پژو 5008 مدل 2022، رقیبی سرسخت برای هیوندای سانتافه

پژو 5008 مدل 2022، رقیبی سرسخت برای هیوندای سانتافه

پژو 5008 در مدل 2022، به‌تازگی با تغییراتی جدید و جذاب از راه رسیده که می‌تواند نظر علاقه‌مندان به سگمنت شاسی‌بلند را به‌خود جلب کند.

کارخانه پژو استرالیا به‌تازگی تغییراتی در خط تولید سری 5008 خود برای سال 2022 اعمال کرده است. در عین حال بخش خدمات مالی پژو (و سیتروئن) با استفاده از قابلیت “ارزش تضمین شده آتی”، در تلاش برای جذب خریداران جدید و هدف قرار دادن سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به خوردو‌های شاسی‌بلند بزرگ در استرالیا است.

تولید مدل پایه پژو 5008 جی‌تی بنزینی در سال جاری متوقف شده و با یک نسخه پرچم‌دار به‌نام GT Sport که تقریبا 10000 دلار گران‌تر است، جایگزین می‌شود. این تغییر، منعکس کننده استراتژی پژو در تفکیک این مدل از کلاس شاسی‌بلندهای کوچک‌تر از سری 2008 و 3008 است.

پژو 5008 مدل 2022، رقیبی سرسخت برای هیوندای سانتافه

سری جی‌تی اسپرت 5008 با قیمت اولیه 61940 دلار (بدون احتساب هزینه‌های جانبی) به کلاس پایه در این محدوده تبدیل شده که در رده قیمتی کمی ارزان‌تر از نسخه دیزل GT با برچسب 62990 دلاری، قرار گرفته است.

5008 به‌عنوان یک شاسی‌بلند هفت نفره، جمع‌وجورتر و البته مجهزتر، با مجموعه‌ای از رقبای سرسخت از جمله اشکودا کودیاک، فولکس واگن تیگوان All Space، هیوندای سانتافه و همچنین با برندهای ممتازی نظیر مرسدس بنز GLB در استرالیا رقابت خواهد کرد.

مشخصات پژو 5008 مدل 2022

در توجیه جهش قیمت سنگین این مدل، کلاس جدید GT Sport فضای داخلی یکپارچه‌تری را ارائه می‌کند که از تمام ویژگی‌هایی که پیش‌تر اختیاری بودند، به‌همراه موتور قدرت‌مندتر و گیربکس پیچیده‌تر بهره برده است.

پژو با اینکه در این محصول نیز به‌مانند نسل پیشین، از موتور 1.6 لیتری توربو بنزینی با چهار سیلندر استفاده کرده، اما توان این پیشرانه به 133 کیلووات در 5500 دور در دقیقه و گشتاور نیز به 250 نیوتون‌متر در 1650 دور در دقیقه افزایش یافته است.

پژو 5008 مدل 2022، رقیبی سرسخت برای هیوندای سانتافه

گیربکس شش سرعته اتوماتیک این مدل، جایگزین جدیدی برای نسخه 8 سرعته اتوماتیک موجود در 5008 جی‌تی دیزل است و تمام قدرت پیشرانه‌ها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سری GT Sport با اینکه از قیمت پایین‌تری به‌نسبت GT Diesel برخوردار است، اما تجهیزات کامل‌تری را به‌صورت استاندارد، شامل تزئینات چرمی Nappa همراه‌ با گرمکن و صندلی برقی هشت جهته جلو با قابلیت ماساژ راننده ارائه می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مدل جی‌تی اسپرت، می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی واشنگتن، پکیج تمام مشکی بدنه، سانروف پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی راننده و عملکرد برقی و بدون دخالت دست درب عقب اشاره کرد.

پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۲، رقیبی سرسخت برای هیوندای سانتافه

در بخش مالتی‌مدیای استفاده شده در کابین خودرو، یک صفحه‌نمایش لمسی 10 اینچی با قابلیت پشتیبانی از سیستم‌های Apple CarPlay  اپل و Android Auto تعبیه شده که محتوای صوتی را از طریق سیستم Focal مجهز به 10 بلندگو پخش می‌کند.

کمپانی پژو، مدل 5008 هفت‌نفره را به‌مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی از جمله فناوری AEB با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، نظارت بر نقاط کور، دوربین 360 درجه، نظارت بر توجه راننده و نقاط سراسری ISOFIX مجهز کرده است.

پژو 5008 مدل 2022، رقیبی سرسخت برای هیوندای سانتافه

سری جی‌تی دیزل، از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل مجهز شده که از قدرت 131 کیلووات در 3750 دور در دقیقه و گشتاور 400 نیوتن‌متر در 2000 دور در دقیقه برخوردار خواهد بود، گیربکس مورد استفاده در این مدل نیز هشت سرعته اتوماتیک است.

محصول GT Diesel اکثر ویژگی‌های سری جی‌تی اسپرت را حفظ کرده است، با این‌حال تریم داخلی در ترکیبی از چرم مصنوعی و آلکانترا ارائه می‌شود. همچنین می‌توان با پرداخت 4990 دلار، مجموعه‌ای از آپشن‌های اضافی را در قالب یک پکیج پریمیوم، شامل صندلی‌های چرمی ناپا، سانروف و چند گزینه دیگر را به این محصول اضافه کرد.

محصولات پژو پیش‌تر از ارزش فروش مجدد بالایی در کلاس خود برخوردار بودند، اگرچه این ارزش در 20 سال گذشته تا حد زیادی از بین رفته است، زیرا تجربه مالکیت برخی از محصولات مدرن (پیش از نسل فعلی) نتوانسته بود آن‌طور که باید، اعتبار قابل اعتماد نام تجاری این برند را حفظ کند.

در پاسخ، پژو و سیتروئن یک بخش خدمات مالی راه‌انداری کرده‌اند که به‌موجب آن، یک طرح ارزش آتی تضمین شده (GFV) برای مشاغل و خریداران فردی به‌وجود آمده است.

GFV اساسا در پایان یک دوره وام خاص، حداقل مبلغ بازپرداخت دلاری را برای همه پژوها تضمین خواهد کرد، اگرچه ارزش دقیق آن، به‌عواملی نظیر کارکرد خودرو، سلامت و شرایط عمومی خودرو بستگی دارد.

به‌گفته پژو، مشتریان این کمپانی همچنین می‌توانند یک طرح پرداخت دلخواه و با شرایط منعطف را انتخاب کنند و این امکان را خواهند داشت که در پایان تسویه وام، وسیله نقلیه خود را به مدلی جدید ارتقا داده یا آن‌را به‌سادگی بازگردانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*