی‌ترین مقایسه‌ای که کاربران به آن علاقه شدیدی نشان داده‌اند، مقایسه آیپد و تبلت لنوو است.

آیپد در واقع همان تبلت برند اپل است که با نام اختصاصی آیپد شناخته می‌شود. همه ما می‌دانیم که برند لنوو در بازارهای دیگر توانایی رقبابت با برند اپل را ندارد؛ اما وقتی بحث از تبلت به میان می‌آید، لنوو همواره بیشتر و بهتر از برندهای دیگر ظاهر می‌شود. برای این که از میان آیپد و تبلت لنوو یک مورد مناسب و کاربردی را برای خودتان انتخاب کنید، باید مقایسه هر دو محصول از هر نظر را به خوبی بخوانید. در ادامه همراه کارشناسان پلازا دیجیتال باشید که نقاط ضعف و نقاط قوت آیپد و تبلت لنوو را در اختیارتان قرار داده‌اند.

برند لنوو (Lenovo)

قبل از هر چیزی، لازم می‌دانیم نیم‌نگاهی به عملکرد برند لنوو در بازار کالای دیجیتال بیندازیم. برند لنووی چینی، یکی از غول‌های مشهور فعال در حوزه کالاهای دیجیتالی است که از ابتدای دوران فعالیت خود توانسته موفقیت‌های فراوانی کسب کند. این ابرشرکت میلیارد دلاری، موفقیت خود را مدیون سیستم مشتری مدار خود می‌داند؛ چرا که اگر نگاهی به لیست قیمت تبلت لنوو بیندازید، متوجه میزان صرفه اقتصادی محصولات این شرکت می‌شوید.

محصولات لنوو به نحوی تولید شده‌اند که افراد از تمامی اقشار جامعه توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند. البته این سیاست شرکت لنوو، از تولید محصولات قدرتمند و ارزشمند جلوگیری نکرده و می‌‌توان محصولات برتر لنوو را در لیست بهترین‌های بازار جهانی مشاهده کرد. در واقع می‌توان گفت متخصصان ابرشرکت لنوو موفق شده‌اند تا با متمرکز شدن بر روی سخت‌افزارها و سیستم عامل محصولات خود، با کمترین هزینه بیشترین بازده را برای مشتریان خود ارائه دهند.

در حال حاضر لنوو در بازار تمامی کالاهای دیجیتالی که فکرش را بکنید، فعالیت دارد؛ اما از زمان تاسیس لنوو، این شرکت هدف ایجاد تحولاتی تاریخی در تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها را داشت. بنابراین مبرهن است که این شرکت حوزه تبلت و لپ‌تاپ را اولویت‌‌های خود قرار داده و شدیدا بر روی این زمینه‌ها متمرکز است. همین که افراد تبلت لنوو را با آیپد مقایسه می‌کنند، نشان‌دهنده میزان پیشرفت لنوو در زمینه تولید تبلت است؛ زیرا تقریبا می‌توان گفت کیفیت محصولات اپل دست یافتنی نبوده و می‌توان آن‌ها را بهترین‌های بازار خطاب کرد.

برند اپل (Apple)

برند دیگری که عملکرد آن را مورد بررسی قرار می‌‌دهیم، برند اپل است. همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، تبلت‌های تولیدی شرکت اپل با نام آیپد شناخته می‌شوند؛ بنابراین افرادی که می‌خواهند شناخت کاملی از آیپدها پیدا کنند، باید برند اپل را صورت کامل بشناسند. قطعا همه ما می‌دانیم این ابرشرکت میلیارد دلاری آمریکایی، به واسطه محصولات منحصر به فرد و اختصاصی خود شهرت پیدا کرده و معمولا تبلت‌های بسیار گران قیمتی عرضه می‌کند.

