ویندوز ۱۰ بهتر از ویندوز ۱۱

۷ دلیل برای اینکه همچنان ویندوز ۱۰ را به جای ویندوز ۱۱ انتخاب کنید

اگر بی‌صبرانه به دنبال مهاجرت از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ هستید، در اینجا به بررسی ۷ دلیل می‌پردازیم که می‌تواند شما را از این تصمیم منصرف کند.

ویندوز ۱۱ ظاهر مدرن و دلپذیری دارد و شاید شما را ترغیب به نصب کند. اما قبل از آنکه به جمع کاربران ویندوز ۱۱ بپیوندید، نکاتی را در اختیار شما خواهیم گذاشت که شاید شما را قانع کند همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

برای شروع می‌وان گفت که ویندوز ۱۰ هم اکنون به خوبی پشتیبانی می‌شود. مسائل مربوط به سازگاری سخت افزاری و نرم افزاری در آن بسیار کم است؛ در حالی که این مشکلات در ویندوز ۱۱ به وفور یافت می‌شود.

به دلایل زیر، ما توصیه می‌کنیم همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنید و در حال حاضر قید استفاده از ویندوز ۱۱ را بزنید.

۱. برخلاف ویندوز ۱۱، ویندوز ۱۰ روی هر دستگاهی اجرا می‌شود

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که نباید به ویندوز ۱۱ مهاجرت کنید، این است که قادر به انجام آن نیستید. الزامات سخت افزاری ویندوز ۱۱ برای بسیاری از افراد نصب آن را غیرممکن می‌کند. بزرگ‌ترین محدودیت آن، داشتن یک پردازنده نسل هشتمی اینتل یا پردازنده Zen 2 AMD با چیپ TPM 2.0 است. علاوه بر این پردازنده کامپیوتر شما باید از Secure Boot نیز پشتیبانی کند.

ویندوز ۱۰ بهتر از ویندوز ۱۱

هرچند این الزامات سخت افزاری خیلی شگفت انگیز نیست، اما بسیاری از مردم هنوز هم از سخت افزارهای قدیمی‌تر استفاده می‌کنند که نمی‌تواند ویندوز ۱۱ را ساپورت کند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، راهی به جز خرید یک کامپیوتر جدیدتر برای تجربه ویندوز جدید مایکروسافت ندارید.

بنابراین اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید یک کامپیوتر جدید تهیه کنید، شما ناچار هستید همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنید. هرچند ویندوز ۱۰ به هیچ عنوان بد نیست و یک سیستم عامل عالی است.

۲. ویندوز ۱۱ پر از باگ است

کمتر از یک سال است که مایکروسافت، ویندوز ۱۱ را منتشر کرده است. مهاجرت سریع به سیستم عامل جدید ویندوز هیچوقت نمی‌تواند تجربه کاربری دلپذیری را ارائه کند. به طور مثال ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و در آن زمان پر از باگ بود. هرچند این سیستم عامل در نهایت اصلاح شد.

ویندوز ۱۱ مایکروسافت نیز اکنون تازه منتشر شده است. بسیاری از قابلیت‌ها هنوز به آن اضافه نشده است، باگ‌های فراوانی دارد و مشکلات زیادی با سازگاری‌های سخت افزاری و نرم افزاری دارد. بنابراین اگر می‌خواهید تجربه کاربری خوبی داشته باشید، بهتر است قبل از سفر به ویندوز ۱۱، کمی بیشتر صبر کنید.

۳. تسک‌بار ویندوز ۱۰ کیلومترها از ویندوز ۱۱ جلوتر است

تسک‌بار ویندوز ۱۰ عالی نیست، اما بی‌نقص کار می‌کند. آن سفارشی‌پذیر است و امکانات زیادی را ارائه می‌کند. در واقع هیچ چیز پیچیده ای در اینجا وجود ندارد که شما را به اشتباه بیندازد.

تسک بار ویندوز ۱۱

وقتی مایکروسافت تسک‌بار مرکزی ویندوز ۱۱ را به نمایش گذاشت، بسیاری از کاربران انتظار داشتند ظاهر بسیار آراسته و خوبی داشته باشد؛ ولی متأسفانه هنوز خیلی از دلپذیر بودن فاصله دارد. این تسک بار مثل آنچه در ویندوز ۱۰ بود سفارشی‌پذیر نیست. به طور مثال شما نمی‌توانید ارتفاع آن را تنظیم کنید یا در صفحه جابجا کنید. همچنین این تسک‌بار به صورت کامل در وسط صفحه قرار گرفته و بدون کمک یک اپلیکیشن جانبی قادر به بردن آن به سمت چپ نیستید.

