شی عجیب در کهکشان راه شیری

کشف یک شی عجیب در کهکشان راه شیری دانشمندان را شوکه کرده است

به تازگی کشف یک شی عجیب در کهکشان راه شیری دانشمندان را شوکه کرده و فرضیه های مختلفی در خصوص حیات و بیگانگان مطرح شده اما حقیقیت ماجرا چیست؟

به تازگی در کهکشان راه شیری شیء عجیبی کشف شده که در هر ساعت حجم زیادی از امواج رادیویی را در فضا منتشر می‌کند. نخستین بار این شی عجیب و غریب توسط یکی از دانشجویان در حین تحقیق روی پایان نامه‌اش پیدا شده و هم‌اکنون پژوهشگران استرالیایی در حال رصد این جسم سرگردان هستند.

پشت پرده کشف شی عجیب در کهکشان راه شیری

یکی از دانشمندان استرالیایی به نام ناتاشا هارلی-واکر که از اخترشناسان دانشگاه کمبریج و بریستول است، سرپرستی این تحقیق را بر عهده دارد و معتقد است که این جسم عجیب هر 18.18 دقیقه امواج رادیویی منظمی را ارسال می‌کند. ناتاشا هارلی می‌گوید:

در کهکشان و فضا اجرام زیادی پیدا می‌شود که روشن و خاموش می‌شوند اما تاکنون فرکانس منظم 18.18 دیده نشده است. سعی داریم با جمع‌آوری دیتاهای موجود به درک بهتری از این جسم برسیم.

دانشمندان تاکنون دریافته‌اند که این شی فاصله‌اش با زمین ما 4 هزار سال نوری است و یک میدان مغناطیسی بسیار قوی و قدرتمند دارد. اما طبیعی است که پرسش‌های بی‌جوابی برای این پدیده داریم. ناتاشا می‌گوید:

اگر تمام این محاسبات ریاضی لازم را انجام دهید، متوجه خواهید شد که این شی نمی‌تواند قدرت کافی برای تولید این میزان از انرژی رادیویی آن هم در هر 18.18 دقیقه را داشته باشد و چنین چیزی ممکن نیست.

برخی از محققان بر این باور هستند که چنین پدیده‌ای با نظریه «دوره مغناطیسی فوق العاده طولانی» سازگار است و این تئوری می‌تواند وجود داشته باشد اما تاکنون هرگز دیده نشده است. از طرفی برخی معتقدند که این شی می‌تواند بقایای یک ستاره در حال متلاشی شدن یا کوتوله سفید باشد. ناتاشا همچنین می‌گوید:

اگر بگوییم این شی یک کوتوله سفید است، باز هم به عنوان یک کوتوله سفید، چیز عجیب و غریبی است. تاکنون یک کوتوله سفید تپ اختر شناسایی شده و این شی بسیار بزرگتر از آن است.

اگر نمی دانید تپ اخترها چیست باید بگوییم که ستاره‌های نوترونی چرخانی هستند که به صورت منظم و متناوب، از خود پالس‌های رادیویی و دیگر تابش‌های مغناطیسی منتشر می‌کنند. آیا چنین پدیده‌ای می‌تواند نشانه‌ای از بیگانگان و وجود حیات در نقطه‌ای از کهکشان راه شیری باشد؟ پروفسور هارلی واکر در پاسخ به این پرسش می‌گوید:

نگران بودم که این شی از طرف بیگانگان باشد. اما طبق تحقیقاتی که انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که پالس‌های رادیویی ساطع شده امری طبیعی هستند و فرکانس‌های غیر طبیعی یا مصنوعی نیستند.