جالب است بدانید شرکت اپل تمامی قطعات و سخت‌‌افزارهایی که در کالاهای دیجیتالی خود استفاده می‌کند را شخصا تولید کرده است؛ چرا که همواره قصد ارائه بهترین دستگاه‌های هوشمند با سیستم‌های باکیفیت به مشتریان خود را داشته و به واسطه تفاوت‌های خود مطرح شده است. مطمئن باشید که اگر اپل نیز همانند دیگر رقبای خود از پردازنده‌های شرکت اینتل و سخت‌افزارهای پرکاربرد دیگر در محصولات خود استفاده می‌کرد، شهرت امروزی خود را نداشت.

با وجود این که محصولات برند اپل به عنوان گران‌ترین کالاهای دیجیتالی جهان شناخته می‌شوند، اما بخش بزرگی از این بازار متعلق به شرکت اپل است. افراد به دلیل خدمات منحصر به فرد و خاصی که شرکت اپل به کاربران خود ارائه می‌دهد، علاقه شدیدی به محصولات اپل دارند؛ به طوری که اکثرا به دنبال خرید گران‌ترین محصولات اپل هستند. آیپدها نیز از این ویژگی مستثنی نیستند و عموما قیمت بسیار بالاتری نسبت به تبلت‌های مشابه خود دارند؛ با این حال، سالانه میلیون‌ها آیپد از شرکت اپل خریداری می‌شود.

خدمات پس از فروش تبلت لنوو و آیپد

در وهله اول از مقایسه تبلت لنوو و آیپد، به خدمات پس از فروش این دو برند اشاره می‌کنیم. زمانی که برندهای معتبر و مطرح جهان محصولاتی به بازار عرضه می‌کنند، معمولا محصولات خود را گارانتی کرده و خدمات پس از فروش برای آن‌ها ارائه می‌دهند. حال این خدمات هرچقدر کیفیت بالاتری داشته و کاربردی‌تر باشند، مشتریان تمایل بیشتری برای خرید محصولات آن برند پیدا می‌کنند؛ زیرا مطمئن هستند که برند کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند و پاسخگوی تمامی مشکلات آن خواهد بود.

شرکت اپل در طول فعالیت خود ثابت کرده که بهترین خدمات پس از فروش را داراست. تمامی افرادی که تا به حال آیپدهای شرکت اپل را خریداری کرده‌اند، از خدمات پس از فروش و پشتیبانی این شرکت رضایت کامل داشته‌اند؛ به طوری که عمدتا پشتیبانی این شرکت را بهترین خدمات پشتیبانی میان برندهای مشهور می‌شمارند. در مواقعی مشاهده شده که شرکت اپل به دلیل معیوب بودن محصول فروخته شده به مشتری، ضمن تعویض محصول، برخی هدایای اختصاصی نیز به آن مشتری اهدا کرده‌اند.

از این رو، شرکت لنوو نیز توانسته نمرات و بازخورد مناسبی از مخاطبان کسب کند. این شرکت چینی همواره به دنبال جلب رضایت کامل مشتریان خود بوده و مطمئنا بهترین پشتیبانی را برای محصولات خود اختصاص داده است. امروزه می‌توان نمایندگی‌های رسمی شرکت لنوو را در کشور ایران مشاهده کرد که به صورت رسمی خدمات پس از فروش و پشتیبانی تبلت‌های لنوو را بر عهده دارند. این مورد، به تنهایی عاملی برای شهرت یافتن پشتیبانی شرکت لنوو بوده و توصیه می‌کنیم ارزش آن را دست‌کم نگیرید.

حال که شناخت نسبتا خوبی از پشتیبانی و خدمات پس از فروش دو برند اپل و لنوو پیدا کردید، بهتر است به یک نتیجه نهایی برسیم. خدمات پشتیبانی   هردو برند کاملا باکیفیت و کاربردی هستند و نمی‌توان منکر این امر شد؛ اما از آنجایی که کشور آمریکا ایران را تحریم کرده، امکان استفاده از خدمات پشتیبانی اپل توسط ایرانیان وجود ندارد. از این رو، چندین نمایندگی رسمی برای تبلت‌های لنوو در ایران تاسیس شده‌اند که به افراد، نوید خدماتی بی‌نقص و باکیفیت را می‌دهند. در این مقایسه، تبلت لنوو برنده است.

