چری آریزو 5 برقی

چری آریزو 5 برقی به نمایشگاه خودروی تهران می‌آید

پس از شکست پروژه مونتاژ چری آریزو 5 برقی در سال 1396، اکنون وقت آن رسیده تا مدیران خودرو، خودروی برقی خود را در نمایشگاه تهران رونمایی کند.

به گفته برخی منابع، مدیران خودرو امسال در نمایشگاه خودروی تهران حضور دارد و در این نمایشگاه قرار است که از یک خودروی برقی به نام آریزو 5 رونمایی کند. نمایشگاه خودروی تهران یک گردهمایی برای صنعت خودرو ایران است.

چری آریزو 5 برقی به بازار داخلی می‌آید

آخرین باری که مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران حاضر شد، به سال 1396 بر می‌گردد که در آنجا نمونه اولیه خودروی آریزو 5 برقی را معرفی کرد. از جمله دلایلی که باعث شد تا مدیران خودرو نتواند این نمونه اولیه را در کارخانه مونتاژ کند، آغاز تحریم‌ها در سال 1397 و نبود زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی بود.

اکنون طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده بخش خصوصی می‌خواهد چری آریزو 5 برقی فیس لیفت را با نام تجاری ام وی ام (MVM) روانه بازار کند. باید منتظر نمایشگاه خودروی تهران بمانیم و ببینیم که آیا مدیران خودرو این سدان الکتریکی را رونمایی می‌کند یا خیر.

طبیعی است که در صورت مونتاژ این خودروی برقی، مدیران خودرو آن را به صورت محدود عرضه کند. بنابراین نباید انتظار عرضه گسترده‌ای از این محصول داشته باشیم. برخی از منابع موثق نیز معتقدند که آریزو 5 برقی قرار است در سال 1401 به تولید انبوه برسد.

چری آریزو 5 برقی

مسلما این تنها خودرویی نخواهد بود که مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران 1400 رونمایی خواهد کرد. ظاهرا این شرکت قصد دارد علاوه بر فیس لیفت آریزو 5 برقی، خودروهایی نظیر فونیکس تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو را رونمایی کند. از طرفی این احتمال دور از ذهن نیست که مدیران خودرو بخواهد در کنار خودروهای مذکور از ام وی ام X22 پرو و آریزو 5 توربو جدید هم رونمایی به عمل آورد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه مذکور همچون ادوار پیشین در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. مهلت بازدید از غرفه‌های خودرویی در این نمایشگاه از 25 تا 29 بهمن ماه خواهد بود و اولین روز از این رویداد بزرگ مختص خبرنگاران و فعالان صنعت خودرو است.

نسخه جدید آریزو 5 برقی

همان‌طور که گفتیم قرار است آریزو 5 برقی با فیس لیفتی در نمای بیرونی و داخلی رونمایی شود. متاسفانه هنوز نمی‌دانیم که مدیران خودرو کدام تریم از این خودرو را برای بازار ایران در نظر گرفته است. هم اکنون جدیدترین از این نسخه سدان برقی با تریم داخلی آریزو 5 توربو جدید روانه بازارهای هدف شده است. باید منتظر برپایی نمایشگاه باشیم و ببینیم که مدیران خودرو کدام تریم را برای بازار داخلی انتخاب کرده است.

چری آریزو 5 برقی

پیشرانه این خودرو مطابق انتظار الکتریکی است و 160 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت این خودرو توسط یک جعبه دنده تک سرعته با قابلیت تجدید انرژی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ظرفیت باتری این خودرو 53.6 کیلووات ساعت اعلام شده و می‌توان حدود 30 تا 80 درصد آن را طی نیم ساعت شارژ کرد.

با چنین باتری و در ایده‌آل‌ترین شرایط، آریزو 5 برقی می‌تواند با هر بار شارژ کامل مسافت 500 کیلومتری را طی کند. اما اگر بخواهیم حالت عملیاتی آن را در نظر بگیریم احتمالا تا 400 کیلومتر را پاسخگو خواهد بود. امکانات این خودرو شبیه به آریزو 5 توربو است و قابلیت تجدید انرژی در این سدان چینی دیده می‌شود.