نیسان آریا 2023

نیسان آریا 2023 معرفی شد؛ شاسی بلند ریز نقش جدید ژاپنی + عکس و مشخصات

نیسان آریا 2023 یک کراس اوور برقی با طراحی جذاب است که امسال روانه بازار می‌شود. در ادامه مشخصات و تصاویر این شاسی بلند ژاپنی را مشاهده کنید.

نیسان مدتی قبل از کراس اوور برقی کوچک نیسان آریا 2023 رونمایی کرد و اعلام کرد که در پاییز سال 2022 در نمایندگی‌ها برای فروش قرار خواهد گرفت. همچنین امکان پیش‌خرید این خودرو فراهم شده است، ولی مشتریان ممکن است از قیمت آن تعجب کنند.

نیسان آریا 2023

نیسان در ابتدا برنامه داشت تا نیسان آریا را با قیمت حدود 40 هزار دلار روانه بازار کند اما اکنون قیمت پایه آن به 47,125 دلار رسیده است. تیپ پایه این کراس اوور با نام +Ariya Venture، از یک باتری 87 کیلووات ساعتی و یک موتور برقی برخوردار است که چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد. حداکثر قدرت این خودرو برابر با 238 اسب بخار است و شعاع حرکتی آن 482 کیلومتر تخمین زده شده است.

نیسان آریا 2023

این درحالی است که تیپ +Ariya Platinum سیستم دو دیفرانسیل را ارائه می‌دهد، اما قیمت آن از 60,125 دلار آغاز خواهد شد. این تیپ دارای همان باتری 87 کیلووات ساعتی تیپ پایه است، ولی از یک پیشرانه دو موتوری با سیستم دو دیفرانسیل به همراه فناوری گشتاور بُرداری بهره می‌برد. این پیشرانه قدرت 389 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتون‌متر را به تولید می‌رساند. شعاع حرکتی این نسخه 426 کیلومتر است. دو تیپ دیگر با نام‌های +Evolve و Premiere برای نیسان آریا 2023 موجود خواهند بود که از همان پیشرانه تیپ پایه بهره‌مند هستند.

نیسان آریا 2023

البته این احتمال وجود دارد که نیسان آریا در تاریخ دیرتری با قیمت 40 هزار دلار در دسترس قرار بگیرد، از آنجا که نسخه دیگری از این خودرو با باتری 63 کیلووات ساعتی در سایر بازارها عرضه خواهد شد. با وجود این، هنوز نیسان از عرضه چنین نسخه‌ای برای بازار آمریکا خبر نداده است.

نیسان آریا 2023 هدف از رقابت با فورد موستانگ Mach-E، تسلا مدل Y و فولکس واگن ID.4 دارد. این کراس اوور از لحاظ اندازه با این خودروها شباهت دارد و طول کلی آن 4645 میلی‌متر و فاصله دو محور آن 2776 میلی‌متر است.

فضای داخلی نیسان آریا 2023

کابین آریا دارای دو ردیف است که برای 5 سرنشین بزرگسال کافی خواهد بود. همچنین به فناوری‌های مختلفی مجهز است. ابتدا باید به صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی و نمایشگر 12.3 اینچی دیگر مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی، به علاوه نمایشگر هدآپ اشاره کرد. ضمن اینکه از سیستم «اپل کارپلی» (Apple CarPlay)، «اندروید اوتو» (Android Auto) و فرمان‌های صوتی سیستم خود نیسان یا آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند.

فضای داخلی نیسان آریا 2023

قابلیت‌های کمک‌راننده نیسان آریا 2023 نیز شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و سیستم‌های هشدار نقطه کور و برخورد از عقب می‌شود. سیستم کمک‌راننده ProPilot 2.0 نیز می‌تواند کنترل خودرو در بزرگراه‌ها را بر عهده بگیرد ولی برای تغییر مسیر یا زمان‌بندی گذشتن از خودروها، همچنان نیازمند توجه راننده خواهد بود.

تمام این قابلیت‌ها به همراه چرخ‌های 19 اینچی، چراغ‌های LED، فرمان چرمی، سلکتور حالت رانندگی و نورپردازی محیطی در تیپ +Venture نیسان آریا 2023 ارائه می‌شود. ّ

نیسان آریا 2023

نیسان آریا بر پایه پلتفرم CMF-EV از اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی طراحی شده که همچنین زیربنای رنو مگان E-Tech الکتریکی است. این پلتفرم برای بسیاری از خودروهای آینده نیسان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طبق برنامه‌های این خودروساز ژاپنی، 40 درصد از فروش آن در آمریکا تا سال 2030 به خودروهای برقی اختصاص پیدا خواهد کرد و بخش قابل توجه‌ دیگری به خودروهای هیبرید تعلق خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*