دانگ فنگ ix7

دانگ فنگ ix7 ، برادر بزرگ تر دیگنیتی چه مشخصاتی دارد؟

دانگ فنگ ix7 به عنوان برادر بزرگ تر دیگنیتی و پرچمدار شرکت دانگ فنگ محسوب می‌شود. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند چینی آشنا خواهیم شد.

دانگ فنگ ix7 به عنوان پرچمدار شرکت دانگ فنگ محسوب می‌شود و البته آن را باید برادر بزرگ‌تر بهمن دیگنیتی نیز دانست. این خودرو که توسط جوینت‌ ونچر دانگ فنگ و سوکون (DFSK) ساخته شده برای اولین بار در سال 2019 پرده‌برداری شد و در سال 2020 نیز به دست مشتریان رسید. در حقیقت این شاسی بلند همان دیگنیتی بوده که اکنون طرح کوپه مانند بخش عقب آن حذف شده و از حالتی جعبه‌ای شکل بهره می‌برد.

مشخصات دانگ فنگ ix7

دانگ فنگ ix7

دانگ فنگ برای ix7 از همان زبان طراحی دیگنیتی استفاده کرده است، اما اکنون طراحان فرم خمیده و کوپه‌ای دیگنیتی را حذف کردند و برای بخش عقب آن طراحی جعبه‌ای شکل را در نظر گرفتند. از سایر ویژگی‌های طراحی مشابه دانگ فنگ ix7 با دیگنیتی می‌توان به چراغ‌های عقب به هم پیوسته، ورودی هوای پهن سپر جلو، جلوپنجره کهکشانی و چراغ‌های متصل به این جلوپنجره اشاره کرد.

دانگ فنگ ix7

دانگ فنگ ix7 در بخش کابین نیز در قطعات مختلفی چون صندلی‌ها، کلاستر، دسته‌دنده و غربیلک فرمان به دیگنیتی یا دیگنیتی پرستیژ شباهت دارد. در واقع طراحی بخش داخلی این دو خودرو نیز به طور کامل مشابه است.

دانگ فنگ ix7

طول دانگ فنگ ix7 به 4930 میلی‌متر، عرض آن 1935 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 1765 میلی‌متر می‌رسد. در واقع این خودرو نسبت به دیگنیتی حدود 24 سانتی‌متر بلندتر است. فاصله محوری این خودرو نیز 2810 میلی‌متر اعلام شده که نشان می‌دهد فاصله محوری آن نسبت به دیگنیتی فقط 2 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است.

مشخصات فنی

دانگ فنگ ix7

دانگ فنگ ix7 به یک موتور 2 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 231 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک اشاره کرد.

دانگ فنگ ix7

مشتریان با سفارش سیستم چهار چرخ محرک می‌توانند توانایی‌های آفرودی این کراس اوور را نسبت به سایر خودروهای هم‌رده دیفرانسیل جلو افزایش دهند. این خودرو دو دیفرانسیل به ازای هر 100 کیلومتر حدود 9.2 لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین باک این خودرو حدود 70 لیتر ظرفیت دارد.

امکانات و قیمت

دانگ فنگ ix7

این خودرو از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون سنسور نور و باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو و فرمان، صندلی‌های ردیف سوم، صندلی‌های جلوی برقی با حافظه، کیسه‌های هوا جلو و کناری و پرده‌ای و کیسه هوای زانویی راننده، رادار نقطه کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزگردی، ترمز کمکی، سیستم پایش باد تایرها، سنسور پارک جلو و عقب، انتخاب حالت‌های رانندگی، سقف پانوراما، نمایشگر لمسی بزرگ سیستم تهویه و دوربین ۳۶۰ درجه بهره می‌برد.

این شاسی بلند چینی در بازار چین بر اساس نوع امکانات با قیمت 19 هزار و 770 دلار تا 33 هزار و 900 دلار به فروش می‌رسد.