دانلود ویندوز 11

استقبال کاربران از ویندوز 11 حتی از ویندوز 10 نیز بیشتر بوده است

ویندوز 11 در ابتدای کارش با انتقادات زیادی رو به رو بود. اما حالا گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند کاربران حتی در مقایسه با ویندوز 10 نیز استقبال بهتری از ویندوز 11 داشته اند.

ویندوز 11 بدون شک مدرن‌ترین و پرقابلیت‌ترین نسخه ویندوز تاکنون است. اگر ایرادات کوچک و البته گاهی اعصاب‌خردکن Windows 11 را در نظر نگیریم، می‌توانیم تجربه‌ای روان و پر سرعت را در ویندوز 11 تجربه کنیم. ردموندی‌ها حالا در مطلبی که در وبسایت رسمی خود منتشر کرده اند اعلام کردند ویندوز 11 در مقایسه با ویندوز 10 دو برابر سریع‌تر کاربر جذب کرده است.

ویندوز 10 و 11 در حال حاضر حدود 1.4 میلیارد کاربر فعال دارند. با این که تا به امروز تعدادی از کاربران ویندوز 10 به ویندوز 11 مهاجرت کرده اند اما با توجه به برخی از پیش نیازهای Windows 11، احتمالا خیل عظیمی از کاربران نتوانند با رایانه‌های شخصی فعلی خود به نسل جدید ویندوز مهاجرت کنند. همچنین وجود ایراداتی، باعث شده کاربرانی همچنان به استفاده از ویندوز 10 ادامه دهند.

ویندوز 10 یا ویندوز 11؟

شاید در نگاه اول، اقدام مایکروسافت برای تعیین چنین پیش‌نیازهایی ظالمانه به نظر برسد اما در واقعیت، با این که ویندوز 11 و 10 از نظر ساختاری شباهت زیادی دارند اما نسخه یازده Windows، برای دستگاه‌هایی جدیدتر طراحی شده است. هر چند امکان نصب ویندوز 11 بدون وجود برخی پیش‌نیازها به سادگی (برای مثال با استفاده از برنامه Rufus) وجود دارد اما برای رسیدن به حداکثر قابلیت‌ها، بهتر است ویندوز 11 را در سیستمی با تمام پیش‌نیازها نصب کرد.

ویندوز 11 یا ویندوز 10

 

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط مایکروسافت، کاربران در مقایسه با Windows 10، حدود 40 درصد بیشتر از کامپیوترهای شخصی خود که به Windows 11 مجهز است استفاده می‌کنند. معرفی و انتشار ویندوز 11 مایکروسافت نیز در زمانی فوق‌العاده صورت گرفت. در سال 2021 میلادی، حدود 340 میلیون رایانه شخصی به فروش رفته که در مقایسه با سال 2019 و دوران پیش از کرونا، رشدی 27 درصدی را نشان می‌دهد. احتمالا این مورد، یکی از دلایلی باشد که استقبال کاربران از نسخه جدید ویندوز بیشتر از حد انتظار بوده است؛ زیرا تقریبا تمام رایانه‌های شخصی جدید از این نسخه از Windows پشتیبانی می‌کنند.

کاربران به Windows11 علاقمند هستند

با این که در ابتدا انتقاداتی به ویندوز 11 وارد بود اما حالا این سیستم عامل، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. مایکروسافت اعلام کرده در مقایسه با آپگرید رایگان ویندوز 8 به ویندوز 10، دو برابر کاربر بیشتر آپدیت رایگان ویندوز 10 به 11 را دریافت و نصب کرده‌اند. تاکنون میزان رضایت کاربران نیز از ویندوز 11 بسیار بالا بوده است.

ویندوز 11 گیمینگ

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هنوز تعداد کمی از کاربران به صورت رسمی به ویندوز 11 مهاجرت کرده‌اند. در زمان انتشار آپگرید رایگان ویندوز 10، تقریبا تمام رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز 8 از Windows 10 نیز پشتیبانی می‌کردند. اما ماجرای ویندوز 10 و ویندوز 11 کاملا متفاوت است.

ویندوز 11 لپ تاپ

هنوز آپگرید رایگان برای تعدادی از کاربران منتشر نشده و در حال آماده‌سازی است. بسیاری از رایانه‌های شخصی نیز به دلیل عدم پشتیبانی از مواردی مانند چیپ TPM 2.0، نمی‌توانند به صورت رسمی ویندوز 11 را دریافت کنند. با تمام ویژگی‌های مثبت ویندوز 11، این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت مشکلات زیادی نیز دارد.

مشکلات ویندوز 11 مایکروسافت

مشکلات و کمبودهای ویندوز 11 بر هیچ کاربری پوشیده نیست. قابلیت‌های ساده‌ای مانند Drag and Drop در تسک بار قابل استفاده نیستند و باگی در این سیستم عامل، باعث به وجود آمدن هزاران پوشه مزاحم می‌شود. مدتی نیز اخبار زیادی درباره ناسازگاری Windows 11 با پردازنده‌های شرکت AMD شنیده می‌شد.

با این حال تا به امروز بسیاری از مشکلات ویندوز 11 حل شده‌اند و استفاده از این سیستم عامل، تجربه لذت‌بخش‌تری است. اما اگر از تجربه استفاده از ویندوز 10 رضایت دارید یا رایانه شخصی شما از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند، حداقل تا سال 2025 می‌توانید به راحتی از این نسخه از Windows بهره ببرید. در این سال مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 را به پایان خواهد رساند.

دقت داشته باشید مایکروسافت رسما اعلام کرده حالا، وارد آخرین مرحله از انتشار آپدیت رایگان ویندوز 11 شده‌ایم. پس اگر به دنبال دریافت این نسخه از ویندوز به صورت آپگریدی رایگان هستید، بهتر است سریع‌تر وارد عمل شوید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*