بنابراین اگر عاشق تسک‌بار ویندوز ۱۰ هستید، شما نمی‌توانید تسک‌بار ویندوز جدید مایکروسافت را دوست داشته باشید. امیدواریم که مایکروسافت این آزادی را به کاربرانش بدهد که خودشان انتخاب کنند چه تسک‌باری را دوست دارند.

۴. اپلیکیشن های اندرویدی هنوز هیچ‌کجای ویندوز ۱۱ دیده نمی‌شوند

این دلیل فنی برای انتخاب ویندوز ۱۰ نیست؛ در واقع دلیلی برای مهاجرت نکردن به ویندوز ۱۱ است. وقتی مایکروسافت از ویندوز جدید خودش رونمایی کرد، نشان داد که برای نخستین بار کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی ویندوز اجرا کنند.

اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱

اما این قابلیت فقط در دسترس کاربران گروه آزمایشی Windows Insider است و آن‌ها نیز فقط می‌توانند از ۵۰ اپلیکیشن محدود استفاده کنند.

۵. ویندوز ۱۱ شبیه ویندوز ۱۰ است

ویندوز ۱۱ در حقیقت نسخه کاملاً جدیدی از ویندوز نیست. این در حقیقت یک بروزرسانی برای ویندوز ۱۰ است که روی آن نصب می‌شود. در ابتدا قرار بود این نسخه به عنوان آپدیت “Sun Valley” برای ویندوز ۱۰ منتشر شود؛ اما مایکروسافت تصمیم گرفت نام آن را به ویندوز ۱۱ تغییر دهد.

به عبارتی دیگر، ویندوز ۱۱ همان ویندوز ۱۰ است. ویژگی‌های مشترک زیادی بین این دو سیستم عامل وجود دارد و تنها چندین ویژگی در نسخه جدیدتر یافت می‌شود که در نسخه قبلی وجود نداشت. توصیه می‌کنیم تا زمانی که مایکروسافت ویژگی‌های متمایز کننده‌ای مثل پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۱ اضافه نکرده، مهاجرت کردن به این سیستم عامل بی‌فایده است.

۶. بزرگ‌ترین قابلیت‌های گیمینگ ویندوز ۱۱ در ویندوز ۱۰ هم هست

مایکروسافت می‌گوید ویندوز ۱۱ «بهترین ویندوز برای گیمینگ است» و بسیاری از امکانات مخصوص بازی‌ها را به سیستم عامل خودش افزوده است. از برخی از این امکانات می‌توان به AutoHDR و DirectStorage و یکپارچگی عمیق‌تری با اپلیکیشن Xbox اشاره کرد.

گیمینگ

همه‌ی ویژگی‌های ذکر شده در بالا یا در ویندوز ۱۰ هستند و یا به نوعی به این سیستم عامل اضافه خواهند شد. به طور مثال در حالی که DirectStorage قرار است به ویندوز ۱۰ اضافه شود. مایکروسافت همچنین گفته بود قابلیت AutoHDR هم انحصاری برای ویندوز ۱۱ است؛ ولی در کمال تعجب این قابلیت هم با بیلد شماره ۲۱۳۳۷ ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته است. مورد بعدی اپلیکیشن ایکس باکس است که مشابه آن در ویندوز ۱۰ هم وجود دارد.

در نهایت باید به عملکرد گیمینگ اشاره کرد که هیچ تفاوتی بین فریم ریت در این دو سیستم عامل وجود ندارد. حتی در بسیاری از موارد ویندوز ۱۱ عملکرد بدتری از ویندوز قدیمی‌تر را هم داشته است. در مجموع اگر تصور می‌کنید که Windows 11 سیستم عامل بهتری برای گیمینگ است، باید شما را ناامید کنیم.

۷. ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۵ پشتیبانی می‌شود

درست مثل ویندوز ۷ که بعد از انتشار ویندوز ۱۰ به حیات خودش ادامه داد، ویندوز ۱۰ نیز تا سال ۲۰۲۵ توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود. این یعنی تا ۳ سال دیگر هم بروزرسانی‌ها را دریافت خواهد کرد و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

ویندوز ۱۰ بهتر از ویندوز ۱۱

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*