هواوی نوا Y9a

گوشی هواوی نوا Y9a با دوربین پاپ آپ و نمایشگر تمام صفحه معرفی شد

هواوی امروز در سکوت خبری، گوشی هواوی نوا Y9a را رونمایی کرد. این مدل مشخصات قابل قبولی دارد و مهم‌ترین ویژگی‌اش، دوربین سلفی پاپ آپ است.

در سال 2021 میلادی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، هواوی افتی 81 درصدی در فروش گوشی‌های هوشمند داشته است. با این حال این شرکت در تلاش است تا در برخی بازار‌ها مانند آفریقا و خاورمیانه، مشتریان بیشتری پیدا کند. گوشی جدید هواوی، نوا Y9a نام دارد که در سکوت خبری، در آفریقای جنوبی معرفی شده است. هواوی این گوشی هوشمند را با نمایشگری بدون بریدگی دوربین و قابلیت دوربین سلفی پاپ آپ معرفی کرده است. گوشی Nova Y9a هواوی به زودی در بازارهای خاورمیانه، آسیای مرکزی و برخی بخش‌های آفریقا عرضه خواهد شد.

گوشی هواوی Y9a

با این که دیگر کمتر شرکتی به استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ علاقه دارد، هواوی گوشی جدیدش را به این ویژگی مجهز کرده که در واقع مهم‌ترین ویژگی آن نیز محسوب می‌شود. با این که استقبال از این نوع دوربین سلفی چندان زیاد نیست اما نمایشگری یک‌پارچه و بدون دوربین سلفی مزاحم، می‌تواند تجربه استفاده از گوشی هوشمند را بهبود ببخشد.

مشخصات فنی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی نوا Y9a هواوی

جدیدترین گوشی هوشمند هواوی به نمایشگری 6.63 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1080 در 2400 پیکسل است. هواوی ادعا کرده گوشی نوا Y9a، دارای نسبت نمایشگر به بدنه 92 درصد است. دوربین سلفی گوشی جدید هواوی از سری نوا، 16 مگاپیکسلی و دارای دیافراگم f/2.2 است.

هواوی نوا Y9a

به طور کلی می‌توان گفت گوشی Nova Y9a هواوی، حداقل در زمینه طراحی یکی از زیباترین گوشی‌های میان‌رده بازار تا به امروز است. حاشیه‌های باریک نمایشگر، بدنه‌ای زیبا و ماژول دوربین دایره‌شکل، باعث شده اند این میان‌رده گران‌تر از قیمت اصلی خودش به نظر برسد.

دوربین و ویژگی‌های سخت‌افزاری

در ماژول دوربین دایره‌ای این گوشی، هواوی یک حسگر دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی را جای داده است. در کنار این حسگر، یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی قرار دارد که دارای زاویه دید 120 درجه‌ای است. دیگر دوربین‌های موجود در این گوشی نیز دو مگاپیکسلی هستند که یکی از آن‌ها حسگر عمق و دیگر دوربین ماکرو است. این میان‌رده با توجه به قیمتش در زمینه تصویربرداری، امکانات خوبی دارد. از جمله امکانات دوربین این گوشی می‌توان به Super Night Mode، پشتیبانی از EIS و ضبط ویدئو با کیفیت 1080p اشاره کرد.

با این که تا اینجا مشخصات هواوی نوا Y9a بسیار خوب به نظر می‌رسند اما نقاط ضعف مهمی نیز وجود دارند. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در حال انتشار اندروید 12 برای گوشی‌های خود هستند اما هواوی، جدیدترین محصول خود در سال 2022 را با اندروید 10 به فروش می‌رساند! رابط کاربری این گوشی EMUI 10.1  است و مانند دیگر گوشی‌های جدید هواوی، خبری از پشتیبانی از سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل به شکل رسمی نیست.

هواوی نوا Y9a

تراشه مورد استفاده قرار گرفته در Nova Y9a هواوی، هلیو جی 80 مدیاتک است. این تراشه برای گوشی‌های میان‌رده طراحی شده و عملکرد قابل قبولی دارد. حافظه رم هواوی نوا Y9a نیز 8 گیگابایت و میزان حافظه داخلی 128 گیگابایت است. خوشبختانه Huawei، از حافظه داخلی UFS 2.1 استفاده کرده که سرعت بالاتری در مقایسه با emmc 5.1 دارد.

دیگر ویژگی‌های هواوی Nova Y9a

گوشی نوا Y9a به یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. این گوشی هواوی از شارژ سریع (سوپر شارژ) 40 واتی پشتیبانی می‌کند. اطلاعاتی از زمان شارژ شدن گوشی منتشر نشده است. از جمله دیگر ویژگی‌های گوشی میان‌رده‌ جدید هواوی می‌توان به پشتیبانی از 4G VoLTE، Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث نسخه 5.1T پورت USB-C و جک 3.5 میلی متری هدفون اشاره کرد. برای امنیت بیشتر، هواوی این مدل را به حسگر اثر انگشت موجود در فریم گوشی مجهز کرده است. جدیدترین محصول هواوی 8.95 میلی متر ضخامت و 197 گرم وزن دارد.

قیمت و عرضه گوشی نوا Y9a هواوی

گوشی نوا Y9a فعلا در کشور آفریقای جنوبی با قیمت حدودی 417 دلار عرضه شده است. به زودی هواوی این محصول را برای بازارهای خاورمیانه و آسیای مرکزی نیز عرضه خواهد کرد. Nova Y9a هواوی در سه رنگ نقره‌ای، صورتی و مشکی روانه بازار خواهد شد.