رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

آموزش رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

یکی از مشکلات فعلی کاربران خالی شدن زودهنگام باتری است. در این مطلب قصد داریم به آموزش رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو بپردازیم.

امروز در این مطلب قصد داریم به آموزش رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو بپردازیم. این گوشی میان رده که از مشخصات فنی و قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار است، ظاهرا برای بسیاری از کاربران مشکلاتی همچون خالی شدن باتری در زمان کم، ایجاد کرده است.

اوایل فروردین ماه سال جاری بود که گوشی فوق‌العاده پوکو ایکس 3 پرو روانه بازار شد. شاید بتوان گفت دور جدید رقابت برند پوکو با سایر برندهای بازار در قسمت میان رده‌ها، با این اسمارت فون آغاز شد. پوکو X3 پرو در دو نسخه 6 یا 8 گیگابایتی عرضه شده و از سخت افزار پرچمداران بهره می‌برد.

اسنپدراگون 860 و باتری 5160 میلی‌آمپری در کنار قابلیت‌های جذاب نمایشگر همچون نرخ نوسازی 120 هرتزی باعث شده تا این گوشی هوشمند خریداران زیادی در ایران پیدا کند. البته می‌توان گفت یکی از علل مشکلات باتری چنین گوشی‌هایی، مشخصات فنی قدرتمند آنها است. مثلا استفاده از روشنایی بالا و نرخ نوسازی 120 هرتزی به همراه تراشه قدرتمند انرژی دستگاه را زودتر از حد معمول می‌گیرد.

با تمام اوصافی که برای Poco X3 Pro برشمردیم، به نظر می‌رسد در قسمت باتری آن کاربران با مشکلاتی مواجه شده‌اند. زود خالی شدن باتری از جمله معایبی است که هیچ کاربر موبایلی دوست ندارد آن را تجربه کند. حال در گجت نیوز هستیم و قصد داریم راه حلی برای این معضل یعنی مشکل باتری پوکو X3 پرو پیدا کنیم.

رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

همان‌طور که گفتیم کاربران این گوشی هوشمند گاها از مشکلاتی که در قسمت باتری دارند، شاکی هستند و نارضایتی خود را بارها اعلام کرده‌اند اما چاره چیست؟ خالی شدن زودهنگام باتری برای همه ما امری ناخوشایند است.

شاید فکر کنید که می‌شود با تعمیر یا حتی تعویض گوشی مشکل را یکسره حل کرد اما بد نیست بدانید که خیلی از راه حل‌ها به استفاده اصولی و صحیح از گوشی باز می‌گردد. شما می‌توانید با انجام چند کار ساده مشکلات خود را برای همیشه حل کنید. خالی شدن باتری می‌تواند به دلایل متعدد صورت بگیرد. مثلا ممکن است شارژر شما مشکل داشته باشد یا سیم آن فرسوده شده باشد یا این که یک‌سری از بدافزارها انرژی آن را خالی کنند. مراحل زیر را دنبال کنید تا نتیجه بگیرید:

  • برخی از اپلیکیشن‌ها همچون Phone Cleaner به علت فعال بودن در پس زمینه گوشی شما، موجب تخلیه باتری می‌شوند. بنابراین آنها را حذف کنید.
  • همیشه گفته‌ایم که نصب نرم افزارها از منبعی ناامن می‌تواند مشکلات بسیاری برای گوشی هوشمند شما ایجاد کند، چرا که همواره شائبه ورود بدافزارها به آن وجود دارد. برنامه‌های مورد نیاز خود را از مارکت‌های امن مانند گوگل پلی دانلود کنید.
  • جی پی اس (GPS) را غیر فعال کنید؛ البته اگر از آن استفاده نمی‌کنید.
  • از قرار دادن گوشی هوشمند خود در حالت Power Saving Mode برای مدت طولانی خودداری کنید. این کار باعث می‌شود شارژ گوشی‌تان بیش از حالت عادی تمام شود.
  • شاید در تبلیغات مختلفی دیده باشید که فلان نرم افزار می‌تواند مصرف شارژ شما را بهینه کند. به هیچ وجه گول این برنامه‌ها را نخورید و اگر آنها را نصب کرده‌اید، همین حالا حذف کنید.
  • یکی از بدیهی‌ترین راه حل‌ها این است که روشنایی گوشی خود را در حالت‌های مختلف کنترل و تنظیم کنید. اگر روشنایی گوشی‌تان در بالاترین حد خود قرار دارد، حق بدهید که باتری شما زودتر خالی شود!
  • فعال بودن اپلیکیشن‌های مختلفی که در طول روز باز می‌کنیم، می‌تواند مصرف شارژ شما را افزایش دهد. بنابراین بعد از اتمام کارتان با یک برنامه، آن را ببندید.
  • می‌توانید با غیر فعال کردن برخی از تنظیمات همچون NFC، بلوتوث و وای فای، مصرف شارژ خود را کنترل کنید.

رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

اکنون زمان آن رسیده تا آخرین گزینه را امتحان کنیم. اگر تمامی مراحل بالا را برای مدتی آزمایش کردید و جواب نگرفتید، نگران نباشید. اگر مطمئن هستید که گوشی شما مشکل سخت افزاری ندارد، با حفظ داده‌های خود و پشتیبان‌گیری از آنها، دستگاهتان را ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه کنید. این کار باعث می‌شود که تمامی بدافزارهایی که شما نمی‌بینید حذف شوند.

قابلیت تشخیص چهره یا Face Unlock را غیرفعال کنید

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که در نسخه‌های جدید، قابلیت تشخیص چهره باعث می‌شود تا دوربین جلو روشن بماند و نتیجتا منجر به تخلیه زودهنگام باتری شود. برای اطمینان از این که مشکل باتری از این قابلیت نیست، آن را غیر فعال کنید.

کالیبره نبودن باتری

اگر گوشی خود را به تازگی بروزرسانی کرده‌اید، بهتر است مطمئن شوید که نرم افزار و سخت افزار گوشی با هم هماهنگ هستند یا خیر. بعد از آپدیت به نسخه‌های جدید ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد. اگر مشکلتان همچنان حل نشده مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از تلفن همراه خود تا زمانی استفاده کنید که گوشی خاموش شود. سپس گوشی را روشن نمائید تا مجددا به علت نداشتن شارژ خاموش شود.
  2. اکنون بدون این که دستگاهتان را روشن کنید، به شارژر متصل نمائید و پس از این که به طور کامل شارژ شد، آن را از شارژر جدا کنید.
  3. دقت داشته باشید که گوشی پوکو X3 پرو شما باید حتما 100 درصد کامل شارژ شده باشد. پس اگر گوشی را جدا کردید و شارژ کامل نبود، مجددا آن را به شارژر متصل نمائید. بعد از تکمیل شارژ گوشی را ریستارت کنید.
  4. حال دوباره از گوشی خود استفاده کنید تا زمانی که شارژ تخلیه شود و خاموش گردد.
  5. بدون آن که دستگاه خود را روشن کنید به شارژ بزنید تا 100 درصد شارژ شود. حالا گوشی شما کالیبره شده است.

رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

لوازم جانبی اصلی بخرید

یکی از اشتباهات اکثر کاربران این است که هنگام خرید لوازم جانبی به کیفیت و اصلی یا فیک بودن آن دقت نمی‌کنند. البته ممکن است گاها فروشندگان جنس تقلبی را با این وصف که اصل است، به شما بفروشند اما اگر نمی‌توانید تفاوت آداپتور فیک و اصل را تشخیص دهید، با کسی که به این حوزه آشنایی دارد برای خرید کردن مراجعه کنید.

استفاده از آداپتور بی‌کیفیت آفت جان گوشی همراه است و اولین و مهم‌ترین مشکلی که برای گوشی شما ایجاد می‌کند، تخلیه زودهنگام باتری است. از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید و اگر به صورت آنلاین محصولی را خریداری می‌کنید مطمئن شوید که شرایط مرجوعی کالا شامل لوازم جانبی می‌شود یا خیر.

