رکوردشکنی اپل

رکوردشکنی شگفت‌انگیز اپل؛ بیش از 2 میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان

شمار دستگاه‌های فعال اپل در سراسر دنیا به بیش از 1.8 میلیارد عدد رسیده است. اگر همین روند ادامه پیدا کند، در سال جاری میلادی باید منتظر رکوردشکنی اپل با بیش از 2 میلیارد دستگاه فعال باشیم.

به تازگی در گردهمایی تجاری اپل، مدیران این شرکت به ارائه جزئیاتی از تعداد کاربران و محصولات خود پرداختند. تیم کوک (مدیرعامل) و لوکا ماستری (مدیر مالی کمپانی)، از وجود 1.8 میلیارد دستگاه فعال اپل در جهان خبر دادند. اگر رشد اپل کمی از سال‌های اخیر بیشتر شود، می‌تواند همین امسال با رسیدن به آمار 2 میلیارد دستگاه فعال، یک دستاورد بزرگ داشته باشد.

البته هنوز مدت زیادی از آخرین رکوردشکنی اپل نگذشته است. این کمپانی در فصل تعطیلات آغاز سال 2022، برای نخستین بار درآمد 123.95 میلیون دلاری و سود 34.6 میلیون دلاری را تجربه کرد.

دقیقا یک سال قبل، تیم کوک از وجود 1.65 میلیون دستگاه فعال اپل در دنیا خبر داد که حدود یک میلیارد آن‌ها، گوشی‌های آیفون بودند. در سال 2020 این تعداد 1.5 میلیارد دستگاه بود و یک سال قبل از آن هم 1.4 میلیارد!

این یعنی در یک سال اخیر، اپل 150 میلیون دستگاه به محصولات فروخته شده و فعال خود، اضافه کرده است. در صورتی که امسال این تعداد را به 200 میلیون دستگاه برساند، رکورد 2 میلیاردی در انتظار اوست.

همچنین «ماستری» از چشم‌انداز روشن کمپانی برای کسب درآمد رکوردشکن در سه ماهه منتهی به ماه مارس سخن گفت. همزمان با تقویت زنجیره تامین، درآمد بخش خدمات اپل هم رشد خوبی داشته و همه این‌ها آینده روشنی را برای کوپرتینونشین‌ها ترسیم می‌کند.

این کمپانی می‌گوید به آمار 785 میلیون حق اشتراک رسیده است که البته این تعداد، هم شامل سرویس‌های خود اپل و هم شرکت‌های شخص ثالث می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*