سرعت اینترنت موبایل در ایران

جدیدترین گزارش Speedtest از وضعیت سرعت اینترنت موبایل در ایران

گزارش Speedtest از وضعیت سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان منتشر شد. اما سرعت اینترنت موبایل در ایران چه جایگاه و وضعیتی دارد؟

میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران تا اواخر ماه دسامبر 24.03 مگابیت بر ثانیه بوده است. سرعت اینترنت از مهمترین مولفه‌های خدمات اینترنت محسوب می‌شود و برخی از منابع آماری همچون سایت اسپیدتست (سرعت اینترنت) به بررسی شاخص‌های جهانی و مقایسه آنها می‌پردازند.

وضعیت سرعت اینترنت موبایل در ایران چطور است؟

قبلاً در وب سایت Speedtest میانگین سرعت، ملاک و معیار رضایتمندی بود اما اکنون رتبه‌بندی‌ها بر اساس متوسط سرعت است تا سرعت‌های احتمالی را به شکل درستی منعکس کند. طبق آمار و ارقام این وب سایت، متوسط سرعت جهانی اینترنت 29.55 مگابیت بر ثانیه بوده و متوسط سرعت آپلود موبایل نیز 8.59 مگابیت بر ثانیه و تأخیر آن 29 میلی ثانیه بوده است.

اینترنت ثابت نیز بر اساس آمارهای وبسایت اسپیدتست، 59.75 مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود 25.06 مگابیت بر ثانیه ارزیابی شده است. همچنین تأخیر اینترنت ثابت 10 میلی ثانیه گفته شده است.

سرعت اینترنت ایران

اعداد و ارقام مذکور در حالی سرعت اینترنت را نشان می‌دهد که متوسط سرعت اینترنت موبایل در ماه نوامبر گذشته 29.06 مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود 8.53 مگابیت بوده است. طبق رتبه‌بندی بر اساس این معیار پنج کشور اول در حوزه سرعت و کیفیت خدمات اینترنتی به ترتیب عبارتند از: امارات متحده عربی با 138.38 مگابیت بر ثانیه، نروژ با 119.12 مگابیت بر ثانیه، کره جنوبی با 108.26 مگابیت بر ثانیه، چین با 104.44 مگابیت بر ثانیه و قطر با 104.30 مگابیت بر ثانیه.

اما متوسط سرعت در اینترنت موبایل متوسط چقدر است؟ متاسفانه متوسط سرعت اینترنت در ایران 24.03 مگابیت بر ثانیه برای اینترنت موبایل ارزیابی شده و متوسط سرعت آپلود نیز 9.34 مگابیت و تاخیر آن نیز 30 ثانیه‌ای است که مجموع این آمار کشورمان را در رده 73 از بین 138 کشور رسانده است.

در ماه نوامبر اوضاع کمی بهتر بود و متوسط سرعت اینترنت موبایل 25.19 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 9.99 مگابیت بر ثانیه بیان شده و در جایگاه 70 قرار داشتیم. هم اکنون در متوسط سرعت از کشورهایی نظیر برزیل، آنگولا و میانمار بالاتر و از کشورهایی مثل لائوس و تونس عقب‌تریم.

سرعت اینترنت ایران

در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط سرعت دانلود 9.92 مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود هم 1.39 مگابیت بر ثانیه است. البته تأخیر 29 میلی ثانیه‌ای همچنان وجود دارد. در این حوزه نیز ایران از بین 178 کشور جهان، صاحب رتبه 143 است. در اینترنت ثابت نیز از کشورهایی نظیر لیبری، بوتان و مالدیو کندتر و از کشورهایی مثل نیجریه، گینه نو و الجزایر سریع‌تر هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*