همراه اول

تقدیر رئیس دانشگاه آزاد از همراه اول در مراسم امضای تفاهم نامه با این اپراتور

رئیس دانشگاه آزاد در مراسم امضای تفاهم نامه با همراه اول از این اپراتور بابت جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های کشور در عرصه فضای مجازی تقدیر کرد.

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه هیاتی در عصر روز دوشنبه 11 بهمن 1400 با حضور در مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول با جدیدترین دستاوردهای این اپراتور آشنا شدند. در این مراسم میان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرعامل اپراتور همراه اول تفاهم‌نامه‌ای در راستای ارتقای سطح همکاری‌ها به امضا رسید. همچنین مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم پلتفرم‌های دیجیتال این اپراتور را معرفی و وضعیت شبکه همراه اول را تشریح کرد.

جزئیات تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد با همراه اول

استفاده از سرویس‌ها و خدمات سازمانی همراه اول به همت مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور، هم‌افزایی علمی و اجرایی، تعاملات علمی-پژوهشی و تحقق اهداف کارآفرینی در ارتباط دانشگاه با صنعت به عنوان اهداف مهم امضای این تفاهم‌نامه محسوب می‌شوند.

از سایر اهداف درج شده در این تفاهم‌نامه می‌توان به تاسیس صندوق مشترک جهت حمایت از طرح‌های فناورانه، توسعه زیرساخت‌های فناوری نسل پنجم، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در راستای تسهیل‌گری تحقیق و توسعه، هدایت و تعریف پروژه‌های دانشجویی در راستای مسائل پژوهشی همراه اول، همکاری برای توسعه زیرساخت‌های فناورانه با هدف ایجاد پلتفرم آموزشی و دورکاری دانشگاه، تجاری‌سازی محصولات فناورانه در پارک علم و فناوری دانشگاه و تقویت شبکه‌سازی در حوزه فناوری، همکاری در ایجاد و توسعه شتاب دهنده‌های تخصصی، فضاهای کار اشتراکی مجازی، همکاری در اجرای رویدادهای فناورانه، همکاری در تجاری‌سازی محصولات سخت افزاری و نرم افزاری فن آوران مستقر در زیست‌بوم فناوری دانشگاه، همکاری در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فناوری و سراهای نوآوری مشترک با رویکرد مساله‌محوری اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد در جریان این بازدید به غفلت بزرگ انجام شده در واگذاری فضای سایبری و فرهنگی کشور به دیگران اشاره کرد و گفت امروز از این لحاظ خرسندم که قسمتی از عقب ماندگی‌هایی که در این عرصه وجود دارد با تلاش همراه اول جبران شده است. طهرانچی تاکید کرد هیچ فرهنگی قادر نیست بدون برخورداری از موتور جستجو در این فضا حرفی برای گفتن داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد اگر فقط دریافت کننده خدمات باشیم، به یک بازنده بزرگ تبدیل خواهیم شد و گفت در همین راستا اپراتور همراه اول و متخصصان داخلی اقداماتی را به انجام رساندند که بسیار چشمگیر بوده و باعث جهش در کشور خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*