هک سامانه شاد

آیا سامانه شاد هک شده است؟

طی روزهای اخیر اخبار بسیاری مبنی بر هک سامانه شاد در فضای مجازی منتشر شده است. اما واقعیت چیست و کاربران در قبال این موضوع چه باید بکنند؟

زمزمه‌هایی از هک سامانه شاد به گوش می‌رسد، اما آیا واقعیت دارد؟ تیم فنی و پشتیبانی شاد تاکید و از والدین و تمامی کاربران درخواست کرده است که به هیچ وجه نرم افزارهای غیره و ناشناس با نام تقلبی شاد را نصب نکنند. اخیرا برخی از منابع ادعا کرده‌اند که سامانه شاد هک شده، اما برخی از سودجویان در صدد هستند تا از دانش آموزان و دیگر کاربران کلاهبرداری کنند.

به همین منظور، تیم پشتیبانی شاد از کاربران خواسته‌اند تا از طریق سایت shad.ir و دیگر استورهای معتبر، نسخه رسمی اپلیکیشن را نصب کنند. یکی از شگردهای همیشگی کلاهبرداران، ساخت و جعل برنامه‌ها و نرم افزارهای مورد نیاز و پر استفاده در میان مردم است.

هک شدن سامانه شاد واقعیت دارد؟

در واقع این برنامه‌های جعلی بدافزارهایی هستند که دستگاه شما را ویروسی کرده و تمامی اطلاعات کاربران را می‌دزدند. در این خصوص همواره تذکرات لازم داده شده اما گاها افراد ناآگاه از صحت ماجرا بی‌خبر هستند و به دام این کلاهبرداران رایانه‌ای می‌افتند.

هک سامانه شاد

اکنون نوبت به سامانه و اپلیکیشن شاد رسیده و به نظر می‌رسد سودجویان باز هم فرصت را غنیمت شمرده و برنامه‌های جعلی ساخته‌اند که تحت عنوان «شاد مخصوص امتحانات» در حال دست به دست شدن است. حالا مدیران شبکه شاد اعلام کرده‌اند که کاربران حتما اپلیکیشن را از وبسایت رسمی «شاد» نصب کنند. تیم پشتیبانی شاد می‌گوید:

این شبکه دانش آموزی با توجه به احراز هویت چند مرحله‌ای و تدابیر فنی اتخاذ شده، به راحتی هک نخواهد شد و آنچه در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام تحت عنوان «هک شاد» مطرح است، بخشی از خدعه و فریب کلاهبرداران مجازی است.

هک سامانه شاد

به گفته تیم پشتیبانی، تا به امروز تدابیر فنی خوبی در نظر گرفته شده و نصب فایروال نیز باعث شده تا جلوی حملات هکرها گرفته شود. کاربران باید دقت کنند که حتما از آخرین نسخه و از منبعی معتبر، اپلیکیشن را نصب کنند و همچنین کد ورود خود را در دسترس دیگران قرار ندهند.

از طرفی کاربران شاد می‌توانند با رجوع به بخش تنظیمات این برنامه و انتخاب گزینه دستگاه‌های فعال، دستگاه‌های غیر مجازی که با نام کاربری و رمز عبور فرد وارد شده‌اند را شناسایی و حذف کنند. همچنین این سامانه تاکید کرده که آیدی پشتیبانی‌اش shadsupport@ و shadsupport2@ است و تنها ربات آن نیز shadappsupportbot@ است. کاربران می‌توانند در صورت وقوع هر گونه سوءاستفاده از سوی کلاهبرداران با مرکز پشتیبانی شاد به شماره 02143081 تماس حاصل نمایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*