لامبورگینی

لامبورگینی دیگر خودروی بنزینی تولید نمی‌کند

مدیرعامل لامبورگینی اعلام کرد این شرکت به زودی تولید خودروهای بنزینی را متوقف خواهد کرد و به تولید خودروهای الکتریکی روی خواهد آورد.

شرکت لامبورگینی اعلام کرد تا نیمه دوم سال 2022 تولید پیشرانه‌های احتراق داخلی را متوقف خواهد کرد و مشتریانی که قصد خرید یک سوپر اسپرت کاملا جدید با پیشرانه‌های الکتریکی را دارند می‌توانند طی سال 2022 آنها را خریداری کنند.

برنامه لامبورگینی برای توقف تولید خودروی بنزینی

استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی اعلام کرد سال 2022 آخرین سالی است که این شرکت خودروسازی پیشرانه‌های احتراقی را به بازار عرضه خواهد کرد. وی افزود این شرکت برای سال 2022 برنامه‌های جدیدی را در نظر گرفته است. گفتنی است لامبورگینی در سال 2021 حدود 8 هزار و 405 دستگاه خودرو را به فروش رساند که 60 درصد از این آمار فروش یعنی 5 هزار و 21 دستگاه به شاسی بلند اوروس تعلق داشت.

لامبورگینی

از آنجایی که این خودروساز ایتالیایی قصد دارد در سال 2022 تولید پیشرانه‌های احتراق داخلی را متوقف کند، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گسترش سبد محصولات خود طی سال جاری میلادی 4 خودرو برقی را معرفی خواهد کرد.

لامبورگینی برای تبدیل شدن به یک خودروساز الکتریکی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را انجام داده است. همچنین طبق خبرهای منتشر شده، این شرکت 1.7 میلیارد دلار برای انتقال پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی صرف کرده است. در همین راستا نخستین سری از محصولات هیبریدی پلاگین لامبورگینی در ابتدای سال 2023 روانه بازار می‌شود، اما مشتریان برای لامبورگینی برقی باید تا سال 2025 منتظر بمانند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودروساز ایتالیایی برای خودروهای تمام برقی با گروه فولکس واگن همکاری خواهد کرد. طبق گفته وینکلمن، طراحی Lamborghini EV در مرحله نهایی قرار دارد و از این خودرو یک مدل چهاردر مناسب برای استفاده ترددهای عادی روزانه نیز عرضه خواهد شد.