فضای داخلی تسلا مدل Y

سیستم تصفیه هوای تسلا، خودرو شما را به یک جنگل پر از درخت تبدیل می‌کند + ویدئو

سیستم تصفیه هوای تسلا حتی ذره‌ای آلودگی در خودرو باقی نمی‌گذارد. در ادامه ویدئوی مقایسه سیستم تصفیه تسلا مدل Y و بی ام و X3 را مشاهده کنید.

تسلا به‌تازگی ویدئوی جدیدی را در کانال رسمی یوتیوب خود منتشر کرده است که عملکرد سیستم تصفیه ذره‌ای هوا با بازدهی بالا (High Efficiency Particulate Air یا به اختصار HEPA) و حالت Bioweapon Defense را به نمایش می‌گذارد.

سیستم تصفیه HEPA و حالت Bioweapon Defense به‌صورت استاندارد در خودروهای مدل Y، مدل S و مدل X ارائه می‌شود. این دو قابلیت ابتدا در سال 2016 به مدل X و مدل S افزوده شدند و سال گذشته به تسلا مدل Y راه پیدا کردند. این دو قابلیت در کنار هم، هیچ اثری از آلودگی در خودرو باقی نمی‌گذارند. تسلا مدعی است که سیستم تصفیه آن 99.97 درصد از ذرات موجود در هوا را از بین می‌برد و هوای آلوده را از سرنشیان به دور نگه می‌دارد.

تسلا برای آزمایش این سیستم، یک تسلا مدل Y و بی ام و X3 را در یک حباب بزرگ قرار داده و سپس تعدادی بمب دودزا در آن روشن کرده است. خودروی تسلای مجهز به HEPA، حالت Bioweapon Defense را فعال کرده درحالی که خودروی بی ام و از چنین قابلیتی برخوردار نیست و صرفاً سیستم تصفیه هوای استاندارد خود را به کار گرفته است.

سیستم تصفیه هوای تسلا در برابر بی ام و

جهت نمایش اعتماد خودروساز بزرگ آمریکایی به محصولش، یکی از کارکنان آن هنگام آزمایش در صندلی راننده تسلا مدل Y نشسته درحالی که بی ام و X3 خالی از سرنشین بوده است.

در این ویدئو مشاهده می‌کنیم که سیستم تصفیه هوای خودروی تسلا کل دود قرمزرنگ را از بین می‌برد ولی کابین خودروی بی ام و را دود احاطه می‌کند. پس از پایان آزمایش نیز طراح سیستم‌های حرارتی تسلا فیلترهای کربن مدل Y و فیلترهای HEPA زیر آن‌ها را جدا می‌کند و نشان می‌دهد که این فیلترها حجم زیادی از گرد و غبار قرمز را به خود جذب کرده‌اند.

فیلتر HEPA موجود در خودروهای خودروساز آمریکایی تحت تاثیر از سیستم‌های تصفیه هوا در بیمارستان‌ها، پالودگاه‌ها و صنعت هوافضا طراحی شده است. این سیستم زمانی که سیستم کنترل آب و هوا، هوای بیرون را به داخل خودرو می‌کشد، فعال می‌شود. در شرایط حادتر، راننده می‌تواند حالت Bioweapon Defense را فعال کند که کابین خودرو را زیر فشار شدیدی قرار می‌دهد و مانع ورود آلودگی‌ها به داخل می‌شود. در این حالت، تمام ذرات هوا به وسیله فیلتر HEPA و فیلترهای مخصوص دیگری تصفیه می‌شود.

در ادامه ویدئوی تست سیستم تصفیه هوای تسلا را مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*