تبلت لنوو

قطعات و سخت‌ افزار تبلت لنوو و آیپد

کیفیت و توانمندی سخت‌افزارهای مورد استفاده در تبلت های لنوو و آیپد، عاملی است که بازده و عملکرد نهایی تبلت را رقم بزند. چنانچه یک برند بتواند تبلت‌های تولیدی خود را از بهترین سخت‌ افزارها بهره‌مند سازد، مطمئنا در فروش آن نیز موفق خواهد بود؛ چرا که عملکرد و بازده تبلت کاملا به قطعات آن بستگی دارد و این امر بر هیچ کسی پوشیده نیست. در ادامه، کیفیت قطعات و سخت‌ افزارهای کاربردی در تبلت‌های این دو برند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کشور آمریکا در قرن اخیر ثابت کرده می‌تواند بهترین قطعات الکترونیکی جهان را بسازد؛ زیرا امکان تولید انبوه این سخت‌افزارها وجود دارد و برندهای معتبر می‌‌توانند قطعات باکیفیتی را برای استفاده در محصولات خود استفاده کنند. به همین دلیل موفقیت برند اپل در تولید و استفاده از سخت‌افزارهای باکیفیت و قدرتمند در این حوزه کاملا واضح است. با وجود این که تمامی قطعات استفاده شده در آیپدهای اپل فلزی هستند، اما همچنان شرکت اپل موفق شده ظرافت محصولات خود را حفظ کند.

از این رو، تبلت های لنوو معمولا ساختاری پلاستیکی دارند و از جنس پلاستیک سخت و مقاوم تولید می‌شوند. استفاده از پلاستیک در ساختار تبلت های لنوو، دلیل خاصی دارد که معمولا مصرف‌کنندگان لپ‌تاپ و تبلت لنوو متوجه آن می‌شوند. زمانی که تولیدکننده تبلت از قطعات پلاستیکی در محصولات خود استفاده می‌کند، می‌تواند بودجه بیشتری را برای بهبود سخت‌افزارهایی همچون ریزتراشه پردازنده و دوربین اختصاص دهد؛ همچنین موجب کاهش قیمت نهایی تبلت نیز می‌شود.

با مقایسه‌ای اجمالی و در نظر گرفتن تمامی جوانب موضوع، می‌توان گفت برند اپل برنده این مقایسه است. با وجود اینکه برند لنوو ادعا دارد از قطعات پلاستیکی در تبلت‌های خود استفاده کرده تا سخت‌افزارهای حائز اهمیت و مهم را بهبود ببخشد، اما همچنان کیفیت و توانایی آن‌ها به آیپدها نمی‌رسند. البته اگر نیم‌نگاهی به قیمت روز آیپد در وبسایت پلازا دیجیتال بیندازید، متوجه می‌شوید استفاده از این سخت‌افزارهای قدرتمند و فلزی بی‌دلیل هم نیست!

صرفه اقتصادی تبلت لنوو و آیپد

معیاری که همیشه و همه‌جا افراد تبلت‌های مورد نظر خود را با استفاده از آن می‌سنجند، صرفه اقتصادی آن است. در دوران امروزی که بازار تبلت نوسانات شدیدی دارد و مشتریان در پیش‌بینی قیمت محصولات مورد نظر خود ناتوان هستند، قیمت تبلت به اصلی‌ترین معیار در خرید تبدیل شده است. با وجود این که همگی نتیجه مقایسه تبلت لنوو با آیپد از نظر صرفه اقتصادی و قیمت را می‌دانیم، اما بهتر است همراه با جزئیات میزان صرفه تبلت هر دو برند را برایتان شرح دهیم.

همان طور که اشاره کردیم، برند لنوو سعی دارد محصولاتی باصرفه و ارزان قیمت را به بازار عرضه کند تا تمامی مخاطبان توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند. بنابراین می‌توان گفت میزان شهرت و مطرح بودن برند لنوو در بازار کالاهای دیجیتالی، مدیون قیمت‌های ارزان و باصرفه آن است؛ در غیر این صورت، مطمئنا هیچ وجهه تمایز ارزشمندی در محصولات لنوو وجود ندارد که موجب محبوبیت این برند میان میلیون‌‌ها کاربر شود.

