پلتفرم های دیجیتال همراه اول

اعضای هیات رئیسه مجلس از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول بازدید کردند

اعضای هیئت رئیسه مجلس طی بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول با جدیدترین دستاوردهای این اپراتور آشنا شدند.

سید نظام الدین موسوی (سخنگوی هیئت رئیسه)، علی کریمی فیروز جایی (عضو هیئت رئیسه) و احمد نادری (نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و یکی از مشاوران رئیس مجلس شورای اسلامی) روز دوشنبه 4 بهمن 1400 در ساختمان ستاره ونک تهران حضور پیدا کردند و طی بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول با جدیدترین دستاوردهای فنی این اپراتور آشنا شدند.

جزئیات بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول نیز در این مراسم گزارش‌هایی را از وضعیت ترافیکی بسترهای دیجیتال این اپراتور ارائه کرد. همچنین اخوان بهابادی ساختار فنی و چارچوب پلتفرم دیجیتال شاد، سوپر اپلیکیشن روبیکا و ذره بین که به عنوان دستاوردهای ارزنده متخصصان حوزه تکنولوژی محسوب می‌شود را تشریح کرد.

از سایر موضوعاتی که مدیران فنی همراه اول در این مراسم به نمایندگان مجلس ارائه کردند می‌توان به سبقت از رکورد ترافیکی واتساپ در کشور توسط پلتفرم شاد، رشد ۲۰ برابری میزبانی‌ها طی دو سال، میزبانی روزانه ۶۰۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای سرویس‌های دیجیتال روی دیتاسنترهای توزیع شده همراه اول، کاهش مصرف سرویس‌های خارجی توسط کاربران به ۷۵ درصد و رشد سالانه ۵۰ درصدی مصرف اینترنت از سوی کاربران اشاره کرد.

لازم به ذکر است تفکیک ظرفیت هر پلتفرم و بستر زیرساختی در توسعه و غنی‌سازی ساختار شبکه ملی اطلاعات نقش مهمی دارد و طی این بازدید نیز مدیران فنی همراه اول این مورد را تشریح کردند و برنامه‌های آینده اپراتور همراه اول را برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه در این حوزه به نمایندگان مجلس ارائه دادند. همچنین نمایندگان مجلس از زحمات جوانان متخصص حوزه ارتباطات کشور تشکر کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*