نحوه تغییر فونت در اینستاگرام

نحوه تغییر فونت در اینستاگرام (بیو، کامنت، کپشن پست‌ها و استوری‌ها)

در اینجا نحوه تغییر فونت در اینستاگرام را به شما خواهیم آموخت که می‌توانید در استوری، کپشن پست، کامنت و بیو اینستاگرام خود از آن استفاده کنید.

اینستاگرام در بخش فونت‌ها خیلی محدود عمل می‌کند. به طور مثال هیچ تنظیمات رسمی برای تغییر فونت بیو یا حتی فونت کامنت‌ها وجود ندارد؛ اما این بدان معنا نیست که قادر به تغییر فونت در اینستاگرام نیستید. ما در اینجا روشی را برای استفاده از فونت‌های جذاب و متفاوت در بیو، پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام به شما معرفی می‌کنیم.

تغییر فونت استوری‌های متنی اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین راه‌های ارسال استوری‌های سفارشی در اینستاگرام، استفاده از استوری‌های متنی است. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد از بین فونت‌های پیش‌فرض موجود یکی را انتخاب کنید. در مجموع ۹ فونت را در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق زیر می‌توانید این فونت را تغییر دهید:

  1. از گوشه سمت چپ صفحه فید اینستاگرام روی بخش Your Story ضربه بزنید.
  2. دسترسی‌های لازم را به اینستاگرام بدهید.
  3. Camera را انتخاب کنید و روی دکمه Aa در سمت چپ صفحه ضربه بزنید. سپس یک صفحه برای ایجاد استوری متنی باز می‌شود.
  4. روی هر کجای صفحه که خواستید ضربه بزنید و متن مورد نظرتان را تایپ کنید. وقتی تمام شد، دکمه Aa را به طرف چپ یا راست بکشید تا فونت متن شما تغییر کند.
  5. وقتی فونت مورد نظر خود را انتخاب کردید، روی دکمه Next از بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید و سپس استوری را منتشر کنید.

دریافت فونت‌های جدید برای اینستاگرام

همانطور که در بالاتر هم گفتیم، اینستاگرام فقط به شما امکان استفاده از ۹ فونت پیش‌فرض را می‌دهد. به لطف برخی وب‌سایت‌های سرویس‌دهنده شما می‌توانید از فونت‌هایی در اینستاگرام استفاده کنید که به صورت رسمی توسط این شبکه اجتماعی پشتیبانی نمی‌شوند. از مهم‌ترین وب‌سایت‌های ساخت فونت آنلاین می‌توان به Cool Fonts IGFonts.io و FontsForInstagram.com اشاره کرد.

استفاده از این سرویس‌ها هم بسیار آسان است. فقط کافیست متن مورد نظرتان را در آن‌ها کپی کنید، فونت و استایل مورد نظر را انتخاب کنید و مجدداً متن تغییر کرده را در اینستاگرام پیست کنید.

نحوه استفاده از فونت‌های سفارشی در اینستاگرام

وب‌سایت‌های ساخت فونت آنلاین زیادی وجود دارد که در بالا فقط به چند مورد آن‌ها اشاره کردیم. ما در اینجا برای نمونه نحوه استفاده از خدمات وب‌سایت Cool Fonts را آموزش می‌دهیم. ولی کارایی این سایت‌ها بسیار شبیه به هم است.

  1. وارد سایت Cool Fonts شوید.
  2. متن مورد نظرتان را در نوار ورودی بنویسید. این می‌تواند یک کامنت، یک کپشن یا یک متن برای بیو اینستاگرام شما باشد.
  3. سپس وب‌سایت Cool Fonts نوشته شما را در قالب فونت‌های دیگری به نمایش می‌گذارد. می‌توانید صفحه را به پایین بکشید تا فونت‌های بیشتری را هم ببینید.
  4. وقتی فونت مورد علاقه خود را پیدا کردید، کافیست روی دکمه Copy در کنار آن کلیک کنید یا به صورت دستی آن نوشته را انتخاب کرده و کپی کنید. این ویژگی با تمام دستگاه‌ها (کامپیوتر، گوشی اندرویدی و آیفون) سازگار است.
  5. سپس وارد اینستاگرام شوید و به جایی که قصد پیست کردن متن را دارید بروید.
  6. اکنون متن مورد نظر را در آنجا پیست کنید.

با استفاده از این روش شما قادر به تغییر فونت در اینستاگرام هستید. از این فونت‌ها می‌توانید در بیو، کامنت‌ها، استوری‌ها و حتی کپشن پست‌های خود استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که همه‌ی فونت‌ها مناسب استفاده در شبکه‌های اجتماعی نیستند و به سختی خوانده می‌شوند. بنابراین برای جذاب کردن متن خود حتماً از فونت‌های خوانا استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*