خودروهای چین

مردم چین کدام خودروهای ساخت کشورشان را بیشتر می‌خرند؟

در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین خودروهای چینی در بازار کشور چین را معرفی کنیم و ببینیم مردم این کشور کدام خودروها را بیشتر می‌خرند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، طی سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۲۱ میلیون دستگاه اتومبیل سواری در بازار چین به فروش رسیده است که با توجه به این موضوع مشخص می‌شود خودروسازان چینی موفق شده‌اند با وجود شرایطی مانند کمبود برخی قطعات الکتریکی، کرونا و … به رشد ۵.۷ درصدی فروش در مقایسه با سال ۲۰۲۰ دست پیدا کنند.

بیشترین سهم بازار چین در سال ۲۰۲۱ با ۱۰.۳ درصد در اختیار فولکس واگن قرار داشته و رتبه‌های بعدی نیز با سهم ۷.۹ و ۷.۳ درصدی به تویوتا و هوندا تعلق گرفته‌ است. لازم به ذکر است که سهم فروش شرکت‌های فولکس واگن و هوندا از بازار خودروهای سواری چین در مقایسه با سال ۲۰۲۰ کمتر بوده است.

اما هم‌اکنون قصد داریم ببینیم که کدام‌یک از محصولات ملی چین در بازار خودرو این کشور طرفداران بیشتری دارند.

پرفروش ترین خودروهای چینی در بازار چین

وولینگ هونگ وانگ مینی EV

چین

وولینگ هونگ گوانگ مینی EV یک هاچ بک برقی چینی است که طی سال گذشته میلادی فروش ۴۲۶ هزار و ۴۸۴ دستگاهی را در بازار چین تجربه کرده است. این اتومبیل در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین قرار دارد و در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به رشد فروش ۲۵۷.۶ درصدی دست پیدا کرده است.

هاوال H6

چین

هاوال H6 طی سال گذشته میلادی به فروش ۳۷۰ هزار و ۴۳۸ دستگاهی در بازار چین دست پیدا کرد و با این تعداد فروش رتبه چهارم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین را به خود اختصاص داده است. فروش این خودرو در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۷ درصد کاهش داشته و به همین علت در سال ۲۰۲۱ یک پله سقوط کرده است.

چانگان CS75

چین

سومین محصول ملی پرفروش بازار چین در سال ۲۰۲۱ چانگان CS75 بوده است. این محصول طی سال گذشته فروش ۲۵۵ هزار و ۹۲۲ دستگاهی را در بازار چین تجربه کرد و با این تعداد فروش موفق شده رتبه ششم پرفروش‌ترین خودروهای سواری بازار چین را نیز به دست بیاورد.

وولینگ هونگ وانگ

چین

چهارمین خودروی چینی پرفروش بازار چین در سال ۲۰۲۱ وولینگ هونگ وانگ بوده است. این خودرو طی سال پیش ۲۲۵ هزار و ۹۹۲ دستگاه در بازار چین فروش داشته است. این تعداد فروش وولینگ هونگ وانگ را به رتبه نهم پرفروش ترین خودرو بازار چین نیز رسانده است.

جیلی بویو

چین

جیلی بویو پنجمین خودرو چینی پرفروش بازار چین در سال ۲۰۲۱ و همچنین دوازدهمین خودرو پرفروش بازار این کشور بوده است. این خودرو طی سال گذشته میلادی به فروش ۲۲۴ هزار و ۸۹۵ دستگاهی دست پیدا کرد.

جیلی EC7

خودروهای چین

ششمین محصول چینی پرفروش بازار چین در سال ۲۰۲۱ میلادی جیلی EC7 بوده است. این خودرو طی سال گذشته میلادی فروش ۲۰۹ هزار و ۴۷۱ دستگاهی را در بازار چین تجربه کرده است و با این تعداد فروش توانسته جایگاه دوازدهم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین را نیز تصاحب کند.

بی وای دای سانگ

چین

بی وای دی سانگ هفتمین محصول چینی پرفروش بازار این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی بوده است. این خودرو طی سال گذشته ۲۰۰ هزار و ۸۷۰ دستگاه فروش را در بازار چین داشته است. این کراس اوور با این میزان فروش توانسته به رتبه هجدهم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چینی‌ها نیز دست پیدا کند.

چانگان ایدو

چین

هشتمین محصول چینی پرفروش بازار چین در سال ۲۰۲۱ چانگان ایدو بوده است. این خودرو طی سال گذشته میلادی به فروش ۱۶۱ هزار و ۸۳ دستگاهی در بازار چین دست پیدا کرد و با این تعداد فروش رتبه پنجم پرفروش‌ترین خودروهای این کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

بی وای دی چین (Qin) پلاس

چینبی وای دی چین پلاس نهمین محصول چینی پرفروش بازار چین و همچنین هفتمین خودرو پرفروش این کشور در سال ۲۰۲۱ بوده است. این خودرو طی سال گذشته میلادی به فروش ۱۶۹ هزار و ۸۷۰ دستگاهی در بازار چین دست پیدا کرد.

چری تیگو ۸

چین

چری تیگو ۸ دهمین محصول چینی پرفروش بازار چین و همچنین سی و یکمین خودرو پرفروش بازار این کشور در سال ۲۰۲۱ بوده است. این خودرو طی سال گذشته میلادی ۱۶۱ هزار و ۸۳ دستگاه فروش را در بازار چین تجربه کرد.

خودروهای چینی حاضر در بازار ایران چقدر در چین فروش دارند؟

سوالی که اکنون پیش می‌آید این است که آیا محصولات چینی موجود در بازار ایران توانسته‌اند که در بازار کشور خود نیز به فروش قابل توجهی دست پیدا کنند یا خیر؟ در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد که محصولات چینی موجود در بازار کشور، از نظر فروش چه وضعیتی را در بازار کشور خود تجربه کرده‌اند.

۱. چری تیگو ۸ (فونیکس تیگو ۸) در رتبه سی و یکم پرفروش ترین خودروهای بازار چین

۲. جتور X70 (فیدلیتی) در رتبه پنجاه و پنجم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین

۳. چری آریزو ۷ در رتبه شصتم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین

۴. چری تیگو ۵X (ام وی ام X33) در رتبه شصت و هفتم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین

۵. چری تیگو ۳ (ام وی ام X33) در رتبه شصت و هشتم پرفروش‌ترین اتومبیل‌های بازار چین

۶. چانگان آلسوین (FMC 511) در رتبه صد و هفتاد و یکم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین

۷. بی وای دی F3 در رتبه صد و نود و یکم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین

۸. اس دبلیو ام G01 در رتبه سیصد و پنجاه و هشتم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین

۹. دانگ فنگ ix5 (دیگنیتی) در رتبه سیصد و نود و دوم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین

۱۰. هایما S7 در رتبه سیصد و بیست و دوم پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین

در فهرست پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین در سال ۲۰۲۱ محصولاتی نظیر هایما 8S، تیگو ۷ جدید،‌ دانگ فنگ T5 ایوو (لاماری آرین موتور) و … نیز به چشم می‌خورند که به احتمال زیاد طی سال آینده روانه بازار کشور ما خواهند شد.