نمایشگاه خودرو ۱۴۰۰

امیدی به نمایشگاه خودرو ۱۴۰۰ شهر آفتاب نیست؛ تحریم از خارج، ممنوعیت از داخل

نمایشگاه خودرو ۱۴۰۰ شهر آفتاب پس از وقفه ۴ ساله برگزار خواهد شد، اما در این نمایشگاه بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی غایب خواهند بود.

قرار است نمایشگاه خودرو شهر آفتاب پس از وقفه ۴ ساله برگزار شود. این نمایشگاه امسال پذیرای بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ و کوچک خواهد بود، اما با وجود این تعداد زیادی از خودروسازان بزرگ جهانی و حتی چینی به دلایل مختلفی از جمله تحریم خارجی و ممنوعیت داخلی در آن حضور نخواهند داشت. این در صورتی است که نمایشگاه سال ۹۵ با حضور تعداد زیادی از برندها و خودروهای مختلف برگزار شد که قرار بود صنعت و بازار خودرو کشور ما را متحول کنند. اما به هر صورت شاهد این اتفاق نبودیم. در ادامه این مطلب به سراغ برخی از غایبان نمایشگاه خودرو ۱۴۰۰ شهر آفتاب خواهیم رفت.

غیبت برندهای آلمانی و فرانسوی در نمایشگاه خودرو ۱۴۰۰

نمایشگاه خودرو ۱۴۰۰ شهر آفتاب پذیرای برندهای فولکس واگن، بی ام و و دورگه‌ای به نام بورگوارد نخواهد بود. علاوه بر این برندهای فرانسوی نیز از جمله سیتروئن، رنو،‌ پژو، دی اس و همچنین ولوو سوئد در این نمایشگاه حضور نخواهند داشت.

آسیایی‌هایی که شاهد حضور آن‌ها نخواهیم بود

در نمایشگاه خودرو امسال علاوه بر اروپایی‌ها، برندهای آسیایی غیر چینی نیز حضور نخواهند داشت و بر خلاف نمایشگاه سال ۹۶، شاهد حضور ژاپنی‌ها نیز نخواهیم بود. یعنی این نمایشگاه پذیرای هوندا،‌ میتسوبیشی، تویوتا، سوبارو، ایسوزو و سوزوکی نخواهد بود. همچنین جای خالی برندهایی مانند هیوندای، کیا و سانگ یانگ نیز حس خواهد شد. در همین حال،‌ ماهیندرا نیز که قرار بود در ایران حضور پیدا کند به علت تحریم صنعت خودرو کشور این فرصت را نخواهد داشت؛ اتفاقی که لوکسژن تایوان نیز گرفتار آن شد.

غیبت تعداد زیادی از برندهای چینی

لازم به ذکر است در نمایشگاه خودرو ۱۴۰۰ شهر آفتاب بسیاری از برندهای چینی مانند گریت وال، سوئست، بایک،‌ لیفان،‌ سایک-ام جی، هاوال،‌ بیسو و بی وای دی نیز غایب خواهند بود. البته هنوز معلوم نشده است که کرمان موتور با محصولات جک و همچنین مدیران خودرو با برند لوکس جدیدش فونیکس در این نمایشگاه حضور خواهند داشت یا خیر.

در هر صورت این نمایشگاه که پذیرای بسیاری از خودروسازان معتبر نخواهد بود، می‌تواند فرصتی برای علاقه‌مندان به خودرو و همچنین آشنایی با دستاورد خودروسازان داخلی در دوران تحریم‌ها باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یه جارو نیازه فقط …
    حیف ساز بزرگش نیس…