کلوت مکث موتور

معرفی پیکاپ دو کابین کلوت مکث موتور ؛ مشخصات فنی، امکانات، قیمت و عکس

پیکاپ دو کابین کلوت مکث موتور یکی از جدیدترین پیکاپ‌های آفرودی بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

مکث موتور در اواسط سال 1400 از خودروی دایون V5 پرده برداشت. این خودرو در برخی از بازارها با نام فودای لندفورت به فروش می‌رسد. مدل پیکاپ وانت کلوت مکث موتور V5 از لحاظ پلتفرم و امکانات فنی کاملا به کراس اوور V5 شباهت دارد. مکث موتور اخیرا پیکاپ کلوت یا همان دایون V5 را با قیمت 800 میلیون تومان به شکل پیش فروش به بازار عرضه کرد. این وانت دو دیفرانسیل دو کابین به عنوان جدیدترین پیکاپ آفرودی بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات فنی و امکانات این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات پیکاپ دو کابین کلوت مکث موتور

بخش طراحی ظاهری

کلوت مکث موتور

کراس اوور دایون V5

پیکاپ V5 از لحاظ ظاهری نیز مشابه کراس اوور دایون V5 است. این خودرو در نمای جلو از چراغ‌های باریک مشابه با چری تیگو 5 بهره می‌برد. ساختار این بخش با جلوپنجره دارای هماهنگی مناسبی بوده و ترکیب آنها نمای جذابی را به وجود آورده است. چراغ‌های جلو با پایین سپر فاصله نسبتا زیادی دارند و باعث شدند دایون V5 بزرگ و قدرتمندتر به نظر برسد.

کلوت مکث موتور

طبق تصاویری که از پیکاپ کلوت مکث موتور منتشر شده است، روی سقف این خودرو آنتن سنتی به چشم می‌خورد که برای یک خودرو در سال 2022 طراحی عجیبی محسوب می‌شود. طبق تصاویر، این خودرو به رینگ‌های 16 اینچی مجهز شده که برای یک پیکاپ دو دیفرانسیل رینگ‌های مناسبی به شمار نمی‌روند و باعث تضعیف نمای جانبی شدند.

کلوت مکث موتور

مه‌شکن‌های دایره‌ای در دو طرف سپر جلو نیز به ندرت در خودروهای مدرن بازار جهانی وجود دارد. پیکاپ کلوت مکث موتور در نمای عقب نیز از طراحی ساده و معمولی بهره می‌برد که البته آن را نمی‌توان برای کلاس پیکاپ یک ایراد یا نقطه ضعف دانست. به طور کلی نمای جلو و جانبی پیکاپ کلوت به عنوان یک وانت چینی نمره قبولی دریافت می‌کند. این خودرو دارای 5730 میلی‌متر طول، 1870 میلی‌متر عرض، 1844 میلی‌متر ارتفاع و 3.5 متر فاصله محوری است.

بخش طراحی داخلی

کلوت مکث موتور

وانت دایون V5 در سال 2015 طراحی شد و به همین دلیل بخش کابین آن قدیمی به نظر می‌رسد. البته عناصر روی داشبورد برای علاقه‌مندان به محصولاتی چون جک S5 جالب خواهد بود، اما نسبت به خودروهای چینی جدید جذاب به نظر نمی‌رسد. کلوت مکث موتور از فرمان سنتی با ساختار دایره‌ای و برجستگی استخوانی در بالا بهره می‌برد. پنل پشت فرمان در کنار نمایشگر کوچک ویژه کامپیوتر سفر دارای حالتی سیلندری و قدیمی است. روی داشبورد نیز طراحان از خطوط مواج و جذابی استفاده کردند.

v

خروجی‌های تهویه مطبوع زیر نمایشگر نصب شدند که چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. تعداد زیادی کلید در کابین قرار دارد که می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. دسته دنده نیز از حالتی مشابه خودروهای بی ام و بهره می‌برد. در بخش پایین داشبورد نیز قطعات تزئینی با طرحی شبیه بال پرنده به چشم می‌خورد که در برخی مدل‌ها با طرح پیانویی و در برخی دیگر به شکل نقره‌ای است. چنین ترکیبی برای کسانی که از سبک طراحی خودروهای مدرن اطلاعی ندارند جذاب به نظر می‌رسد، اما به طور کلی طراحی شلوغ و قدیمی محسوب می‌شود. برای این خودرو ترمز دستی دکمه‌ای در نظر گرفته نشده و به همین دلیل از ساختار سنتی ترمز دستی اهرمی میان صندلی‌ها بهره می‌برد.

بخش فنی

کلوت مکث موتور

طبق مشخصاتی که از این خودرو در سایت‌های خارجی منتشر شده، پیکاپ کلوت از یک پیشرانه 2 لیتری دیزل توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو در بازار ایران به احتمال زیاد با سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس 6 سرعت دستی به فروش خواهد رسید. طبق خبرهای منتشر شده، پیشرانه این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین مصرف سوخت این خودرو نیز به ازای هر 100 کیلومتر حدود 8.5 لیتر خواهد بود.

یک پیشرانه دیگر نیز برای این پیکاپ در نظر گرفته شده که از نوع 2.4 لیتری توربوشارژ بنزینی بوده و می‌تواند قدرتی برابر با 220 اسب بخار و گشتار 320 نیوتن‌متر را تولید کند. نسخه بنزینی این خودرو ظرف مدت 11 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. محصولات دایون نظیر پیکاپ کلوت مکث موتور با موتور ساخت میتسوبیشی به تولید می‌رسند. این خودرو حدود 1950 کیلوگرم وزن داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز حدود 1 تن خواهد بود.

امکانات

کلوت مکث موتور

قفل دیفرانسیل اتوماتیک برای محور عقب به عنوان مهم‌ترین آپشن فنی پیکاپ کلوت مکث موتور محسوب می‌شود که برای رانندگی در مسیرهای سخت خارج جاده یا شرایط لغزنده بسیار مناسب خواهد بود. از سایر امکانات فنی این خودرو می‌توان به کنترل پایداری الکترونیک (ESP)، سامانه تقسیم نیروی ترمز ( EBD) و ترمز ضد قفل (ABS) اشاره کرد.

علاوه بر این، این خودرو از امکاناتی دیگری چون رینگ‌های آلومینیوم، دوربین عقب، 2 کیسه هوا، لاینر محفظه بار، تهویه مطبوع خودکار، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، کامپیوتر سفر با نمایشگر TFT، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 8 یا 9 اینچ، استارت دکمه‌ای، صندلی‌های چرم مصنوعی و صندلی برقی برای راننده بهره می‌برد.

قیمت و رقبای کلوت مکث موتور

کلوت مکث موتور

شرکت مکث موتور پیکاپ کلوت را با مبلغ 800 میلیون تومان و به شکل پیش فروش به بازار عرضه می‌کند. همچنین این خودرو با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ، سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس دستی ظرف مدت 30 روز کاری به دست مشتریان خواهد رسید. KMC T8 با قیمت 770 میلیون تومان و آمیکو آسنا با قیمت 920 میلیون تومان نیز به عنوان رقبای اصلی کلوت مکث موتور در بازار ایران محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*