هواوی اختراعی ثبت کرده که هدفون ها را به صورت بی سیم شارژ می‌کند

شرکت هواوی به تازگی اختراعی را ثبت کرده که به لطف آن، هدفون های بی سیم سرانجام می‌توانند به صورت بی سیم شارژ شوند.

تحریم‌های ایالات متحده مدت‌ها است دامن‌گیر شرکت هواوی شده است. با وجود این که تحریم‌ها باعث تضعیف عملکرد این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند شده‌اند اما هواوی همچنان در حوزه‌هایی که تحریم‌ها روی آن‌ها تاثیرگذار نیستند پرقدرت ادامه می‌دهد. یکی از این حوزه‌ها، هدفون‌های بی سیم است. هواوی به تازگی پتنتی را ثبت کرده که نشان‌دهنده برنامه‌های این شرکت برای تولید هدفون هایی است که می‌توانند به صورت بی سیم شارژ شوند. این اختراع هواوی می‌تواند هدفون های بیسیم را به صورت واقعی بی سیم کند و دیگر نیازی به اتصال کابل برای شارژ این گجت‌ها نباشد.

بیش از دو سال است که شرکت‌های زیادی علاقه خود را به بازار هدفون ها و هندزفری‌های بیسیم نشان داده‌اند. در کنار شرکت‌هایی مانند سونی و بیتس که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت کرده‌اند، اپل نیز هدفون گران‌قیمت ایرپادز مکس را معرفی کرد. تولیدکنندگان تمام این محصولات ادعا می‌کنند هدفون‌هایشان کاملا بی‌سیم هستند اما هنوز هم شارژ این گجت‌ها، با اتصال کابل به پورت صورت می‌گیرد.

برای مثال محصولاتی مانند ایرپادز مکس و هدفون سونی WH-1000XM4 که جزو محبوب‌ترین هدفون‌های پریمیوم بازار هستند با استفاده از کابل‌های لایتنینگ و USB-C شارژ می‌شوند. نکته جالب این است که با وجود پیشرفت تکنولوژی شارژ بی سیم، هنوز هیچ شرکتی به فکر مجهز کردن هدفون‌هایش به این تکنولوژی نیفتاده است. اما هواوی حالا می‌خواهد سرانجام این تکنولوژی جذاب را وارد دنیای هدفون ها کند.

سیستم شارژ بی سیم هدفون هواوی چطور کار می‌کند؟

اطلاعات منتشر شده از پتنت هواوی نشان می‌دهد در آینده، هدفون های این شرکت از شارژ بی سیم بهره خواهند برد. جزئیات این اختراع هواوی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

شارژ بی سیم هدفون

این هدفون بی سیم شامل دو ایرکاپ است که یک هد بند هر دو گوش کاپ را به هم متصل می کند.

هر ایرکاپ حاوی یک محفظه، کنترل‌های لمسی، کنتاکت‌های مسی شارژ بی‌سیم مربوطه و برد مدار است که به باتری هدفون متصل می‌شود. کنتاکت‌های مسی زیر بدنه و جلوی برد مدار وجود دارند. هنگامی که ایرکاپ‌ها با پد شارژ بی‌سیم اتصال برقرار می‌کنند، هدفون از طریق کنتاکت‌های مسی که درون ایرکاپ قرار می‌گیرد شارژ خواهد شد.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که بسیاری از پتنت‌ها و اختراعات شرکت‌ها هیچ وقت به مرحله تولید نمی‌رسند. اما در صورتی که پتنت هواوی به مرحله تولید برسد، می‌تواند پیشرفتی بزرگ در بازار هدفون‌ها باشد. هر چند شارژ هدفون با سیم کار سختی نیست اما اختراع هواوی، می‌تواند کار کاربران را راحت‌تر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*