ارزان ترین شاسی بلندهای بازار

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

اگر به دنبال خرید یک اتومبیل شاسی بلند ارزان قیمت هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا با ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران آشنا شوید.

طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از خودروسازان خارجی انواع محصولات سدان، هاچ بک،‌ کراس و شاسی بلند را روانه بازار کشور ما کرده‌اند و هر یک سهم قابل توجهی از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان به علت افزایش چشم‌گیر قیمت خودرو، تعداد قابل توجهی از متقاضیان به سراغ خرید شاسی بلندهای قیمت پایین رفته‌اند و در حال حاضر بازار خرید و فروش این محصولات در کشور ما بسیار داغ شده است.

این خودروها به دلایل مختلفی از جمله راحتی و سواری مناسب، کلاس متفاوت و خاص و همچنین توانایی عبور از مسیرهای بیابانی، جنگلی و کوهستانی،‌ نسبت به سایر رده‌های سواری مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند و به همین خاطر متناسب با بودجه افراد، خودروسازان مختلف عمدتا از چین اقدام به تولید و عرضه این خودروها به بازار کشورهای مختلف از جمله ایران کرده‌اند. ما در این مطلب به سراغ برخی از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران خواهیم رفتیم.

انواع خودروهای شاسی بلند

قطعا در صورتی که یک خودرو شاسی بلند از نظر قیمتی و همچنین کارایی تفاوت چندانی با یک هاچ بک یا سدان نداشته باشد با استقبال گرم‌تری مواجه خواهد شد،‌ زیرا این محصولات در بازار کنونی به دلایل مختلفی بسیار محبوب هستند. همچنین دیگر همانند گذشته شاسی بلندها گران‌ترین محصولات بازار محسوب نمی‌شوند و می‌توان با پرداخت مبلغ پایین‌تری در مقایسه با سایر کلاس‌های خودروی سواری به سراغ خرید آن‌ها رفت.

خودروهای شاسی بلند یا SUV در انواع و رده‌های مختلفی مانند کراس اوور یا نیم شاسی و شاسی بلند واقعی عرضه می‌شوند. کراس اوورها روی شاسی خودروهای معمولی سوار می‌شوند و ارتفاع کمتری نسبت به خودروهای شاسی بلند دارند. سیستم انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها از دیگر تفاوت‌های نیم شاسی‌ها با شاسی بلندها محسوب می‌شود. خودروهای کراس اوور معمولا از سیستم دیفرانسیل جلو برخوردار هستند. البته کراس اوورهای دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک هم وجود دارند، اما تعدادشان زیاد نیست. در هر صورت در این مطلب، تمام انواع این خودروها را جزو دسته شاسی بلندها به شمار می‌آوریم.

با ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران آشنا شوید

در ادامه این مطلب ارزان ترین شاسی بلندهای موجود در بازار کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند.

۱. جک S3

قیمت فعلی در بازار آزاد: 634 میلیون تومان

ارزان‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران

یکی از شاسی بلندهای ارزان قیمت موجود در بازار کشور جک S3 است. کمپانی چینی جک این اتومبیل را زیبا طراحی کرده است و همچنین برای آن امکانات متنوعی نیز در نظر گرفته است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به کیسه هوا، سانروف، کروز کنترل و انواع سنسورها اشاره کرد.

علاوه بر این قدرت و شتاب این خودرو نیز در مقایسه با قیمت ارزان آن مناسب بوده و همچنین مصرف پایینی نیز دارد. اما این شاسی بلند چینی در کنار این موارد خوب معایبی نیز دارد که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به عایق کاری ضعیف بدنه و تنوع کم در سیستم ایمنی اشاره کرد.

۲. چری تیگو ۵

قیمت فعلی در بازار آزاد: 805 میلیون تومان

ارزان‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران

بازار خرید و فروش محصولات چری در بازار کشور ما بسیار داغ است. یکی از این محصولات، شاسی بلند چری تیگو ۵ است که در مقایسه با قیمت پایینش امکانات قابل قبولی را ارائه می‌دهد. پیشرانه این اتومبیل نسبت به سایر اتومبیل‌های هم‌رده قدرت بیشتری تولید می‌کند و همچنین به امکاناتی متنوعی نیز مجهز شده است که استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سانروف و سنسورهای مختلف نمونه‌ای از آن‌ها هستند. البته این خودرو نقاط ضعفی نظیر فنربندی خشک و شتاب پایین نیز دارد که در اکثر خودروهای هم‌رده به چشم می‌خورد.

۳. لیفان X50

قیمت فعلی در بازار آزاد: 220 تا 300 میلیون برای نسخه‌های کارکرده (94 تا 97)

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

لیفان X50 یکی دیگر از شاسی بلندهای ارزان قیمت موجود در بازار کشور است. شرکت لیفان ظاهر این اتومبیل را جذاب طراحی کرده و همچنین کابین آن نیز جادار و زیبا به نظر می‌رسد. علاوه بر این لیفان X50 به امکانات قابل قبولی نیز مجهز شده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به سیستم‌های ترمز، سانروف،‌ سنسور عقب و کیسه هوای ایمنی اشاره کرد.

اما در کنار این مزایا، این شاسی بلند چینی نقاط ضعفی نیز دارد که پایین بودن شتاب، هندلینگ نامناسب و کیفیت پایین مواد سازنده از جمله آن‌ها هستند. با این اوصاف اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند ارزان قیمت هستید، لیفان X50 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

۴. چانگان CS35

قیمت در بازار آزاد: 625 میلیون تومان

ارزان‌ ترین شاسی بلندهای بازار ایران

برای نمونه دیگری از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار کشور می‌توان به چانگان CS35 اشاره کرد. طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه با اتومبیل‌های هم‌رده چندان جذاب نیست و کابین آن نیز کوچک است. اما از آن طرف به امکانات مناسبی مجهز شده است که مه شکن، کامپیوتر سفری، صندلی برقی راننده، سنسور پارک دنده عقب، سانروف،‌ کروز کنترل از جمله آن‌ها هستند. علاوه بر این، چانگان سی اس 35 ایمنی بالا و سیستم تعلیق مناسبی نیز دارد.

۵. ام وی ام X22

قیمت در بازار آزاد: 480 تا 545 میلیون تومان (برای نسخه‌های مختلف)

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

ام وی ام X22 یکی از ارزان‌ترین محصولات چینی موجود در بازار کشور است. ظاهر و کابین این کراس اوور بسیار زیبا طراحی شده و همچنین دارای امکانات مناسبی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان سیستم تهویه خودکار، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، مانیتور ۸ اینچی در وسط کنسول، دوربین دید عقب و کروز کنترل اشاره کرد. اما از سوی دیگر، این خودرو نقاط ضعفی نظیر فنربندی خشک و شتاب و توان کم نیز دارد. با این حال اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند ارزان هستید،‌ این خودرو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

۶. ام وی ام X33

قیمت در بازار آزاد: 610 میلیون تومان

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

ام وی ام X33 یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای چینی بازار کشور است. شاید دلیل اصلی این موضوع را بتوان قیمت پایین این شاسی بلند دانست. این خودرو از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد و همچنین عایق بندی و فضای کابین آن نیز در مقایسه با محصولات هم‌رده مناسب به نظر نمی‌رسد. اما در آن طرف پیشرانه قوی دارد و به امکانات رفاهی متنوعی نظیر مانیتور، کروز کنترل و آینه‌های جانبی برقی مجهز شده است.