استفاده از شارژر دیگران ممنوع

استفاده از کابل شارژر یا آداپتور دیگران می‌تواند از اصلی‌ترین دلایل زود خالی شدن باتری پوکو ایکس 3 پرو باشد. توجه داشته باشید که هر شارژری مخصوص همان گوشی طراحی شده و صرف آمپر و نوع آداپتور و میزان وات آن دال بر شباهت کامل آنها نیست.

اگر روزی قصد تعویض آداپتور خود را داشتید، اصل آن را با خود همراه داشته باشید؛ چرا که تمامی اطلاعات مورد نیاز شارژر روی آن درج شده است. استفاده از قاب و گاردهای سنگین هم خصوصا در فصل گرما می‌تواند منجر به بروز برخی مشکلات در شارژ شدن شود.

رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

از گوشی خود بهینه استفاده کنید

بهینه استفاده کردن از گوشی یعنی چه؟ بد نیست بدانید که فعال بودن برخی از آپشن‌های کم اهمیت همچون هات اسپات، وای فای، جی پی اس، دیتای موبایل و… می‌تواند مصرف باتری را افزایش دهند. بهتر است بعد از اتمام کار با گوشی تمامی منافذی که احتمال مصرف شارژ آن می‌رود را ببندید.

یکی از عادات بدی که اکثر کاربران دارند و باید از آن اجتناب کرد، استفاده از گوشی در حال شارژ است. کار کردن با گوشی در چنین حالتی، علاوه بر این که برای بدن شما ضرر دارد و امواج گوشی را به بدنتان جذب می‌کند، باعث می‌شود تا باتری زودتر از حد معمول خالی شود.

مدیریت برنامه‌های پرمصرف

نگه داشتن اپلیکیشن‌هایی که بلااستفاده در گوشه‌ای از موبایل شما قرار دارند، موجب خالی شدن باتری می‌شوند. اگر از برنامه‌ای برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را حذف کنید. این برنامه‌ها در پس زمینه باعث هدر رفتن انرژی می‌شوند.

رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

اگر نمی‌دانید کدام برنامه‌ها کمتر استفاده شدند، می‌توانید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و روی گزینه Battery & Performance بزنید تا ببینید کدام یک از اپلیکیشن‌ها مصرف بیشتری دارند.

همان‌طور که گفتیم میزان نور گوشی خود را کم کنید. در پس زمینه هم از تصاویری استفاده کنید که حالت تیره دارند تا بدین ترتیب لازم نباشد نور صفحه را بالا ببرید.

مصرف اینترنت برنامه‌های نصب شده را بررسی کنید

به بخش تنظیمات گوشی خود بروید. روی گزینه اپلیکیشن‌ها (Apps) بزنید تا وارد مدیریت اپلیکیشن‌ها (Manage Apps) شوید. حالا تمامی برنامه‌هایی که نصب شده‌اند را باز کنید. اگر دقت کنید، می‌بینید که روبه‌روی هر برنامه میزان مصرف باتری آن نیز مشخص شده است.

رفع مشکل باتری پوکو X3 پرو

اگر تمایلی ندارید که برنامه‌ها در پس زمینه از اینترنت استفاده کنند، می‌توانید گزینه Background Data را انتخاب کرده و غیر فعال کنید. این عملیات را برای تمامی برنامه‌های نصب شده اجرا کنید تا مدیریت بهتری از مصرف شارژ داشته باشید. در ادامه چند روش دیگر خواهد آمد که ممکن است به شما کمک کنند تا مصرف باتری خود را بهینه‌تر کنید.

  • از روشنایی انطباقی استفاده کنید. روشنایی خودکار در محیط‌های مختلف بسته به نیاز شما نور نمایشگر را کم و زیاد خواهد کرد.
  • اگر از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی استفاده می‌کنید، باید بدانید که از عوامل زود خالی شدن باتری است.
  • استفاده از والپیپرهای زنده همچون پخش ویدئویی است که مدام در حال کم کردن شارژ شماست. این کار دشمن باتری است.