گوشی های شیائومی

افزایش 23 درصدی سهم بازار گوشی های شیائومی در ایران

آمارها نشان می‌دهند سهم بازار گوشی های شیائومی در ایران به دلیل استقبال چشمگیر مشتریان نسبت به سال قبل حدود 23 درصد افزایش پیدا کرده است.

طی ماه‌های گذشته انتشار خبرهایی مبنی بر ممنوعیت واردات برخی از مدل‌های پرتقاضای شیائومی به دلیل مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری حواشی زیادی را به همراه داشت. پس انتشار چنین خبرهایی، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی طی نامه‌ای از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخواست کرد تا در ممنوعیت مجوز ثبت سفارش این برندها تجدید نظر کنند؛ چرا که اگر این ممنوعیت به اجرا برسد، در تامین گوشی مورد نظر کاربران با مشکل مواجه خواهیم شد.

استقبال چشمگیر از گوشی های شیائومی در ایران

سهم بازار گوشی های شیائومی در سال گذشته فقط 7 درصد بود، اما اکنون این میزان به 30 درصد افزایش پیدا کرده است. در واقع گوشی های شیائومی به دلیل ارائه جدیدترین فناوری‌ها با قیمت مناسب توانستند تا نگاه بسیاری از مشتریان بازار ایران را به خود جلب کنند. از این رو اگر واردات این گوشی‌ها ممنوع شود، بسیاری از مشتریان با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

گفتنی است در همان زمان برای حل این مشکل به جای ممنوعیت واردات برخی از گوشی های شیائومی چند راهکار ارائه شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اطلاع‌رسانی مناسب در شبکه‌های فروش و شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها برای آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان و دریافت تعهد از بازرگانان برای نصب برچسب روش شماره‌گیری صحیح سرشماره‌های اضطراری اشاره کرد. همچنین پیشنهاد شد تا زمان لغو تحریم‌ها طی مذاکره و تعامل با سامانه همتا پس از فعال‌سازی این گوشی‌ها پیامکی برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده با هدف آگاه‌سازی آنها از روش شماره‌گیری صحیح این شماره‌ها ارسال شود.

در همین راستا انجمن واردکنندگان موبایل به تازگی در صفحه توییتری خود با اشاره به وجود اختلاف زیاد میان واردات و مصرف محصولات شیائومی در بازار ایران نوشت:

جدیدترین گزارش همتا از وجود اختلاف معناداری میان واردات و مصرف یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین برندهای بازار حکایت دارد. مصرف برند شیائومی در دی 1400 حدود 316 هزار دستگاه اعلام شده، در حالی که واردات آن فقط 263 هزار دستگاه بوده است. در واقع استقبال مصرف‌کنندگان به این محصولات برای دولت معنایی نداشته و آنها همچنان ممنوعیت واردات برخی مدل‌های پرتقاضا و مقرون‌به‌صرفه را در دستور کار خود قرار دادند. چرا می‌خواهند گره‌ای که با دست باز می‌شود را با دندان باز کنند؟ ‌ممنوعیت واردات گوشی‌های جدید شیائومی مشتی است نشانه خروار.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*