متاورس

نظرات هیجان انگیز تیم کوک، مدیر عامل اپل در مورد متاورس و آینده سرمایه‌گذاری در آن

تیم کوک، مدیرعامل فعلی شرکت اپل نظرات جالبی در خصوص متاورس و آینده سرمایه گذاری در آن مطرح کرده که در ادامه مروری بر آنها خواهیم داشت.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، گفت که این شرکت پتانسیل زیادی در حوزه متاورس می‌بیند و خاطرنشان ساخت که تمام اینها به تلاش و کوشش در حوزه فناوری AR/VR بر می‌گردد و افزود که این شرکت در حال سرمایه گذاری در این فضا است.

متاورس و آینده سرمایه‌گذاری در آن

افشای اطلاعات و شایعات حاکی از آن است که اپل نقش مهمی در آینده واقعیت مجازی ایفا می‌کند؛ چیزی که برخی آن را متاورس می‌نامند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، طی تماسی که با این شرکت داشت، تائید کرد که به توسعه این فناوری علاقه‌مند است و در حال حاضر روی واقعیت افزوده سرمایه گذاری کرده است. کوک گفت:

ما یک شرکت تجاری در زمینه نوآوری هستیم. و وقتی که در مورد متاورس سوال شد افزود: بیش از 14 هزار برنامه واقعیت افزوده در اپ استور داریم.

با این حال، کوک اضافه کرد که اپل «پتانسیل زیادی» در این فضا می‌بیند و «بر این اساس» سرمایه گذاری می‌کند. قابل ذکر است که تیم کوک هرگز در پاسخ خود کلمه «metaverse» را نگفت.

تیم کوک

متاورس به یک ایده مفهومی اشاره می‌کند که در آینده مردم از واقعیت مجازی برای انجام کارها، شرکت در رویدادها یا ارتباطات خود بهره می‌برند. اولین تلاش‌ها در این زمینه و به صورت مقدماتی، به عنوان فیسبوک شناخته می‌شد. (متاورس جایگزین فیسبوک است.)

گفته‌های کوک در خصوص برنامه های واقعیت افزوده تعجب آور نیست. اپل از زمانی که LiDAR را به آیپد پرو و آیفون 12 پرو آورد، برای تجربه واقعیت افزوده تحت فشار بوده است. از طرفی شایعه شده که اپل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی است که ممکن است در سال 2022 عرضه شود.

چنین هدستی به مردم اجازه می‌دهد تا با متاورس ارتباط برقرار کنند، اگرچه برخی شایعات حاکی از آن است که این اصطلاح در اپل «بی حد و مرز» است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*