آپدیت EMUI 12

گدام گوشی های هواوی، آپدیت EMUI 12 را دریافت می‌کنند؟

آپدیت EMUI 12 جدیدترین رابط کاربری اندرویدی برای گوشی های هواوی است. در این مقاله با امکانات جدید و گوشی‌های دریافت کننده آن آشنا شوید.

آخرین نسخه رابط کاربری سفارشی اندرویدی گوشی‌های هواوی EMUI 12 است. این آپگرید نرم افزاری جدید بروزرسانی‌های زیادی را به دستگاه‌های جدید و قدیمی هواوی اضافه می‌کند که همگی از سیستم عامل هارمونی او اس الهام گرفته‌اند. در اینجا ببینید کدام گوشی‌های هواوی این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند و کدام یک از گوشی‌هایی که هنوز آن را دریافت نکرده‌اند، واجد شرایط دریافت این بروزرسانی هستند.

دستگاه‌های واجد شرایط

در حالی که بسیاری از گوشی‌های جدید هواوی به صورت پیش‌فرض با نسخه ۱۲ رابط کاربری EMUI عرضه می‌شوند، بسیاری از گوشی‌های قدیمی‌تر این کمپانی هم واجد شرایط دریافت این بروزرسانی هستند. در عکس زیر نام گوشی‌های هواوی که در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ آپدیت EMUI 12 را دریافت می‌کند، مشاهده کنید.

آپدیت EMUI 12

امکانات جدید آپدیت EMUI 12

وقتی گوشی‌های سازگار شروع به دریافت این بروزرسانی نرم افزاری کنند، کاربران قادر به دسترسی به بسیاری از امکانات الهام گرفته از سیستم عامل HarmonyOS خواهندبود. این قابلیت‌ها روی بهبود همکاری چند دستگاهی، انیمیشن‌های طبیعی‌تر، یک کنترل پنل جدید و عملکرد و حریم خصوصی بهتر متمرکز هستند.

۱. رابط کاربری بازطراحی شده

رابط کاربری جدید هواوی با تمرکز روی سه رنگ مشکی، سفید و آبی طراحی شده و این سه رنگ را می‌توانید در تمام عناصر رابط کاربری سیستم ببینید. این باعث شده EMUI جدیدظاهر بسیار ساده ولی مدرن‌تری به خودش بگیرد. شما می‌توانید این رنگ‌ها را در کنترل پنل بازطراحی شده نیز مشاهده کنید که بسیار شبیه به آنچه در هارمونی او اس ارائه شده است.

هواوی در توصیف این آپدیت می‌گوید:

EMUI 12 با الهام گرفتن از طبیعت طراحی شده است. انیمیشن‌ها در آن حرکت گرانشی و مغناطیسی و همینطور حرکت اجرام آسمانی را تقلید می‌کنند تا تعاملات طبیعی‌تر و زنده‌تری فراهم شود.

این گرافیک‌های بازطراحی شده، سطح جدیدی از عمق را به رابط کاربری می‌آورند. بخش بزرگی که باعث ساختن این تجربه کاربری شده، امکان تنظیم وزن فونت گوشی باب میل کاربران است. آخرین نسخه EMUI از تنظیم وزن فونت پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از دو غلتک، اندازه و وزن یک فونت را تنظیم کنید تا تجربه بصری آسان‌تری را به دست بیاورید.

۲. یک کنترل پنل کاملاً جدید

با یک کنترل پنل کاملاً جدید، شما فقط با پایین کشیدن صفحه می‌توانید به اکثر تنظیمات پرکاربرد گوشی خود دسترسی پیدا کنید. خیلی سریع و آسان فایل‌های صوتی، دستگاه‌های بلوتوثی و شبکه وای فای متصل به گوشی را مدیریت کنید. شما همچنین می‌توانید به راحتی از طریق زبانه +Device بین دستگاه‌های خود سوئیچ شوید.

آپدیت EMUI 12

با استفاده از این کنترل پنل شما خیلی ساده قادر به انقتال صدا از گوشی به هدفون بلوتوثی خود، انتقال ویدیو به یک نمایشگر بزرگ‌تر هوشمند، انتقال پیام‌ها و تماس‌ها به تبلت و یا تماشا و ویرایش عکس‌ها و سایر فایل‌ها از گوشی به لپ تاپ خود هستید.

اگر برای کارهای شخصی خود از یک لپ تاپ MatePad هواوی استفاده می‌کنید، شما می‌توانید از ابزار +Device نهایت استفاده را ببرید. کافیست روی آیکون MatePad کلیک کنید تا قابلیت همکاری چند نمایشگری با میت پد فعال شود.

۳. «فایل سیستمی توزیع شده» جدید

فایل سیستمی توزیع شده جدید به شما امکان دسترسی به فایل‌های گوشی‌تان در کامپیوتر را درست مثل فایل‌های محلی ذخیره شده روی حافظه داخلی خود کامپیوترها ارائه می‌کند. آیکون گوشی مثل یک درایو مستقل روی کامپیوتر به نمایش درخواهد آمد که می‌توانید از طریق فایل اکسپلورر فایل‌های داخل گوشی‌تان را باز کنید و بین پوشه‌های گوشی خود به گشت و گذار بپردازید.

آپدیت EMUI 12

شما می‌توانید نوع فایل‌های گوشی‌تان را از طریق کامپیوتر تغییر داده، آن‌ها را حذف کرده، تغییر نام داده و یا با توجه به نوع فایل آن‌ها را دسته‌بندی کنید. این یک راه بسیار ساده برای اشتراک‌گذاری فایل بین گوشی و کامپیوتر است.

۴. تماس ویدیویی چند دستگاهی

از سیستم تماس ویدیویی Huawei MeeTime که رقیب FaceTime اپل است لذت می‌برید؟ این سیستم اکنون به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به اتصال مجدد تماس، بتوانید در لحظه دستگاه خود را به تلویزیون هوشمند Huawei Vision TV انتقال دهید. فقط کافیست یک دکمه را بفشارید تا تماس ویدیویی به جای صفحه نمایش گوشی، روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون ایجاد شود. هر زمانی هم که خواستید می‌توانید تماس را مجدداً به گوشی خود بازگردانید.

بیشتر بخوانید:

بررسی ویدیویی امکانات و قابلیت های EMUI 12 ، رابط کاربری جدید هواوی

تاریخ عرضه

آپدیت EMUI 12 در همین نیمه نخست سال ۲۰۲۲ برای گوشی‌های هواوی منتشر خواهد شد. از طریق منوی تنظیمات گوشی خود می‌توانید از دریافت بروزرسانی فوق مطلع شوید یا از نرم افزار HiSuite هواوی روی کامپیوتر خود استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*