خودرو فراری دیتونا SP3

زیباترین خودروهای 2021 در دسته‌های مختلف؛ درخشش فراری، پژو و رنو

به‌تازگی زیباترین خودروهای سال 2021 انتخاب شده است. فراری، رنو و پژو جایزه زیباترین خودرو در دسته‌های گوناگون را از آن خود کرده‌اند.

از سال 1987 تا به اینجا، Festival Automobile International اقدام به انتخاب زیباترین و نوآورانه‌ترین پروژه‌های صنعت خودرو در طول سال در دسته‌های مختلف می‌کند که امسال فراری، رنو، پژو و دی اس خوش درخشیده‌اند.

فراری دیتونا SP3

امسال فراری دیتونا SP3 عنوان زیباترین سوپرکار را از آن خود کرده است. خودروها برای که در این دسته قرار بگیرند، حتماً باید قیمتی بالاتر از 68 هزار دلار داشته باشند که دیتونا SP3 در این زمینه جای هیچ بحثی نمی‌گذارد! جالب است که «فلاویو منزونی» (Flavio Manzoni)، طراح ارشد فراری نیز به دلیل فعالیت‌های تاثیرگذار و خلاقانه خود در صنعت خودرو جایزه‌ای را کسب کرده است.

به گفته منزونی، این دو جایزه، گواهی بی‌چون و چرا بر سطح کیفیت محصولات فراری هستند که به لطف تلاش‌های صورت‌گرفته در Ferrari Styling Centre با مدیریت او و تحقیقات پیچیده درباره فراری دیتوان SP3، به دست آمده است.

خودرو پژو 9X8

«زیباترین هایپرکار» را نیز خودروساز بزرگ فرانسوی پژو صاحب شده است. داوران به شدت تحت تاثیر خودروی مسابقه‌ای پژو 9X8 قرار گرفته‌اند که در مسابقات جهانی استقامت FIA در سال 2022 حضور پیدا خواهد کرد. طراحی خشن این خودرو با المان‌های همیشگی زبان طراحی پژو نظیر چراغ‌های پنجه‌مانند سه خطی، واقعاً چشمگیر است و جای تعجبی ندارد که به چنین عنوانی دست پیدا کرده است.

خودرو پژو 9X8

برند لوکس «دی اس اوتوموبیلز» (DS Automobiles) که به همراه پژو جزو زیرمجموعه‌های استلانتیس محسوب می‌شوند، با کراس اوور پریمیوم خود DS4 برنده جایزه «زیباترین خودرو» شده است. خودروهای زیر 68 هزار دلار در این گروه به رقابت می‌پردازند.

خودرو DS4

DS4 که دی اس آن را «به طرز قابل توجه‌ای با ابهت» توصیف کرده، دارای قیمت پایه 33,400 قرار دارد که آن را با بی ام و X1 و مرسدس بنز GLA در یک دسته قرار می‌دهد. «تیری متروز» (Thierry Metroz)، مدیر طراحی DS، طراحی نمای بیرونی این خودرو را منحصر به فرد در کلاس خود دانسته و همچنین اظهار داشته است که این کراس اوور آیرودینامیک، کم‌مصرف و پُرجذبه است.

خودرو DS4

البته این اولین باری نیست که دی اس در این جوایز موفق ظاهر می‌شود. این خودروساز فرانسوی طی چند سال گذشته، تقریباً هر سال جایزه‌ای را دریافت کرده است. سال گذشته کانسپت DS Aero Sport Lounge از این شرکت برنده جایزه «زیباترین خودروی مفهومی» شد.

با این حال، امسال رنو در دسته‌بندی خودروهای مفهومی درخشان ظاهر شده و رنو 5 کانسپت عنوان زیباترین خودروی مفهومی را به دست آورده است. آثار سبک طراحی رترو را در این هاچبک تمام برقی به راحتی می‌توان دید و المان‌های زیادی را از نسخه اصلی این خودرو در دهه 70 و 80 میلادی قرض گرفته است.

رنو و شرکای آن نیسان و میتسوبییشی اخیراً از برنامه خود جهت عرضه 35 خودرو برقی تا سال 2030 خبر داده‌اند. امید است رنو 5 کانسپت نیز بین این خودروها باشد تا سرانجام شاهد بازگشت هاچبک نمادین و دوست‌داشتنی این شرکت پس از سال‌ها باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*