هاوال H6 جی تی

گریت وال هاوال H6 جی تی ؛ شاسی بلند کوپه و اسپرت چینی

گریت وال هاوال H6 جی تی پس از موفقیت در بازار چین به‌زودی به بازار استرالیا عرضه خواهد شد. هاوال H6 در نسخه GT اسپرت‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند چینی آشنا می‌شویم.

هاوال H6 جی تی که مدتی قبل به بازار چین عرضه شد توانست با استقبال بالای مشتریان مواجه شود و برای این خودروساز آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. اکنون خبرها حاکی از آن است که گریت وال قصد دارد این کراس اوور را به زودی به بازار استرالیا نیز عرضه کند. در همین راستا قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات رفاهی هاوال H6 GT آشنا کنیم.

گریت وال در سال 2020 از سومین نسل هاوال H6 پرده برداشت. این کراس اوور چینی طی سال‌های اخیر توانست با استقبال مشتریان به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین تبدیل شود و تا چند سال به شکل پیاپی لقب پرفروش‌ترین خودرو در این کلاس را به خود اختصاص دهد. استرالیا همواره به عنوان یکی از بازارهای هدف موفق گریت وال محسوب می‌شود و در همین راستا اکنون این خودروساز با عرضه هاوال H6 جی تی به این بازار قصد دارد موفقیت‌های گذشته را تکرار کند.

مشخصات گریت وال هاوال H6 جی تی

بخش ظاهری

هاوال H6 جی تی

هاوال H6 جی تی به عنوان مدل اسپرت‌تر از نسخه کوپه هاوال H6 محسوب می‌شود. از این رو هاوال H6 GT از همان استایل کوپه بهره می‌برد و اکنون طراحان با عناصر اسپرت بیشتر آن را به گونه‌ای طراحی کردند تا بتواند نگاه مشتریان جوان را به خود جلب کند. اکثر خودروسازان چینی با تغییر عناصر مربوط به سقف و عقب خودرو آنها را در قالب نسخه کوپه به بازار عرضه می‌کنند، اما گریت وال در تمام بخش‌های بدنه این شاسی بلند بازطراحی کلی انجام داده است.

هاوال H6 جی تی

جلوپنجره هاوال H6 جی تی اکنون دستخوش تغییر شده و طراحان برای آن ورودی‌های هوای بزرگ‌تر با طراحی متفاوت را در نظر گرفتند. در بخش عقب نیز یک اسپویلر یکپارچه به چشم می‌خورد که از دیفیوزر اسپرت‌تر بهره می‌برد. چنین تغییراتی باعث شدند تا طراحی این خودرو به طور کلی با نسخه معمولی هاوال H6 متمایز شود.

طول هاوال H6 جی تی حدود 4727 میلی‌متر، عرض آن 1940 میلی‌متر و ارتفاع آن 1729 میلی‌متر است که چنین ابعادی نشان می‌دهد این کراس اوور از نسخه معمولی H6 در تمام بخش‌ها بزرگ‌تر شده است، اما فاصله محوری آن همانند قبل حدود 2738 میلی‌متر بوده که نشان می‌دهد فضای کابین آن تغییرات اندکی را تجربه کرده است.

کابین و امکانات

هاوال H6 جی تی

سبک طراحی کابین هاوال H6 جی تی کاملا مشابه هاوال H6S است و از تفاوت‌های آنها می‌توان به استفاده از قطعاتی با رنگ رزگلد اشاره کرد که به طراحی داخلی خودروهای کوپرا شباهت زیادی دارد. هنگام ورود به کابین یک نمایشگر 10.25 اینچی جلوآمپر دیجیتالی و یک نمایشگر بزرگ‌تر 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی جلب توجه می‌کند.

از آنجایی که هاوال H6 GT یک خودرو اسپرت محسوب می‌شود، طراحان به جای صندلی‌های معمولی از صندلی‌های اسپرت استفاده کردند. همچنین برای مشتریان امکان شخصی‌سازی کابین و سفارش ترکیب‌های رنگی مختلف نیز در نظر گرفته شده است. این خودرو به مجموعه‌ای از امکانات مناسب مجهز شده که از جمله آنها می‌توان به ترمز پارک برقی، سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نقطه کور، سیستم استارت/ استاپ و کروز کنترل تطبیق پذیر اشاره کرد.

مشخصات فنی و قیمت

هاوال H6 جی تی

هاوال H6 GT به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 201 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را تولید کند. بر اساس نوع تیپ، قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد. البته برای این خودرو فقط یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه قابل سفارش است. این خودرو اکنون از ترمز‌های ویژه برمبو و تایرهای خاص میشلن نیز بهره می‌برد تا به متمایزترین محصول هاوال در بازار استرالیا تبدیل شود.

گریت وال قصد دارد این کراس اوور چینی را در نیمه دوم سال 2022 میلادی به بازار استرالیا عرضه کند و قیمت آن نیز نزدیک به زمان عرضه مشخص خواهد شد. گفتنی است هاوال H6 در تیپ وانتا در نسخه دو چرخ محرک با قیمت 28 هزار و 885 دلار و در نسخه چهار چرخ محرک با قیمت 30 هزار و 327 دلار به فروش می‌رسد، از این رو نسخه جی تی این شاسی بلند کوپه با قیمت بیشتری نسبت به نسخه وانتا به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*