از این رو، برند اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای بت جهان شناخته می‌شود؛ چرا که افرادی که آیپد و محصولات دیگر این برند را خریداری کنند، در واقع توانایی مالی و کلاس بالای خود را به اشتراک گذاشته‌اند. بنابراین مبرهن است که اپ قیمتی نجومی بر روی محصولات خود تعیین می‌کند تا عموم افراد توانایی خرید و تهیه آن‌ها را نداشته باشند؛ البته با این وجود، سالانه میلیون‌ها نفر به جمع دوست‌داران اپل می‌پیوندند و قیمت بالا از محبوبیت آن کم نکرده است.

با توجه به تمامی این توضیحات، بدیهی است که تبلت لنوو صرفه اقتصادی بهتری نسبت به آیپد دارد. شاید باورکردنی نباشد که قیمت تمامی آیپدها بیش از دوبرابر تبلت‌های لنوو است و تفاوت چشم‌گیری از نظر قیمت دارند. چنانچه شما می‌خواهید با حداقل بودجه خود بهترین تبلت ممکن را بخرید و از بهترین امکانات بهره‌مند شوید، مطمئنا تبلت لنوو پیشنهاد ما به شما خواهد بود؛ اما توانایی صرف ده‌ها میلیون تومان برای خرید تبلت را دارید، آیپد می‌تواند برایتان بهتر باشد.

سیستم عامل تبلت لنوو و آیپد

از دیگر معیارهای اصلی در خرید تبلت، سیستم عامل تبلت مورد نظر است. امروزه می‌توان تبلت‌هایی با سیستم عامل اندروید، ویندوز و آی‌او‌اس را در بازار یافت و مورد مناسب را خریداری کرد. مبرهن است که سیستم عامل تبلت های لنوو و آیپد، یکی از برجسته‌ترین تفاوت‌هایی بوده که مصرف‌کنندگان می‌توانند آن را مشاهده کنند؛ زیرا هرکدام توسط برندهایی جداگانه در کشورهای متفاوت تولید می‌شوند و از سیستم عاملی متمایز برخوردار هستند.

برند لنوو معمولا برای اینکه مصرف‌کنندگان تغییر چندانی را در سری‌های مختلف تجربه نکنند، در تمامی تبلت‌های خود از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. با وجود این که بسیاری افراد تصور می‌کنند سیستم عامل اندروید نمی‌تواند به بهترین نحو خواسته‌های مصرف‌کننده را تامین کند، اما عمدتا کاربران از این سیستم عامل رضایت دارند. لنوو همواره سعی کرده آخرین نسخه از سیستم عام اندروید را در اختیار کاربران خود بگذارد و آن‌ها را از بهترین امکانات ممکن بهره‌مند کند.

مطمئنا همه شما نام سیستم عامل جنجالی ios را شنیده‌اید که توسط خود متخصصان شرکت اپل طراحی شده است. همان طور که گوشی‌های آیفون از سیستم عامل ios بهره دارند، عموما تمامی آیپدها نیز با این سیستم عامل تنظیم می‌شوند. مشکل بزرگی که عمدتا کاربران ios با آن رو به رو هستند، مسئله تحریم است؛ چرا که کاربران ایرانی اپل نمی‌توانند از مهم‌ترین امکانات این سیستم عامل استفاده کنند.

به صورت کلی می‌توان گفت سیستم عامل ios، بهترین سیستم عامل طراحی شده برای گوشی و تبلت است؛ اما از آنجایی که تحریم‌ها بر دسترس کاربران ایرانی ios تاثیری مستقیم دارد، عمده کاربران ایرانی به سیستم عامل اندروید علاقه نشان داده‌اند. با وجود تبلت های اندرویدی لنوو، شما می‌توانید از تمامی امکانات و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید و بهترین استفاده را از تبلت خود ببرید؛ البته اگر شهروند کشورهای دیگر بودید، مطمئنا سیستم عامل ios پیشنهاد ما به شما بود.

