تویوتا FJ کروزر

ویدیویی دیدنی از خط تولید تویوتا FJ کروزر ؛ مدل جدید اف جی افسانه ای به زودی در بازار

خط تولید تویوتا FJ کروزر پس از 16 سال همچنان فعال است. در ادامه می‌توانید ویدیویی دیدنی از خط تولید تویوتا اف جی کروزر را مشاهده کنید.

شرکت تویوتا عرضه خودروی اف جی کروزر را در سال 2017 در بازار آمریکا متوقف کرد، اما از آن زمان تاکنون محبوبیت این خودرو به میزان چشمگیری افزایش یافته و بسیاری از افراد خواهان خرید این شاسی بلند محبوب هستند. اخیرا ویدیویی از فرایند ساخت تویوتا FJ کروزر منتشر شده که با وجود اینکه کمی قدیمی است، اما نشان می‌دهد تولید این شاسی بلند ژاپنی همچنان تداوم دارد. پس از آن نیز تویوتا طی یک بیانیه اعلام کرد تولید این خودروی قدیمی با وجود مشکلات زیاد همچنان ادامه خواهد داشت.

ویدیویی دیدنی از خط تولید تویوتا FJ کروزر

تویوتا نیز مانند بسیاری از خودروسازان بزرگ به دلیل کمبود ریزتراشه در تولید محصولات خود با مشکل جدی روبه‌رو شده است، اما با وجود این فرایند مونتاژ اف جی کروز برای چند روز متوقف و مجددا پس از وقفه‌ای کوتاه تولید آن از سر گرفته می‌شود.

تویوتا FJ کروزر

تویوتا نخستین سری از اف جی کروزر را در سال 2006 به بازار عرضه کرد. این خودرو در آن زمان طی مشارکت هینو موتورز در کارخانه هامورا در ژاپن مونتاژ و به بازارهای هدف عرضه می‌شد. هم‌اکنون تولید این شاسی بلند قدیمی متوقف شده است، اما به زودی از تاریخ 3 فوریه 2022 تولید آن مجددا آغاز خواهد شد.

تویوتا FJ کروزر

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت رسمی تویوتا منتشر شده، تویوتا اف جی کروز در خاورمیانه با قیمت 41 هزار دلار و در آفریقای جنوبی با قیمت 48 هزار دلار به فروش می‌رسد. همچنین مشتریان بازار فیلیپین برای خرید آن باید حدود 41 هزار و 500 دلار بپردازند.

تویوتا FJ کروزر

کامپکت کروزر

با وجود این که تولید تویوتا FJ کروزر همچنان ادامه دارد، اما عمر این خودرو به 16 سال می‌رسد و به همین دلیل تویوتا قصد دارد جانشین آن را با موتور الکتریکی به بازار عرضه کند. تویوتا در ماه دسامبر سال 2021 نسخه الکتریکی این خودرو را به همراه 14 محصول الکتریکی دیگر معرفی کرد. این شاسی بلند الکتریکی با نام کامپکت کروزر روانه بازار خواهد شد و به اف جی کرزور شباهت زیادی خواهد داشت.