کارت گرافیک Nvidia RTX 3050

ماینرها کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 را دوست ندارند

ظاهراً کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 هرچقدر که گزینه جذابی برای اسمبل یک کیس گیمینگ اقتصادی و خوب است، گزینه خوبی برای ماینینگ ارز دیجیتال نیست!

کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 یک محصول اقتصادی برای گیمینگ است که طبق گزارش تازه منتشر شده از سوی VideoCardz، نمی‌تواند ماینر قوی برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم (ETH) باشد. این وب‌سایت می‌گوید طبق گفته منابع چینی، گیمرها بیشتر از ماینرها از این کارت گرافیک لذت خواهند برد.

اگر چه انویدیا رسماً نگفته است که RTX 3050 یک کارت گرافیک LHR (هش ریت ضعیف) است، اما ظاهراً این کارت درون سخت افزار خود از الگوریتم LHR استفاده می‌کند و به محض اینکه این الگوریتم نرم افزار ماینینگ را شناسایی کند، در عرض چند ثانیه هش ریت استخراچ اتریوم با این کارت گرافیک از حدود 20MH/s به 12.5MH/s کاهش پیدا می‌کند. این وب‌سایت حتی تصویری از این کاهش نرخ هش را هم منتشر کرده است که در زیر می‌توانید آن را ببینید.

کارت گرافیک Nvidia RTX 3050

همچنین مصرف این کارت گرافیک هم معادل ۷۳ وات است که نمی‌تواند گزینه کارآمدی برای ماینینگ باشد.

یک کاربر چینی در توییتر با نام wxnod اسکرین شاتی را از یک خروجی ماینینگ منتشر کرده که ظاهراً مربوط به کارت گرافیک جدید RTX 3050 انویدیا است. در اینجا کاربر بعد از چندین تکنیک سخت افزاری و بهینه سازی توانسته به هش ریت 13.66MH/s با توان ۵۷ واتی دست پیدا کند.

کارت گرافیک Nvidia RTX 3050

بنابراین علیرغم حافظه ۸ گیگابایتی VRAM، این کارت گرافیک که گزینه بسیار جذابی برای گیمرها است، نمی‌تواند برای ماینرها گزینه قابل قبولی باشد. این کارت گرافیک قیمت ۲۴۹ دلاری دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*