تبلت لنوو

دوربین تبلت لنوو و آیپد

یکی از معیارها و مشخصه‌های بسیار مهم در مقایسه تبلت لنوو و آیپد، دوربین است. البته دوربین در تبلت به اندازه گوشی حائز اهمیت نیست و به طور معمول در تولید تبلت موارد مهم دیگری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما نمی‌توان به طور کامل نسبت به آن بی‌تفاوت بود. می‌توان گفت در حالت کلی لنوو و اپل در زمینه تولید دوربین تبلت‌های خود موفق عمل کرده‌اند؛ به حدی که کیفیت بسیار بالای دوربین تبلت آیپدها انکارناپذیر است.

دوربین تبلت لنوو یکی از بخش‌های سخت افزاری آن است که امروزه بیشتر مورد توجه کاربران قرار دارد. در تبلت های لنوو کیفیت دوربین با توجه به مدل دستگاه متفاوت خواهد بود. کیفیت دوربین تبلت های لنوو پایین است و نباید از آن‌ها انتظار ثبت تصاویر با کیفیت بالا داشته باشید. البته این تبلت نیاز شما به ثبت عکس با کیفیت مناسب را فراهم خواهد کرد.

دوربین سلفی آیپد، در لبه بالایی آن قرار گرفته و در حالت کلی می‌توان گفت خروجی عکس‌های آن کیفیت مناسبی دارند. لازم به ذکر است که دوربین جلویی آیپد در هنگام نور کم، از نمایشگر به عنوان فلش استفاده کرده و عکس‌هایی مناسب را به ثبت می‌رساند. شما در ازای مبلغی که برای خرید هر کدام از تبلت های آیپد خرج می‌کنید، صاحب یک یا چند دوربین اصلی و سلفی فوق‌العاده باکیفیت خواهید شد. کیفیت دوربین‌های آیپد بسیار بالا بوده و به نظر می‌رسد لنوو تا رسیدن به این جایگاه راه زیادی در پیش دارد.

مقایسه باطری تبلت لنوو و آیپد

باطری همواره از جمله مهم‌ترین پارامترهایی است که در خرید کالای دیجیتال بویژه گوشی و تبلت حائز اهمیت است. بنابراین کیفیت باطری در محصولات یک برند، می‌تواند آن تولیدکننده را به یک برند محبوب در میان کاربران تبدیل کند. باطری‌ها از لحاظ ظرفیت، طول عمر، کیفیت، سرعت شارژ شدن و… با یکدیگر متفاوت هستند و افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود بهترین نوع را برای خود برگزینند.

اگر به صورت دقیق‌تر به مقایسه باطری تبلت لنوو و آیپد در مدل‌های مختلف این برندها بپردازیم، باطری آیپد را در قسمت‌های مختلف، برتر از باطری تبلت لنوو خواهیم یافت. چرا که در بسیاری از محصولات این دو برند که قیمت نسبتا مشابهی داشته‌اند به این نتیجه خواهیم رسید که طول عمر باطری آیپد بیشتر از تبلت لنوو است، همچنین معمولا ظرفیت باطری آیپد نسبت به باطری تبلت لنوو بالاتر است.

برند اپل، باطری آیپدهای خود را بگونه‌ای طراحی کرده است که کاربران این محصول بتوانند به راحتی در طول روز از آیپد خود برای کارهای روزمره استفاده کنند، بدون این که نیازی به شارژ مجدد آن داشته باشند. این ویژگی در ورژن‌های جدید آیپدها همواره در حال بهبود است. همچنین بهتر است بدانید که اپل طول عمر عالی باطری آیپد را به عنوان یک برگ برنده و مزیت رقابتی به مشتریان خود عرضه می‌کند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم هر دو برند اپل و لنوو در میان رقبای خود از جایگاه بسیار خوبی برخوردارند، همچنین باطری تبلت های لنوو نیز در مقایسه با سایر برندها از کیفیت بالایی برخوردار است، اما در مقایسه میان باطری تبلت لنوو و آیپد، این آیپد است که گوی رقابت را می‌رباید.

