کروم بوک های گیمینگ

کروم بوک های گیمینگ با کیبوردهای RGB در راه هستند

کروم بوک های گیمینگ با کیبوردهای رنگارنگ تمام RGB خود در حال ظهور هستند. این لپ تاپ ها همچنین به کارت گرافیک انویدیا مجهز می‌شوند.

هدف بعدی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل کروم بوک می‌تواند بازار گیمینگ باشد؛ چیزی فراتر از یک کروم بوک ساده که قرار است با یک کیبورد فول RGB عرضه شود. ما فرآیند گیمینگ روی کروم بوک‌ها را طی سالیان اخیر زیر نظر گرفته‌ایم. آن‌ها به لطف ظهور سرویس‌های استریم بازی مثل Google Stadia و Nvidia GeForce به محصولات کاملاً قابل اتکایی تبدیل شده‌اند؛ اما گام بعدی این است که بتوانید بازی‌های استیم را به صورت کامل روی یک کروم بوک اجرا کنید.

درست مثل پشتیبانی سیستم عامل کروم از اپلیکیشن‌های اندرویدی و لینوکس، مدت‌هاست پروژه‌ای با کدنام “Borealis” برای اجرای Steam و دیگر بازی‌های کامپیوتری روی یک ماشین مجازی در کروم بوک‌ها، در دست توسعه است. در حال حاضر هنوز هیچ اطلاعات رسمی از اجرای بازی های استیم روی کروم بوک ها وجود ندارد؛ اما واضح است که توسعه‌دهندگان در حال کار روی آن هستند.

انویدیا و مدیاتک کارت‌های گرافیک RTX را به کروم بوک‌ها می‌آورند

به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک جاه‌طلبی‌های گوگل برای گیمینگ روی کروم بوک‌ها چه از طریق بازی‌های استیم و چه سرویس‌های استریم بازی محقق خواهد شد. با توجه به تغییراتی که طی چند هفته اخیر در کدهای سیستم عامل Chrome OS ایجاد شده، گوگل کار روی پشتیبانی کروم بوک‌ها از کیبوردهای RGB تمام رنگ را آغاز کرده است. شما نمی‌توانید یک محصول مخصوص گیمرها را بدون نورهای رنگی RGB تصور کنید درست است؟ پس این می‌تواند نشانه‌ای از ظهور کروم بوک های گیمینگ باشد.

آنطور که ما از کدهای سیستم عامل کروم فهمیدیم، هر کلید روی کیبورد را می‌توان به صورت مستقل شخصی‌سازی کرد تا شدت نور قرمز، سبز و آبی آن رنگ‌های مختلفی را اجیاد کند و نور پس زمینه کیبورد نیز به طور کلی تنظیم شود. در حال حاضر فقط از طریق یک فرمان داخلی برای توسعه‌دهندگان این سیستم عامل، استفاده از این ویژگی آزمایشی امکان‌پذیر است. اما با گذشت زمان می‌توان فرض کرد ابزاری به سیستم عامل افزوده خواهد شد که به گیمرها اجازه می‌دهد رنگ‌های کیبورد خود را تغییر دهند.

شاید شما به این فکر کنید که می‌توانید کیبوردهای بلوتوثی و سیمی مختلفی را همراه با نور RGB داخلی تهیه کنید. اما این ویژگی خاصی است که شاید نتوانید انتظار داشته باشید تمام دستگاه‌های کروم از آن پشتیبانی کنند. شاید گوگل فقط برخی از کروم بوک های گیمینگ که در آینده عرضه می‌شوند را با چنین قابلیتی عرضه کند.

چه برندی قرار است اولین کروم بوک های گیمینگ بازار را بسازد؟ در حال حاضر حداقل سه کدنام سخت افزاری از یک کروم بوک با صفحه کلید RGB وجود دارد که دو مورد اول دارای کدنام‌های Vell و Taniks با بهره‌گیری از پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake اینتل هستند.

کروم بوک های گیمینگ

لپ تاپ دارای کدنام Vell یک کروم بوک ساخت شرکت Quanta است که این کارخانه برای برندهای مختلفی لپ تاپ می‌سازد. اما معمولاً وظیفه تولید لپ تاپ‌های برند کمپانی HP را بر عهده دارد. شاید HP می‌خواهد نسخه کروم لپ تاپ‌های گیمینگ سری OMEN خودش را وارد بازار کند.

دومین کروم بوک دارای کیبورد RGB با کدنام Taniks نیز توسط شرکت LCFC در دست توسعه قرار دارد. این تولیدکننده بخشی از برند لنوو است. بنابراین احتمالاً کروم بوک‌های گیمینگ لنوو به زودی تحت برند Legion این کمپانی عرضه خواهند شد.

اما سومین سخت افزار که یک کروم بوک با کیبورد RGB را نشان می‌دهد، Ripple نام دارد. البته این نام خود کروم بوک نیست، بلکه نام یک کیبورد متصل شونده به یک کروم بوک مثل Pixel Slate گوگل است. به تازگی کار روی این کیبورد متصل شونده آغاز شده و هنوز مشخص نیست کدام شرکت در حال ساخت آن است؛ اما مطمئنیم که به یک تبلت هیبرید کروم با تمرکز روی گیمینگ متصل می‌شود.

در حال حاضر حدس زدن زمان عرضه اولین کروم بوک های گیمینگ بازار سخت است. ممکن است گوگل پیش از اعلام رسمی هنکاری خود با شرکای تجاری‌اش برای پیاده‌سازی جاه‌طلبی‌هایش در دنیای گیمینگ روی سیستم عامل کروم بوک، در این مورد صحبت کند. هرچه که هستد، آینده خوبی در انتظار صاحبان کروم بوک‌ها است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*