دزدی از ایستگاه شارژ سریع تسلا

خسارت دزدان چینی به ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا؛ نیاز مالی یا دشمنی با ایلان ماسک؟

اخیرا گزارش‌های سرقت از ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا در چین، به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده. اما دلیل این اقدامات چیست؟ آیا مردم چین از ایلان ماسک خشمگین هستند یا دلایل اقتصادی باعث این تخریب‌ها شده؟

یک کاربر ناشناس چینی در چند روز گذشته، تصاویری از سرقت‌های گسترده‌ از ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا در چین را در سطح اینترنت منتشر کرد. این طور به نظر می‌رسد که گروهی خاص با اهداف غیر مشخص، سعی دارند مانع گسترش تکنولوژی ایلان ماسک در چین بشوند.

دزدی از ایستگاه شارژ سریع تسلا

بر اساس گزارش‌های اعلام شده‌ از سوی پلیس، تمام کابل‌های شارژر این ایستگاه‌ها، کنده شده و به بعضی از ایستگاه‌ها هم آسیب جزئی رسیده. ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا، مثل پمپ بنزین برای خودروهای الکتریکی این برند هستند که با برخی خودروهای برقی دیگر هم سازگاری دارند. پلیس در اولین نظر خود اعلام کرده که آلیاژ مس با کیفیت این کابل‌ها و امنیت پایین خود ایستگاه‌، آن‌ها را به اهدافی آسان برای دزدها تبدیل کرده.

انگیزه‌ی دزدان چینی از سرقت کابل‌های ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا

دزدی از ایستگاه شارژ سریع تسلا

کابل‌های مسی کنده‌ شده‌ی ایستگاه شارژ سریع تسلا

این دزدها در اقدامی خنده دار، فقط به کابل‌های مسی این ایستگاه‌ها حمله می‌کنند و باقی موارد را دست نخورده باقی می‌گذارند. این نظریه با توجه به قیمت مس در کشور چین قابل پذیرفتن است. قیمت هر کیلو مس در کشور چین برابر با 70 یوان (معادل 341 هزار تومان) است. هر کابل شارژ ایستگاه‌ شارژ سریع تسلا، وزنی بیشتر از 1.5 کیلوگرم دارد. بنابراین دزدهای زرنگ چینی روزانه تقریبا 500 هزار تومان درآمد از این راه کسب می‌‌کنند. علاوه بر قیمت مس معمولی، این نکته را هم در نظر بگیرید که آلیاژ مس به کار رفته در این کابل‌ها، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. البته که ضرر تحمیل شده به تسلا، بسیار بیشتر از این مبالغ خواهد بود.

تسلا عنوان کرده که ساخت هر کابل شارژر ایستگاه‌های شارژ سریع این شرکت، هزینه‌ای بیش از 15 هزار دلار دارد. تسلا از دولت و پلیس چین خواسته که به این موضوع رسیدگی کنند. پلیس چین اعلام کرده که هنوز هیچ ردی از این سارقین پیدا نکرده.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*