تویوتا پرادو 2021

فیس لیفت جذاب تویوتا پرادو، امسال به مشتریان عرضه خواهد شد؛ این پرادو جذاب‌تر از همیشه است

نسخه فیس لیفت تویوتا پرادو و به دنبال آن، نسل جدید این شاسی بلند با تغییراتی چشمگیر در راه است. در ادامه با جزئیات بیشتر همراه گجت نیوز باشید.

با توجه به گزارشات اخیر از ژاپن، تویوتا قرار است در ماه آگوست امسال (از مرداد تا شهریور) از نسخه فیس‌لیفت تویوتا پرادو رونمایی کند. درحالی که پیش‌تر شایعات حاکی از این بودند که نسل جدید پرادو در سال 2022 روانه بازار می‌شود، Creative311 مدعی است که مدل جدید این شاسی بلند صرفاً تغییری جزئی خواهد داشت و یک مدل کاملاً جدید نخواهد بود.

نسخه فیس لیفت تویوتا پرادو

تویوتا پرادو 2021

عمده تغییراتی که روی مدل جدید تویوتا پرادو اعمال خواهد شد، مربوط به امکانات ایمنی خواهد بود تا این خودرو مطابق استانداردهای ایمنی جدید بشود. جلوپنجره و به‌صورت کلی نمای بیرونی مدل جدید پرادو نیز تغییر پیدا خواهد کرد و همچنین شاهد پوشش چرم مصنوعی برای جا دستی خودرو و رنگ جدید برای فضای داخلی خواهیم بود. لازم به ذکر است که پرادو از سال 2009 تاکنون در نسل چهارم خود قرار دارد.

این تغییرات جدید، خصوصاً در زمینه ایمنی، به پرادو کمک خواهند کرد تا از جایگاه خود در برابر رقبایی مثل ایسوزو MU-X و فورد اورست نسل جدید دفاع کند.

نسل جدید تویوتا پرادو

تویوتا پرادو 2021

همان‌طور که گفته شد، در سال 2022 خبری از نسل جدید نخواهد بود. به گزارش Best Car Web در ماه سپتامبر 2021، نسل جدید تویوتا پرادو نه در سال 2022 بلکه در سال 2024 به عرضه خواهد رسید.

گفته می‌شود به تعویق افتادن عرضه پرادوی نسل جدید دو دلیل دارد. اول اینکه محبوبیت نسخه کنونی تویوتا پرادو همچنان قابل توجه است و دوم اینکه ارائه نسل جدید این شاسی بلند در حال حاضر، می‌تواند عملکرد برادر بزرگ‌تر آن تویوتا لندکروز سری 300 را که تازه سال گذشته راهی بازار شد، تحت تاثیر قرار بدهد. از این رو، تویوتا به این نتیجه رسیده که عجله نکردن در عرضه نسل جدید پرادو بهترین تصمیم ممکن است.

تویوتا پرادو 2021

گذشته از این، تویوتا در حال حاضر با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند، به حدی که مجبور شده است تولید برخی از خودروهای خود از جمله خودروهای پرفروشی نظیر تویوتا کرولا، تویوتا راو 4 و لکسوس NX را به‌طور موقتی متوقف کند. بنا بر این، این خودروساز بزرگ ژاپنی در شرایط کنونی امکان تولید نسل جدید پرادو را ندارد.

ویژگی‌های نسل جدید پرادو

شنیده‌ها حکایت از این دارند که پرادوی نسل جدید المان‌هایی کلیدی از تویوتا لندکروز سری 300 قرض خواهد گرفت. از جمله این المان‌ها می‌توان به پیشرانه دیزلی 3.3 لیتری V6 توربوشارژ و پلتفرم جدید GA-F اشاره کرد.

همچنین زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه یک نسخه هیبرید از تویوتا پرادو نیز ارائه خواهد شد. احتمالاً این نسخه به یک پیشرانه دیزلی 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که مجموعاً قدرتی حدود 400 اسب بخار به تولید خواهند رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*