مقایسه تبلت لنوو و آیپد از جنبه‌های مختلف

در ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهید که چرا به دنبال خرید تبلت هستید؟ در واقع بسیاری از افراد به دنبال یک دستگاه دیجیتال هستند تا بتوانند به راحتی به وسیله آن، نیازهای روزمره خود را مرتفع سازند. دستگاهی که بر خلاف گوشی‌های همراه، از صفحه نمایش بزرگ‌تری برخوردار بوده و برخلاف لپ تاپ‌ها حمل و نقل و استفاده از آن راحت‌تر باشد. در این صورت بهترین و به صرفه‌ترین انتخاب تبلت است.

در ابتدا به اصلی‌ترین تفاوت تبلت های لنوو و آیپدها می‌پردازیم. اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع، سیستم عامل آن‌هاست. تبلت‌های لنوو از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند در حالی که سیستم عامل آیپد IOS  است. هریک از این سیستم عامل‌ها مزایا و معایب مختص خود را دارند که بهتر است بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را برگزینید. بطور مثال، سیستم عامل اندروید دسترسی به بسیاری از امکانات را بسیار سهل و آسان می‌کند، و از سوی دیگر IOS از امنیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. حال انتخاب با شماست.

از نظر صفحه نمایش معمولا تمام مدل‌های تبلت‌های لنوو و آیپدها از طراحی شیک و جذابی برخوردار بوده و بسیار سبک هستند. بنابراین بهتر است، سراغ مشخصات دیگر برویم.

با اینکه مدت زمان نگهداری شارژ، ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده شما دارد، اما شایان ذکر است که باطری آیپدها همواره از طول عمر بالاتری برخوردار بوده و همچنین می‌توانند مدت زمان طولانی شارژ نگه دارند. اما تبلت‌های لنوو معمولا می‌توانند 3 تا 10 ساعت شارژ خود را نگه دارند.

در مجموع همانطور که همه می‌دانیم، اپل یک برند لاکچری است و معمولا به همین سبب بسیاری از افراد فقط از محصولات این برند استفاده می‌کنند. به سبب همین محبوبیت، اپل از سال 2014 به تولید آیپدها پرداخت و آن‌ها را روانه بازار کرد، با اینکه پس از یک دوره مردم اشتیاق کمتری به خرید تبلت داشتند، اما برند اپل با قدرت به تولید آیپدها ادامه داده و تاکنون 10 نسخه آیپد را با کیفیت منحصربه‌فرد روانه بازار کرده است.

برند لنوو نیز در میان رقبای خود خوش درخشیده و در این سال‌ها مدل‌های مختلفی از تبلت‌های خود را روانه بازار کرده است. تبلت‌های لنوو از بازه قیمت متنوعی برخوردار هستند و بسیاری از افراد می‌توانند تبلت مورد نیازشان را از میان آن‌ها بیابند.

پلازا دیجیتال؛ فروشگاه کالاهای دیجیتالی متنوع

مطلب شرح داده شده، حاوی مطالبی مفید و کاربردی بود تا شما را از تمایزها و نقاط قوت و ضعف تبلت لنوو و آیپد اگاه سازد. افرادی که به دنبال خرید تبلت و دیگر کالاهای دیجیتالی از برندهای مطرح هستند، می‌توانند خرید خود را از فروشگاه پلازا دیجیتال انجام دهند. البته باید توجه داشت که شرکت پلازا دیجیتال نمایندگی رسمی محصولات ایسوس را بر عهده دارد؛ اما همچنان محصولات برندهای مطرح دیگر را نیز به فروش گذاشته است.

جالب است بدانید مشتریان فروشگاه پلازا دیجیتال می‌توانند از مزایایی همچون ارسال رایگان، ضمانت بازگشت وجه 14 روزه و خدمات پس از فروش بی‌نقص استفاده کرده و یک خرید مطمئن و لذت‌بخش را تجربه کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*